Ach, het was ook een beetje een ludieke reactie, maar ik zou het dan eerder in een CGK-topic bespreken.Erskinees schreef:Wat een rare reactie. Voor dit topic is volgens mij geen streng kader vastgesteld. Wanneer een GG predikant, al is het op persoonlijke titel, zo'n functie mag vervullen lijkt me dat nieuwswaardig. Ook voor de GG is dit namelijk een grote aanwinst. Dus is dit juist iets dat we hier op een reformatorisch forum in een GG topic kunnen bespreken.Refiosi schreef:Ik denk dat hij daar op persoonlijke titel zit.Refiosi schreef:En ds. Zondag is toch een predikant van de Gereformeerde Gemeenten, of niet?Mannetje schreef: Dit gaat toch over de CGK en de RMU? En dit topic gaat over de Gereformeerde Gemeenten.
De kleding van de kinderen van een dominee uit de Gereformeerde Gemeenten is wel on-topic, maar de nevenfunctie van een predikant niet?
En ik vind het allebei off topic, die kleding nog veel meer. Maar daar had Zita al wat over gezegd.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zeker nog wel terug te kijken.newton schreef:Helaas niet meer terug te kijken volgens mij. Met een half oor vanmiddag meegeluisterd. Ds. Zondag, al prutsend met de afstandsbediening voor zijn powerpoint: "gelukkig gebruiken we deze dingen bij ons in de dienst niet" :-)Bezorgd schreef:Inauguratie prof. mr. dr. W.A. Zondag
D.V. dinsdag 5 april 2022 zal prof. mr. dr. W.A. Zondag zijn ambt aanvaarden als bijzonder hoogleraar ‘Kerk, recht en samenleving’ op de leerstoel die aan de Theologische Universiteit Apeldoorn gevestigd is door de Reformatorisch Maatschappelijke Unie. Hij zal dit doen door het uitspreken van een inaugurele rede, getiteld:
‘Werk en kerk: wat is recht in de 21e eeuw?’
De bijeenkomst wordt gehouden in de Barnabaskerk, Canadalaan 25, 7316 BW Apeldoorn en begint om 15.00 uur. Gezien de beperkte ruimte en de verwachte belangstelling geldt: vol is vol! Er kan online worden meegekeken en -geluisterd via https://youtube.com/tuapeldoorn
Aansluitend aan de plechtigheid vindt een receptie plaats op de universiteit, ingang via het gebouw aan de Alexanderlaan 1.
https://cip.nl/90463-terugkijken-de-ina ... w-a-zondag
Goede muziek en goede samenzang.
~~Soli Deo Gloria~~
Overigens; ik had het over votum en groet, maar dat moest zijn: votum. Dat pas ik voor de duidelijkheid nog even aan.
Laatst gewijzigd door DDD op 06 apr 2022, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD schreef:Het is gewoon na te kijken hoor.
Het valt mij op dat er geen votum is bij de TUA. Dat is bij de VU wel zo, in ieder geval bij promoties.
We nemen het je niet kwalijkDDD schreef:Overigens; ik had het over votum en groet, maar dat moest zijn: votum. Dat pas ik voor de duidelijkheid nog even aan.

Ehm ja, dat is wel een beetje flauw; dat verandert de discussieflow.DDD schreef:Overigens; ik had het over votum en groet, maar dat moest zijn: votum. Dat pas ik voor de duidelijkheid nog even aan.
Maar goed, ik zal maar denken: voortschrijdend inzicht is beter dan geen inzicht.
Eens. Dat is dom van mij.
Maar ik bedoelde toch echt het votum. Ik was nog niet helemaal wakker, zullen we maar denken.
Maar ik bedoelde toch echt het votum. Ik was nog niet helemaal wakker, zullen we maar denken.
Is er in de Saambinder eigenlijk nog aandacht gegeven aan de benoeming van prof. mr. dr. W.A. Zondag aan de TUA ?
-
- Verbannen
Nee. Daar kan ik kort over zijn.Bezorgd schreef:Is er in de Saambinder eigenlijk nog aandacht gegeven aan de benoeming van prof. mr. dr. W.A. Zondag aan de TUA ?
Misschien volgende week.
Dat is meer een wensen dan een dadelijk geloven...Tiberius schreef:Misschien volgende week.

~~Soli Deo Gloria~~
Ik geloof dat ook. Wellicht ook meer iets voor het RD of een CGK kerkblad.Hendrikus schreef:Dat is meer een wensen dan een dadelijk geloven...Tiberius schreef:Misschien volgende week.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
- Verbannen
Ik wens het niet ook. Ds. Zondag is predikant binnen de GG, maar dat is dan ook de enige connectie met de GG. Dus dat hoeft helemaal niet in de Saambinder vermeld te worden.Hendrikus schreef:Dat is meer een wensen dan een dadelijk geloven...Tiberius schreef:Misschien volgende week.
Er staat heus wel eens vaker iets over de RMU in de Saambinder. Zo gek is dat helemaal niet.
Klopt, dat is ook al zo bizar. Ik moest wel glimlachen toen ik de vraag las.DDD schreef:Er staat heus wel eens vaker iets over de RMU in de Saambinder. Zo gek is dat helemaal niet.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.