Ik wil het leesgedrag niet opleggen aan Dodo, maar aanbevelen om in ieder geval op Gods dag stichtelijke lectuur te lezen,Snuf schreef:Dus óf alle dagen een 'gewoon' boek, óf alle dagen een stichtelijk boek. Doe dan het laatste maar...freek schreef:Ik ben persoonlijk niet gewend om zondags ander type boeken te lezen dan op een doordeweekse dag.SecorDabar schreef:Ik kan het boek niet beoordelen op het christelijke gehalte.Dodo schreef:Zondag achter elkaar uitgelezen: De hemel van Heivisj, door Benny Lindelauf. Ik had nog nooit van de auteur gehoord, maar de bieb biedt meerdere boeken.
Het boek speelt in Zuid-Limburg, wat een Kortooms-sfeer geeft door de namen. Maar het boek is veel serieuzer dan Kortooms. Eigenlijk is het een vervolg op een ander boek, maar het kan goed zelfstandig gelezen worden.
Het gaat over een meisje dat van kind naar volwassen gaat, uit een bijzonder gezin, en dan wordt het ook nog oorlog. Het leest heel makkelijk en is erg spannend.
Ik ben altijd blij als ik een boek vind dat een goed verhaal geeft, dat goed geschreven is, waar je wat van opsteekt.
Ik zou u als dit niet het geval is, willen aanbevelen om op Gods dag iets te lezen waar de preek over ging,
of het lezen van een stichtelijk meditatief boek, in ieder geval iets wat overeenkomt met het karakter
van de zondag.
Hoewel bovenstaande wel erg zwart-wit is. Ik kan me voorstellen dat je in alle drukte ook even behoefte hebt aan... zeg maar... Donald Duck... of zo. Kan even de scherpe kantjes eraf halen.
en ook dat kan ontspannend en geestverrijkend zijn. Levensvragen, levensknopen kunnen door Gods Geest dan weleens ontbonden worden.
Natuurlijk sluit ik niet uit om dit uitsluitend voor "de dag van Jezus Christus" te beperken.
Bij het lezen van "gewone" boeken en kranten en nieuwsberichten, e.d. heb ik zelf als regel om die door de weeks te lezen.