beroepingswerk, deel 1
- JolandaOudshoorn
Waarom niet? Hij is al jaren verbonden met die gemeente en heeft daarmee een band op gebouwd. Moet hij wegens een naamverandering daarom die gemeente maar laten vallen?
Ik weet wel dat het meer is dan een naamsverandering, maar als je elkaar vind in de bediening van het Woord, dan vallen kerkmuren weg. Hij is overigens altijd interkerkelijk geweest in de positieve zin van het woord.
Ik weet wel dat het meer is dan een naamsverandering, maar als je elkaar vind in de bediening van het Woord, dan vallen kerkmuren weg. Hij is overigens altijd interkerkelijk geweest in de positieve zin van het woord.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Protestantse Kerk in Ned.
Aangenomen: naar Hedel (herv.), kand. M. Klaassen te Rhenen, die bedankte voor de overige op hem uitgebrachte beroepen; naar Woudenberg (herv., wijk 2), C. B. Stam te Papendrecht (herv.).
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Doetinchem, C. J. Meeuse te Apeldoorn; te Scherpenisse, A. J. Gunst te Nieuwerkerk.
Geref. Gem. in Ned.
Bedankt: voor Opheusden, J. Roos te Barneveld.
Aangenomen: naar Hedel (herv.), kand. M. Klaassen te Rhenen, die bedankte voor de overige op hem uitgebrachte beroepen; naar Woudenberg (herv., wijk 2), C. B. Stam te Papendrecht (herv.).
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Doetinchem, C. J. Meeuse te Apeldoorn; te Scherpenisse, A. J. Gunst te Nieuwerkerk.
Geref. Gem. in Ned.
Bedankt: voor Opheusden, J. Roos te Barneveld.
-
Lijkt me best bijzonder; volgens mij is deze gemeente alles kwijt geraakt, en dan al een eigen kerk te kunnen hebben, én een eigen dominee te beroepen, dat is nogal wat!Johannes 3:16 schreef:Beroepen
te Stellendam (HNHK)
Ds. K. Klopstra te Nieuwland- Oosterwijk
beslissingsdatum D.V. 14-04-2006
Of is dit een hele grote gemeente?
-
Een gemeente moet aan een aantal criteria voldoen alvorens men mag beroepen. Hieraan zal Stellendam dus vast voldaan hebben. Overigens is het niet verplicht een eigen kerkgebouw te hebben voordat je mag beroepen.freek schreef:Lijkt me best bijzonder; volgens mij is deze gemeente alles kwijt geraakt, en dan al een eigen kerk te kunnen hebben, én een eigen dominee te beroepen, dat is nogal wat!Johannes 3:16 schreef:Beroepen
te Stellendam (HNHK)
Of is dit een hele grote gemeente?
Dat vind ik mooi om te lezen.Johannes 3:16 schreef:Beroepen
te Stellendam (HNHK)
De reden is uiteraard niet mooi waarom Stellendam weer moet beroepen. Ds. W. Smelt stond daar. Ik kan me dag van gisteren nog herinneren toen hij plotseling overleed (familiebanden).
Daar word je gewoon naar van.
Bij dezen citeer ik een toepasselijk gedeelte uit de meditatie uit 't RD van vandaag.
Het mag zo zijn dat God u tot deze dag geduld heeft. Wat weet u ervan wanneer Hij uw leven zal beëindigen? Misschien wel vandaag, of morgen. Scheur uw hart en niet uw klederen, zegt de profeet Joël, want de Heere is genadig en barmhartig. Hij is een genadig en barmhartig God. Daarom, scheur uw hart en laat uw ziel in u verbroken worden, omdat u tegen Hem gezondigd hebt.
William Fenner, predikant te Rochford (Het grote gevaar van uitstel der bekering, 1661)
-
-
Idd, zie Interkerknet.nl :Lassie schreef:Hu????? ds. meeuse beroepen in Doetichem? :roll:Johannes 3:16 schreef: Geref. Gemeenten
Beroepen: te Doetinchem, C. J. Meeuse te Apeldoorn; te Scherpenisse, A. J. Gunst te Nieuwerkerk. .
Beroep uitgebracht 23-3-2006
Beroepen te Doetinchem
Meeuse, C. J.
Denominatie: Gereformeerde Gemeenten
Standplaats: Apeldoorn
Klopt. Werd gisteren bij ons in de kerk omgeroepen. Hij heeft bedankt voor Gorinchem en heeft nu nog Ridderkerk-Slikkerveer lopen en dan Doetinchem erbij.
Johannes 3:16 schreef:Idd, zie Interkerknet.nl :Lassie schreef:Hu????? ds. meeuse beroepen in Doetichem? :roll:Johannes 3:16 schreef: Geref. Gemeenten
Beroepen: te Doetinchem, C. J. Meeuse te Apeldoorn; te Scherpenisse, A. J. Gunst te Nieuwerkerk. .
Beroep uitgebracht 23-3-2006
Beroepen te Doetinchem
Meeuse, C. J.
Denominatie: Gereformeerde Gemeenten
Standplaats: Apeldoorn