Ik denk dat het nog wel eens flink laat kan worden vannacht.Wim Anker schreef:Het vakmanschap van Rutte blijft bewonderingswaardig en om te smullen.
Hoe laat zou het worden? 3.00 uur? 4.00 uur?
Ik denk dat het nog wel eens flink laat kan worden vannacht.Wim Anker schreef:Het vakmanschap van Rutte blijft bewonderingswaardig en om te smullen.
Valt mee. Gewoon overwerkt en dan komen de traantjes wat sneller. Een ander wordt driftig. Of stoïcijns. Omtzigt wordt emotioneel. That's all.Zita schreef:Ik vraag me af in welke gemoedstoestand Omtzigt nu in Enschede zit mee te kijken. Gisteren gaf hij zijn statement al met tranen in zijn ogen. Dan ga je toch van dit hele geglibber wel een beetje janken.
Het AD heeft daar nu een artikel over. Het sluiten van compromissen is precair. Dus dat doe je niet in de openbaarheid.Henk J schreef:Waarom is dat niet nodig? Het draait hier om de vraag, wie heeft nu uiteindelijk het laatste woord? De tweede kamer of het kabinet? De kamer laat zich nu niet nog een keer wegdrukken. Ze zijn er klaar mee. En de macht hoort ook transparant te zijn in een democratie.Herman schreef:Volledige transparantie is nergens voor nodig en keert zich tegen de zittende kamer.
Let op wie er tekeer gaan, Marijnissen, Ouwehand, Wilders, Baudet, dat is niet genoeg voor een motie van wantrouwen. Hoekstra, Kaag, Segers en Vd Staaij dreigen wel maar lijken nog niet keihard door te willen bijten. Maar het kan nog kantelen, ik durf geen voorspelling te doen.Terri schreef:Ik krijg toch sterk het gevoel, hoe dan ook, z'n kop moet rollen.
Het voelt bijna als een schoolplein vol joelende kinderen, of een troep wolven....
Er is een geest uit de fles die in z'n vernielende kracht als een orkaan door ons land en de wereld raast.
Een zeer verontruste burger.
Nou.... je zou vooral reden hebben voor deze zorg als Rutte hiermee wegkomt.Terri schreef:Ik krijg toch sterk het gevoel, hoe dan ook, z'n kop moet rollen.
Het voelt bijna als een schoolplein vol joelende kinderen, of een troep wolven....
Er is een geest uit de fles die in z'n vernielende kracht als een orkaan door ons land en de wereld raast.
Een zeer verontruste burger.
Welk compromis moet er gesloten worden over Pieter Omtzigt? Geen compromis, dat zou nu niet aan de orde moeten zijn. En hier speelt gewoon tien jaar Rutte mee. Bonnetjesaffaire, Rutte wist niks. Zijlstra in de datsja bij Poetin, Rutte had geen herinnering. 70 burgerdoden in Hawija, Rutte wist het niet precies. Toeslagenaffaire, Rutte wist niet meer wanneer hij wat en wanneer gehoord had. Dat zijn geen compromissen, dat is het tegenhouden van informatie naar de kamer. En dat is, in ieder geval een deel van, de Tweede Kamer helemaal zat.Herman schreef:Het AD heeft daar nu een artikel over. Het sluiten van compromissen is precair. Dus dat doe je niet in de openbaarheid.Henk J schreef:Waarom is dat niet nodig? Het draait hier om de vraag, wie heeft nu uiteindelijk het laatste woord? De tweede kamer of het kabinet? De kamer laat zich nu niet nog een keer wegdrukken. Ze zijn er klaar mee. En de macht hoort ook transparant te zijn in een democratie.Herman schreef:Volledige transparantie is nergens voor nodig en keert zich tegen de zittende kamer.
Vind ik niet, het draait hier om de vraag wie nu de macht heeft in dit land. Is dat de kamer of het kabinet. De kamer, en vooral de oppositie is het stelselmatig slecht geïnformeerd worden zat. Dit debat heeft wel een langere aanleiding in tien jaar Rutte.merel schreef:Ben ik de enige die het een storm in een glas water vind? Wat een geneuzel. Alsof niet iedereen weet dat het altijd zo gaat.
Er zit inderdaad heel veel politiek spel in. En dat is natuurlijk een probleem. Rutte moet zich herinneren wat hij bij de verkenners niet heeft gezegd en per telefoon in de achterkamertjes wel en vice versa. En dat kan vandaag tot zijn politieke val leiden, met zijn allen wetend dat opvolgende regeringen en kamerleden het ongeveer net zo zullen doen.merel schreef:Ben ik de enige die het een storm in een glas water vind? Wat een geneuzel. Alsof niet iedereen weet dat het altijd zo gaat.
De positie van Omtzigt is ter sprake geweest volgens de notities. En dat was niet terloops.Bertiel schreef:uit de stukken blijkt dus nog niet, dat "functie elders" hetzelfde is dan wat er over Omzigt is besproken tijdens het gesprek van Rutte met de verkenners
Mijn opmerking gaat niet alleen over de gewraakte notitie, maar het geheel van het proces wat nu in de openbaarheid ligt.Henk J schreef:Welk compromis moet er gesloten worden over Pieter Omtzigt?