Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
Meld het aan bij het ND!

'Zo getrouw als de engelen in de Hemel' je werk doen, ik volgens mij geen punten scoren als dominee en alles wat daarbij hoort. Het blijft een ambt.
Op Grootnieuwsradio hoorde ik het volgende: (een poosje geleden)
Er was een een voorganger die zichzelf geen goede voorganger vond en daar nogal mee zat. Totdat iemand naar hem toekwam en vroeg of de voorganger zich nog die en die preek kon herinneren waarin hij zei, ik doe het niet goed mensen, ik moet overnieuw beginnen
Dat sloeg in bij een hoorder en het leidde tot de ommekeer naar God.
Ik hoor ook wel een (bewust - om verschillende redenen) gekozen verschil, tussen bevinding en tekstuitleg. Maar de ene dominee is ook beter is tekstuitleggen dan de andere dominee. Maar die ander is pastoraal weer veel beter en neemt daar heel veel tijd voor. En reken maar dat dát ook gewaardeerd wordt. En hoe beloon je dat? Naar de maatstaven van de wereld genomen?
Gister zat ik in de kerk en vond mijn bijdrage voor zo'n universitaire preek wel erg matigjes. Wat had onze Ds. kunnen verdienen in een universitair beroep, dacht ik. Maar goed, mijn bijdrage kan ik natuurlijk verhogen
Op Grootnieuwsradio hoorde ik het volgende: (een poosje geleden)
Er was een een voorganger die zichzelf geen goede voorganger vond en daar nogal mee zat. Totdat iemand naar hem toekwam en vroeg of de voorganger zich nog die en die preek kon herinneren waarin hij zei, ik doe het niet goed mensen, ik moet overnieuw beginnen

Dat sloeg in bij een hoorder en het leidde tot de ommekeer naar God.
Ik hoor ook wel een (bewust - om verschillende redenen) gekozen verschil, tussen bevinding en tekstuitleg. Maar de ene dominee is ook beter is tekstuitleggen dan de andere dominee. Maar die ander is pastoraal weer veel beter en neemt daar heel veel tijd voor. En reken maar dat dát ook gewaardeerd wordt. En hoe beloon je dat? Naar de maatstaven van de wereld genomen?
Gister zat ik in de kerk en vond mijn bijdrage voor zo'n universitaire preek wel erg matigjes. Wat had onze Ds. kunnen verdienen in een universitair beroep, dacht ik. Maar goed, mijn bijdrage kan ik natuurlijk verhogen

We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
- JolandaOudshoorn
bron oa. Refdag.Als „herder van zijn schapen” weigerde de Nederlandse pater Frans van der Lugt de belegerde Syrische stad Homs te verlaten. Terwijl de stad werd beschoten en uitgehongerd, zette hij zijn werk voort, letterlijk tot het bittere einde. Maandagochtend werd de 75-jarige katholieke geestelijke door gewapende mannen overvallen, meegevoerd en doodgeschoten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik schrok ervan toen ik het hoorde vanmorgen.JolandaOudshoorn schreef:bron oa. Refdag.Als „herder van zijn schapen” weigerde de Nederlandse pater Frans van der Lugt de belegerde Syrische stad Homs te verlaten. Terwijl de stad werd beschoten en uitgehongerd, zette hij zijn werk voort, letterlijk tot het bittere einde. Maandagochtend werd de 75-jarige katholieke geestelijke door gewapende mannen overvallen, meegevoerd en doodgeschoten.
Deze man was speciaal in Syrie gebleven voor de met name bejaarde christenen en bleef trouw op zijn post.
Bewondering!
Trieste afloop.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gisteravond een (vervolg)bezoek bij de SGP in Den Haag. Heel erg de moeite waard.
Vanmiddag op excursie met groep 6. Mijn dochter vroeg me net of ik niet met een kinderlijke stem wilde praten tegen haar klasgenoten.
Eens kijken of ik het juiste niveau kan benaderen

- MarthaMartha
helma schreef:Vanmiddag op excursie met groep 6. Mijn dochter vroeg me net of ik niet met een kinderlijke stem wilde praten tegen haar klasgenoten.![]()

Kreun
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma schreef:Vanmiddag op excursie met groep 6. Mijn dochter vroeg me net of ik niet met een kinderlijke stem wilde praten tegen haar klasgenoten.![]()

Waar gaat de reis heen Helma?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Viseum Veenendaal. Leuk en leerzaam.
Ik heb even gegoogled, ziet er leuk uit.helma schreef:Viseum Veenendaal. Leuk en leerzaam.
Je kunt er haken en punniken leren zag ik.

Het ging ons nu vooral om de watersnoodramp van 1855. Heel boeiend.Mara schreef:Ik heb even gegoogled, ziet er leuk uit.helma schreef:Viseum Veenendaal. Leuk en leerzaam.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wat zeg je nu, ik heb kennelijk iets gemist in geschiedenisleshelma schreef:Het ging ons nu vooral om de watersnoodramp van 1855. Heel boeiend.Mara schreef:Ik heb even gegoogled, ziet er leuk uit.helma schreef:Viseum Veenendaal. Leuk en leerzaam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1855Mara schreef:Wat zeg je nu, ik heb kennelijk iets gemist in geschiedenisleshelma schreef:Het ging ons nu vooral om de watersnoodramp van 1855. Heel boeiend.Mara schreef:Ik heb even gegoogled, ziet er leuk uit.helma schreef:Viseum Veenendaal. Leuk en leerzaam.