Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Goede virusscanner helpt al veel en is ook wel veilig voor internetbankieren.
Is Avast! een goede? Deze gebruik ik al enkele jaren.Cremar schreef:Goede virusscanner helpt al veel en is ook wel veilig voor internetbankieren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nog nooit van gehoord, maar ziet er wel goed uit-DIA- schreef:Is Avast! een goede? Deze gebruik ik al enkele jaren.Cremar schreef:Goede virusscanner helpt al veel en is ook wel veilig voor internetbankieren.

Knap hoor, dat je dat zo kunt zien! Petje af!Cremar schreef:Nog nooit van gehoord, maar ziet er wel goed uit-DIA- schreef:Is Avast! een goede? Deze gebruik ik al enkele jaren.Cremar schreef:Goede virusscanner helpt al veel en is ook wel veilig voor internetbankieren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
- Dodo
Ik heb een compostbak in de achtertuin, vooral voor het keukengroenafval. Het is zo'n groene bak. Ik heb er geen deksel op, zodat het gewoon in kan regenen. Ook vind ik het smerig als je het deksel optilt om er iets in te gooien, dat er eerst een wolk vliegjes omhoog komt.Zita schreef:Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
Ik vind het een leuk ding, al ruikt hij wel een beetje. Je moet een beetje kijken wat je er in gooit, geen sinaasappelschillen, geen takken. Afwisselen, kleine beetjes tegelijk. Maar dan heb je uiteindelijk mooie aarde onderin de bak.
De groene kliko gebruik ik alleen voor het tuinafval, van het snoeien van de hagen en zo.
En een laagje aarde er af en toe overheen in de compostbak scheelt ookDodo schreef:Ik heb een compostbak in de achtertuin, vooral voor het keukengroenafval. Het is zo'n groene bak. Ik heb er geen deksel op, zodat het gewoon in kan regenen. Ook vind ik het smerig als je het deksel optilt om er iets in te gooien, dat er eerst een wolk vliegjes omhoog komt.Zita schreef:Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
Ik vind het een leuk ding, al ruikt hij wel een beetje. Je moet een beetje kijken wat je er in gooit, geen sinaasappelschillen, geen takken. Afwisselen, kleine beetjes tegelijk. Maar dan heb je uiteindelijk mooie aarde onderin de bak.
De groene kliko gebruik ik alleen voor het tuinafval, van het snoeien van de hagen en zo.
-
In ieder geval in de schaduw zetten. Als het heel warm is, niks ingooien. Dan valt het wel mee met stank & vliegen.Zita schreef:Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
Hoezo baal je daarvan?Zita schreef:Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Omdat er hier alleen een grijze container en een papiercontainer is, en gft dus niet gescheiden wordt opgehaald. Dat schijnt niet zo goed voor het milieu te zijn.Mara schreef:Hoezo baal je daarvan?Zita schreef:Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
O zo. Nu begrijp ik het. De groene containers gebruiken veel mensen hier niet, of alleen szomers. sWinters vriest alles aan elkaar vast.Zita schreef:Omdat er hier alleen een grijze container en een papiercontainer is, en gft dus niet gescheiden wordt opgehaald. Dat schijnt niet zo goed voor het milieu te zijn.Mara schreef:Hoezo baal je daarvan?Zita schreef:Iemand ervaring met compostbakken? Ik baal er zo van dat ik het GFT-afval in de gewone vuilniscontainer moet doen, en zat te denken aan een compostbak. Dat 'ie goed moet kunnen ventileren, snap ik. Maar is het het handig? Stinkt de hele buurt weg? Krijg je ongedierte? En welk model moet je kiezen?
En als het bloedheet is, gebruik ik hem alleen voor tuinafval e.d.
Ik vind het een waardeloze uitvinding, zo omslachtig.
Als de grijze geleegd moeten worden staan er zo'n 20, en als de groene aan de beurt is staan er 3 of 4.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat is toch de reden dat het RD zo opzichtelijk veren aan joodse rabbijnen verstrekt? Het commentaar van gisteren is gewoon raar.
Er zijn genoeg islam aanhangers te vinden die hetzelfde zeggen als Lody van der Kamp, waarom worden die niet geciteerd?
Want, laten we duidelijk blijven, de God van de Joden is evenmin de God van de christenen als Allah.
Er zijn genoeg islam aanhangers te vinden die hetzelfde zeggen als Lody van der Kamp, waarom worden die niet geciteerd?
Want, laten we duidelijk blijven, de God van de Joden is evenmin de God van de christenen als Allah.
Wel eens van onze joods-christelijke wortels gehoord? De Heere Jezus was Zelf een Jood, misschien zie je dat ook even over het hoofd.WimA schreef:Wat is toch de reden dat het RD zo opzichtelijk veren aan joodse rabbijnen verstrekt? Het commentaar van gisteren is gewoon raar.
Wat een vreemde opmerking. Is de jood dan meer onze naaste dan de samaritaan? Of zijn de joden huisgenoten des geloofs?eilander schreef:Wel eens van onze joods-christelijke wortels gehoord? De Heere Jezus was Zelf een Jood, misschien zie je dat ook even over het hoofd.WimA schreef:Wat is toch de reden dat het RD zo opzichtelijk veren aan joodse rabbijnen verstrekt? Het commentaar van gisteren is gewoon raar.
en zegt de Heere Jezus zelf niet dat die zijn broeders en zusters en vaders en moeders zijn die de wil van zijn Vader doen?
Het zou goed zijn als men eens de leer van het huidige jodendom zou bestuderen alvorens er zo mee te dwepen. Lees b.v. eens het boek van Salomon Duitsch.
Want Rom 11,28 zegt: "Zo zijn zij wel vijanden aangaande het Evangelie, om uwentwil, maar aangaande de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil;".
Ze zijn dus vijanden t.o.v. het Evangelie. En zijn we het er niet allemaal over eens dat wij niet hebben te rekenen met de verkiezing.
Nee, in dit geval niet. Want wij weten al dat ze (als volk) verkoren zijn en dus tot bekering ZULLEN komen. Dat geeft ook nu al een bepaalde band. Al ben ik het met je eens dat ze nu volstrekte vijanden zijn, daar wil ik niets aan verdoezelen, goedpraten of wat dan ook.WimA schreef:Wat een vreemde opmerking. Is de jood meer onze naaste dan de samaritaan dan?eilander schreef:Wel eens van onze joods-christelijke wortels gehoord? De Heere Jezus was Zelf een Jood, misschien zie je dat ook even over het hoofd.WimA schreef:Wat is toch de reden dat het RD zo opzichtelijk veren aan joodse rabbijnen verstrekt? Het commentaar van gisteren is gewoon raar.
en zegt de Heere Jezus zelf niet dat die zijn broeders en zusters en vaders en moeders zijn die de wil van zijn Vader doen?
Het zou goed zijn als men eens de leer van het huidige jodendom zou bestuderen alvorens er zo mee te dwepen. Lees b.v. eens het boek van Salomon Duitsch.
Want Rom 11,28 zegt: "Zo zijn zij wel vijanden aangaande het Evangelie, om uwentwil, maar aangaande de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil;".
Ze zijn dus vijanden t.o.v. het Evangelie. En zijn we het er niet allemaal over eens dat wij niet hebben te rekenen met de verkiezing.