Gereformeerde Gemeenten

johannes123

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door johannes123 »

freek schreef:Misschien is dat bevindelijk-Schriftuurlijk het probleem?

Probleeem????
De GerGem worst gekenmerkt door schriftuurlijk bwvindelijke prediking
En dam vraag jij je af of dat het probleem is?
Daar denken ze in Sliedrecht en omstreken wel anders over moet je maar eens even kijken hoe het gaat mrt de gemeente van Sliedrecht: gergeminfo.nl en dan sliedrecht opzoeken
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Volgens mij hecht jij iets teveel waarde aan ledentallen.
johannes123

Curatorium schreef:Volgens mij hecht jij iets teveel waarde aan ledentallen.
Heeft het niks mee te maken dit gaat erom dat er iemand zegt dat het probleem misschien wel ligt aan de schriftuurlijk bevindelijke prediking.. lijkt mij dat die persoon wel weet dat dat centraal (hoort) te staan in de GerGem
ejvl

Bericht door ejvl »

johannes123 schreef:
Heeft het niks mee te maken dit gaat erom dat er iemand zegt dat het probleem misschien wel ligt aan de schriftuurlijk bevindelijke prediking.. lijkt mij dat die persoon wel weet dat dat centraal (hoort) te staan in de GerGem
Ik ken zowel de gemeente als de DS niet.
Komen er veel mensen tot geloof onder zijn gehoor?
Dan hoop ik wat van hem op te zoeken.
johannes123

ejvl schreef:
johannes123 schreef:
Ja, naar we geloven mogen wel
pkn ouderling

Bericht door pkn ouderling »

ejvl schreef:
johannes123 schreef:
Dan hoop ik wat van hem op te zoeken.
Wat ik ervan weet is dat het een nieuwe gemeente is die afgesplitst is van hardinxveld-Giessendam ivm grootte, daarnaast hoor ik hier en daar ook wel wat over CGK sliedrecht waarvan de laatste jaren nogal wat mensen zijn vertrokken naar GG en HHK.

Sliedrecht is een vrij jonge gemeente midden in een grote nieuwbouwzone tussen sliedrecht en papendrecht
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Beste mensen, nu echt stoppen met het op deze manier bespreken van individuele gemeenten en predikanten.
freek

Bericht door freek »

johannes123 schreef:
freek schreef:Misschien is dat bevindelijk-Schriftuurlijk het probleem?

Probleeem????
De GerGem worst gekenmerkt door schriftuurlijk bwvindelijke prediking
En dam vraag jij je af of dat het probleem is?
Daar denken ze in Sliedrecht en omstreken wel anders over moet je maar eens even kijken hoe het gaat mrt de gemeente van Sliedrecht: gergeminfo.nl en dan sliedrecht opzoeken
Ik leerde altijd van een Ger.Gem-dominee dat het schriftuurlijk-bevindelijk is, niet bevindelijk-schriftuurlijk. Je zegt het nu goed, dus.
Eveline de Pater

Bericht door Eveline de Pater »

stud. Al Chalabi is afgelopen zondag voor het eerst voorgegaan, stud. Schot afgelopen maandag.
Ouddorp

Bericht door Ouddorp »

Waar is student Al-Chalabi voorgegaan, als ik vragen mag?
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

johannes123 schreef:
sirdanilot schreef:Johannes, warom zo'n ontzettend grote fan van GerGem Dirksland? De gemeente is volgens mij nog vacant ook...
Mag je geen fan zijn van een gemeente? en wat boeit het als een gemeente vacant is? dan kan je er ineens geen fan van zijn?
meeste vacante gergem gemeenten hebben iedere zondag wel 1 keer een dominee! dus vraag me af waar je beter mee af ben een eigen dominee en verder niemand anders horen of alle dominees van je kerkverband horen...?
Nou die bij mij in de buurt heeft echt niet elke week een dominee hoor...

En mijn vraag is meer waaróm je zo'n ontzettende 'fan' bent van deze gemeente. Alleen omdat hij wat groter en jonger is dan je eigen? (wat echt niet verwonderlijk is op goeree)
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Eveline de Pater schreef:stud. Al Chalabi is afgelopen zondag voor het eerst voorgegaan, stud. Schot afgelopen maandag.
Waarom heeft student Al Chalabi eigenlijk zo'n buitenlandse achternaam? Ik heb wel eens wat interviews met hem gelezen maar daar heb ik nooit uitleg over gezien.

Niet dat het fout is of niet mag hoor, maar het is binnen de GerGem wel erg opvallend, zo'n niet-Nederlandse achternaam.
Mara

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:
Eveline de Pater schreef:stud. Al Chalabi is afgelopen zondag voor het eerst voorgegaan, stud. Schot afgelopen maandag.
Waarom heeft student Al Chalabi eigenlijk zo'n buitenlandse achternaam? Ik heb wel eens wat interviews met hem gelezen maar daar heb ik nooit uitleg over gezien.

Niet dat het fout is of niet mag hoor, maar het is binnen de GerGem wel erg opvallend, zo'n niet-Nederlandse achternaam.
Zijn pa zal zo heten. :)
Hij is getrokken uit de wereld en heeft toen overal gekerkt. Best bijzonder dat hij dan in de GerGem terecht is gekomen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Van oorsprong kom hij uit Irak (of Iran, maar ik meen Irak). Of hij in NL of daar geboren is weet ik niet meer.
- Niet meer zo actief -
ejvl

Bericht door ejvl »

Plaats reactie