Richard W schreef:
Gezien de grootte van de gemeente waar je lid van ben neem ik aan dat er enkele honderden leden de Terdege lezen. Ga eens bij een gemeentelid op de thee of koffie of vraag ze op de koffie. Goed ook voor de onderlinge band.
Het zal u onbekend zijn, maar ik sta alleen. Heel mijn familie heb ik zien wegsterven, en ik heb nu nog één broer die naar een andere kerk is gegaan. Dat zou ik niet erg vinden, maar we moeten helaas wel zeggen dat mijn lieve broer hier niet op aanspreekbaar is. Daarom moeten we zwijgen.
Verder ben ik niet zo valide, en kom, buiten dat mijn broer me wel eens meeneemt niet veel buiten de deur.
Ik was lid van de volwassenvereniging, maar sinds mijn vriend daar is overleden kom ik ook daar niet meer. Dat kan best wel verdrietig klinken. Ik bedoel dit zeker niet om medelijden te wekken. Wel is het waar dat ik meest alleen en onbegrepen op de wereld sta. Ik weet wel dat er een God is voor Wie niets verborgen is, ook niet mijn zuchten of klagen. Maar laat ik liever zeggen: Wat klaagt dan een levend mens; een ieder klage maar vanwege zijn zonden. Dan staan in feite allemaal alleen, al leven we ook in een gezin met 10 kinderen.