Verdraagzaamheid gaat m.i. dan wel 2 kanten op. Of vond je vanuit de column zoveel verdraagzaamheid spreken dan?Simon schreef:Dat heet verdraagzaamheid.Marieke schreef:Bepaalde Dwarse columns op refoweb
Bizar dat een redactie zulke opruiende teksten toestaat.
Ik zie niets onbijbels in die column betreffende "een gestolen Jezus".
Ik ga er nl vanuit dat je het daarover hebt.
Kleine ergernissen [2]
-
Re: Kleine ergernissen
Nee, het klonk meer als een column van iemand die van binnen uit dit heeft meegemaakt en het fors aangedikt in een verhaal verwerkt om het vervolgens op het stijlfiguur te gooien...vragensteller schreef:Verdraagzaamheid gaat m.i. dan wel 2 kanten op. Of vond je vanuit de column zoveel verdraagzaamheid spreken dan?Simon schreef:Dat heet verdraagzaamheid.Marieke schreef:Bepaalde Dwarse columns op refoweb
Alle posts heb ik niet gelezen, maar wat een zekere Adriaan schrijft is m.i. welgemeend en bezorgd, dit is ook het standpunt waar de meesten het (gelukkig) mee eens zijn.vragensteller schreef:Verdraagzaamheid gaat m.i. dan wel 2 kanten op. Of vond je vanuit de column zoveel verdraagzaamheid spreken dan?Simon schreef:Dat heet verdraagzaamheid.Marieke schreef:Bepaalde Dwarse columns op refoweb
Maar aangezien dit over een ander forum gaat lijkt dit me niet de juiste plaats om er over te duscussieren, tenzij er ook hier een nieuw onderwerp over wordt geopend,hier :-)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
laat maar.
Oh drama ja. Afschuwelijk. Hoop overigens niet dat je er nog steeds in staat...huisman schreef:in de file staan.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
het was dus aangestoken.....caprice schreef:Dat is nog niet zo erg, zo lang het maar niet aangestoken is...Lassie schreef:Vuurwerk....![]()
vooral als ze het door de brievenbus gooien
het was een rotje en er was niemand (gelukkig maar) in de gang op dat moment.

- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- Studio Brussel, heel de dag jankende gitaren...
- iemand tips?
- iemand tips?
-
Oordopjes kopenErasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?

Dat mag toch niet radio's aan in werkomgevingen? Laat hem tenminste koptelefoon opzetten.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
Zeggen: Nou is het afgelopen, anders komt de ordedienst van RF hier langs.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
(En heel dreigend kijken!)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zelf een stereo meenemen met je favoriete CD "Mannenkoor uit X zingt psalmen op hele noten"Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
achtergebleven vuurwerkrommel
een opgeblazen autospiegel.
Oh oh, wat is vuurwerk toch leuk
een opgeblazen autospiegel.
Oh oh, wat is vuurwerk toch leuk
Ja, ja, lekker binnen de zuil werken, heerlijk.Luther schreef:Zeggen: Nou is het afgelopen, anders komt de ordedienst van RF hier langs.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?
Maar wel een bezwaarde zuilwerker.Erasmiaan schreef:Ja, ja, lekker binnen de zuil werken, heerlijk.Luther schreef:Zeggen: Nou is het afgelopen, anders komt de ordedienst van RF hier langs.Erasmiaan schreef:- een nieuwe kamer op het werk waar mijn nieuwe collega niet zonder radio wil werken. Op verzoek de radio zachter gezet, maar inmiddels is het weer op het oude niveau volgens mij...
- iemand tips?

Maar ik zou een compromis sluiten: vandaag jouw muziek, morgen de mijne, enzovoorts.
En wat als Erasmiaan helemaal geen (eigen) muziek wil luisteren tijdens zijn werk?Tiberius schreef:Maar wel een bezwaarde zuilwerker.Erasmiaan schreef:Ja, ja, lekker binnen de zuil werken, heerlijk.Luther schreef: Zeggen: Nou is het afgelopen, anders komt de ordedienst van RF hier langs.
Maar ik zou een compromis sluiten: vandaag jouw muziek, morgen de mijne, enzovoorts.