Gereformeerde Gemeenten

Henk J

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Henk J »

refo schreef: Dat is zo, maar meer dan een ton is ook wel weer overdreven.
Lijkt me stug dat een traktement zo hoog is. DIA heeft gelijk als hij zegt dat we de dienaren van het Goddelijke Woord niet met een hongertraktementje moeten afschepen, maar tegelijkertijd gelden natuurlijk ook de woorden van Agur: 'armoede of rijkdom, geef mij niet'. Mede daarom ben ik ook een voorstander van een landelijke regeling waarin de traktementsgelden worden afgestemd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat is mooi, want die is er ook. Maar omdat elke gemeente autonoom is, houdt niet elke kerkenraad zich daar aan.
Mistig

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef: Welgesteld dat zijn ze wel, gezien de kleding van de kids. ;)
Vroeger was Tommy Hilfiger een stuk duurder dan andere kleding.
Tegenwoordig valt dat wel mee toch?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

nog altijd dubbel zo duur dan b.v. esprit, jack & Jones, etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mistig

Bericht door Mistig »

Bertiel schreef:nog altijd dubbel zo duur dan b.v. esprit, jack & Jones, etc.
Ik had het idee dat die verschillen wel wat kleiner zijn geworden.
De meeste kleding is duur geworden.

Verder vind ik het prettig te weten dat Tommy Hilfiger niet mee doet aan kinderarbeid.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Het bespreken van de merken van de kleding van de kinderen van een predikant in een tijdschrift, en dan ook nog half en half een oordeel hebben over de prijs van die kleding vind ik raar. Maar dat kan aan mij liggen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:Het bespreken van de merken van de kleding van de kinderen van een predikant in een tijdschrift, en dan ook nog half en half een oordeel hebben over de prijs van die kleding vind ik raar. Maar dat kan aan mij liggen.
Inderdaad.

Bovendien is dat in het geheel niet de boodschap en de strekking van het artikel.

Hadden we maar meer van zulke (jonge) predikanten.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Zita schreef:Het bespreken van de merken van de kleding van de kinderen van een predikant in een tijdschrift, en dan ook nog half en half een oordeel hebben over de prijs van die kleding vind ik raar. Maar dat kan aan mij liggen.
Ik begrijp dat het zo over kan komen.
Toch heeft het wel degelijk te maken met de geest van materialisme die rondwaart in onze gezindte.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Bezorgd schreef:
Toch heeft het wel degelijk te maken met de geest van materialisme die rondwaart in onze gezindte.
Prima om de discussie te voeren over dure kleding of materialisme. Maar koppel dat niet aan specifieke personen. Zij kunnen geen toelichting geven of zich verdedigen. En die algemene discussie mag dan een eigen topic krijgen, want het is niet eigen aan de Gereformeerde Gemeenten om materialistisch te zijn.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Zita schreef:
Bezorgd schreef:
Prima om de discussie te voeren over dure kleding of materialisme. Maar koppel dat niet aan specifieke personen. Zij kunnen geen toelichting geven of zich verdedigen. En die algemene discussie mag dan een eigen topic krijgen, want het is niet eigen aan de Gereformeerde Gemeenten om materialistisch te zijn.
Eens. Al was mijn eerste opmerking er vooral eentje met een knipoog. Maar het viel wel op.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Inauguratie prof. mr. dr. W.A. Zondag
D.V. dinsdag 5 april 2022 zal prof. mr. dr. W.A. Zondag zijn ambt aanvaarden als bijzonder hoogleraar ‘Kerk, recht en samenleving’ op de leerstoel die aan de Theologische Universiteit Apeldoorn gevestigd is door de Reformatorisch Maatschappelijke Unie. Hij zal dit doen door het uitspreken van een inaugurele rede, getiteld:

‘Werk en kerk: wat is recht in de 21e eeuw?’
De bijeenkomst wordt gehouden in de Barnabaskerk, Canadalaan 25, 7316 BW Apeldoorn en begint om 15.00 uur. Gezien de beperkte ruimte en de verwachte belangstelling geldt: vol is vol! Er kan online worden meegekeken en -geluisterd via https://youtube.com/tuapeldoorn
Aansluitend aan de plechtigheid vindt een receptie plaats op de universiteit, ingang via het gebouw aan de Alexanderlaan 1.
Refiosi

Bericht door Refiosi »

Off topic.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Refiosi schreef:Off topic.
Want?
- Niet meer zo actief -
Refiosi

Bericht door Refiosi »

Mannetje schreef:
Want?
Dit gaat toch over de CGK en de RMU? En dit topic gaat over de Gereformeerde Gemeenten.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Refiosi schreef:
Mannetje schreef:
Want?
Dit gaat toch over de CGK en de RMU? En dit topic gaat over de Gereformeerde Gemeenten.
En ds. Zondag is toch een predikant van de Gereformeerde Gemeenten, of niet?

De kleding van de kinderen van een dominee uit de Gereformeerde Gemeenten is wel on-topic, maar de nevenfunctie van een predikant niet?
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie