Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
@JCRyle:
Net zoals bij de gergem, pkn en cgk heb je bij de hhk 3 groeperingen.
Rechts, midden, links.
Dat is nu eenmaal zo!
Zelfs in ogg in ned en gergem zijn grote verschillen niet te ontkennen!
Helaas en in verdrietig, maar in ieder kerkverband worden verschillende spoorboekjes gebruikt.
Geen probleem, als de eindbestemming maar hetzelfde is!
Rechts, midden, links.
Dat is nu eenmaal zo!
Helaas en in verdrietig, maar in ieder kerkverband worden verschillende spoorboekjes gebruikt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Daar is helemaal niets verdrietig aan.
Een kerkverband waarin iedereen het eens is, kan onmogelijk rechtzinnig zijn. Daar is heerszucht teveel en liefde te weinig. Daar kan de Heere niet wonen.
Een kerkverband waarin iedereen het eens is, kan onmogelijk rechtzinnig zijn. Daar is heerszucht teveel en liefde te weinig. Daar kan de Heere niet wonen.
-
- Verbannen
Dus als ik jouw goed begrijp is de verdeeldheid in de kerken geen werk van de duivel, maar wijst dat juist op echtheid? Was het Gods Woord niet waar gezegd werd: Ik wil dat zij één zijn???? Volgens mijn bescheiden mening is alle verdeeldheid werk van de Satan. In de kerk, op het werk, op school, in families, en in de gezinnen en huwelijken.DDD schreef:Daar is helemaal niets verdrietig aan.Een kerkverband waarin iedereen het eens is, kan onmogelijk rechtzinnig zijn. Daar is heerszucht teveel en liefde te weinig. Daar kan de Heere niet wonen.
Je begrijpt het bepaald niet goed.Johannes van Dijk schreef:Dus als ik jouw goed begrijp is de verdeeldheid in de kerken geen werk van de duivel, maar wijst dat juist op echtheid? Was het Gods Woord niet waar gezegd werd: Ik wil dat zij één zijn???? Volgens mijn bescheiden mening is alle verdeeldheid werk van de Satan. In de kerk, op het werk, op school, in families, en in de gezinnen en huwelijken.DDD schreef:Daar is helemaal niets verdrietig aan.Een kerkverband waarin iedereen het eens is, kan onmogelijk rechtzinnig zijn. Daar is heerszucht teveel en liefde te weinig. Daar kan de Heere niet wonen.
Verdeeldheid kan alleen bestaan bij de gratie van het verabsoluteren van het eigen gelijk. Anders zijn er gewoon meningsverschillen, die een teken zijn van volwassenheid. Verdeeldheid daarentegen is een teken van onvolwassen kleuterachtig gedrag.
Een gezin en Gods kerk en welke gemeenschap dan ook zou één moeten zijn. Dat is geen eenheidsworst, maar één van hart en één van zinnen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook over alles eens hoeft te zijn.
-
- Verbannen
Okee, ik ben niet zo geletterd als jij, dus ik kan nog heel wat van je leren. Dus als ik mij niet vergis vind je de afzetting, of anders gezegd buitenwerping van Dr.Steenblok destijds door "gepasseerden" binnen de GG, onvolwassen kleuterachtig gedrag? Of heb ik wat gemist? Verdeeldheid kan toch ook zo,n sterke vorm van meningsverschil zijn, die lijdt tot een breuk, of...?DDD schreef:Je begrijpt het bepaald niet goed. Verdeeldheid kan alleen bestaan bij de gratie van het verabsoluteren van het eigen gelijk. Anders zijn er gewoon meningsverschillen, die een teken zijn van volwassenheid. Verdeeldheid daarentegen is een teken van onvolwassen kleuterachtig gedrag.Een gezin en Gods kerk en welke gemeenschap dan ook zou één moeten zijn. Dat is geen eenheidsworst, maar één van hart en één van zinnen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook over alles eens hoeft te zijn.Johannes van Dijk schreef:Dus als ik jouw goed begrijp is de verdeeldheid in de kerken geen werk van de duivel, maar wijst dat juist op echtheid? Was het Gods Woord niet waar gezegd werd: Ik wil dat zij één zijn???? Volgens mijn bescheiden mening is alle verdeeldheid werk van de Satan. In de kerk, op het werk, op school, in families, en in de gezinnen en huwelijken.DDD schreef:Daar is helemaal niets verdrietig aan.Een kerkverband waarin iedereen het eens is, kan onmogelijk rechtzinnig zijn. Daar is heerszucht teveel en liefde te weinig. Daar kan de Heere niet wonen.
Inderdaad
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dat is nog geen argument vóór kanselruil buiten het kerkverband.Orchidee schreef:@JCRyle:
Rechts, midden, links.
Dat is nu eenmaal zo!
Owww
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ttsssjjjaaaaaOrchidee schreef:Owww
-
Ik kies voor de zin met "Geen probleem"...Orchidee schreef:@JCRyle:
Rechts, midden, links.
Dat is nu eenmaal zo!
Niet naar maar volkomen terecht wat mij betreft. Met die opmerking dat ik het helemaal niet mooi en prachtig vind. Eerder hypocriet.samanthi schreef:een nare reactie.JCRyle schreef:Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid in je eigen kerkverband, alvorens over te gaan tot kanselruil. Het is mooi en prachtig, dat is zeker. Maar ik vermoed dat er ook een groot aantal HHK-predikanten niet bij jullie op de kansel komen. Nodig die ook eens uit zou ik zeggenOrchidee schreef:Morgen half hhk, half cgk.![]()
DV volgende zondag helemaal cgk![]()
Datum: 23 juli 2017, tijd: 11.00 uur.
Predikant: Ds. W. Schinkelshoek
Datum: 23 juli 2017, tijd: 18.00 uur.
Predikant: Ds. P.D.J. Buijs (CGK)
Datum: 30 juli 2017, tijd: 10.00 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)
Datum: 30 juli 2017, tijd: 16.30 uur.
Predikant: Ds. C. Westerink (CGK)![]()
Het leuke overigens is altijd dat predikanten tegen hun leden zeggen dat ze niet mogen kerkshoppen, maar wat doen ze zelf dan ...Hiermee zeg ik niet dat Ds. Buijs of Ds. Westerink dit gezegd hebben, althans niet dat ik weet. Maar goed ... een menselijke verzuchting
..Vorst schreef:Niet naar maar volkomen terecht wat mij betreft. Met die opmerking dat ik het helemaal niet mooi en prachtig vind. Eerder hypocriet.samanthi schreef:een nare reactie.JCRyle schreef:Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid in je eigen kerkverband, alvorens over te gaan tot kanselruil. Het is mooi en prachtig, dat is zeker. Maar ik vermoed dat er ook een groot aantal HHK-predikanten niet bij jullie op de kansel komen. Nodig die ook eens uit zou ik zeggenOrchidee schreef:Morgen half hhk, half cgk.![]()
Het leuke overigens is altijd dat predikanten tegen hun leden zeggen dat ze niet mogen kerkshoppen, maar wat doen ze zelf dan ...Hiermee zeg ik niet dat Ds. Buijs of Ds. Westerink dit gezegd hebben, althans niet dat ik weet. Maar goed ... een menselijke verzuchting
Laatst gewijzigd door samanthi op 25 jul 2017, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik vraag me af. ..Vorst schreef:Niet naar maar volkomen terecht wat mij betreft. Met die opmerking dat ik het helemaal niet mooi en prachtig vind. Eerder hypocriet.samanthi schreef:een nare reactie.JCRyle schreef:Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid in je eigen kerkverband, alvorens over te gaan tot kanselruil. Het is mooi en prachtig, dat is zeker. Maar ik vermoed dat er ook een groot aantal HHK-predikanten niet bij jullie op de kansel komen. Nodig die ook eens uit zou ik zeggenOrchidee schreef:Morgen half hhk, half cgk.![]()
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Ik wist niet dat jij zo tegen kanselruil bent? Moeten er argumenten zijn,om predikanten uit een ander kerkverband voor te laten gaan dan? Ik dacht dat de opdracht was,zaait aan alle wateren?JCRyle schreef:Dat is nog geen argument vóór kanselruil buiten het kerkverband.Orchidee schreef:@JCRyle:
Net zoals bij de gergem, pkn en cgk heb je bij de hhk 3 groeperingen.Rechts, midden, links.Dat is nu eenmaal zo! Zelfs in ogg in ned en gergem zijn grote verschillen niet te ontkennen!Helaas en in verdrietig, maar in ieder kerkverband worden verschillende spoorboekjes gebruikt.Geen probleem, als de eindbestemming maar hetzelfde is!
Wat vraag je af?