Wist je dat...

Mara

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Goede zaak.
Vind ik niet.
Wat een dierenleed zit hier achter. Op de gekste plaatsen kun je een konijntje kopen, vaak een aanschaf in een impuls.
Dan worden ze opeens te groot om nog schattig gevonden te worden en eindigen ze in een hok met gas.
Heel triest.
Konijntjes horen in de natuur en laat alleen een erkende fokker konijntjes verkopen MET een advies erbij.
En niet elk willekeurig tuincentrum.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mara schreef:
Vind ik niet.
Wat een dierenleed zit hier achter. Op de gekste plaatsen kun je een konijntje kopen, vaak een aanschaf in een impuls.
Dan worden ze opeens te groot om nog schattig gevonden te worden en eindigen ze in een hok met gas.
Heel triest.
Konijntjes horen in de natuur en laat alleen een erkende fokker konijntjes verkopen MET een advies erbij.
Het konijn merkt er niets van. Dieren in de dierentuin hebben eten. Winkels zijn van een overschot af. Consumenten willen het konijn ook niet. En vroeg of laat gaat een dergelijk konijn toch wel dood.
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Vind ik niet.
Heel triest.
Alhoewel ik tegen een dierentuin ben, vind ik wel dat konijnen en nog meer knaagdieren, beter als voer kunnen dienen voor de wilde dieren dan dat ze ernstig verwaarloosd worden of alsnog gedood en weggegooid of verbrand.
Inderdaad, er wordt te pas en te onpas gefokt met van alles, konijnen, ratten, hamsters, honden, katten, en nog veel meer dieren waardoor er een overschot komt en de asiels vol zitten.
Dit zouden ze echt aan banden moeten leggen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Tegen een dierentuin???
Dodo

Bericht door Dodo »

Een familielid van mij had een grote hond. Die werd aangereden, was dood, en de dierenarts zei: als je het goed vindt, gaat hij naar de dierentuin. Voer voor de leeuwen. En zo is het gebeurd. Ik vind dat wel goed eigenlijk.
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

We leven in post-postmoderne tijden.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
refo

Bericht door refo »

Onze tuin is op hoogte gebracht. Denken die r*tkatten dat we dat voor hun gedaan hebben. :fouet
Maar zo'n dierentuin is wel handig. Wat is het adres?
ejvl

Bericht door ejvl »

eilander schreef:Tegen een dierentuin???
Tegen het opsluiten van dieren in welke vorm dan ook.
Goudvissen in een kom, konijn in hok enzovoorts.
Ook wilde dieren in een dierentuin ter vermaak van de mens.
Helaas is het zo dat veel dieren niet meer terug de natuur in kunnen dus er is geen andere keus. Maar zo zou het niet moeten zijn.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Als je wel eens in een dierentuin zou komen, zou je weten dat ze ook veel doen aan behoud van beschermde diersoorten door middel van fokprogramma's en voorlichting. Ik vind dat wel iets breder dan dieren opsluiten tot vermaak van de mens.
samanthi

Bericht door samanthi »

eilander schreef:Als je wel eens in een dierentuin zou komen, zou je weten dat ze ook veel doen aan behoud van beschermde diersoorten door middel van fokprogramma's en voorlichting. Ik vind dat wel iets breder dan dieren opsluiten tot vermaak van de mens.
Ik betwijfel de goede bedoelingen van een dierentuin wel een beetje eerlijk gezegd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

samanthi schreef:
eilander schreef:Als je wel eens in een dierentuin zou komen, zou je weten dat ze ook veel doen aan behoud van beschermde diersoorten door middel van fokprogramma's en voorlichting. Ik vind dat wel iets breder dan dieren opsluiten tot vermaak van de mens.
Ik betwijfel de goede bedoelingen van een dierentuin wel een beetje eerlijk gezegd.
Waarom?
samanthi

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
samanthi schreef:
Waarom?
Ik ben 30 jaar lid geweest van Diergaarde Blijdorp, daar zag ik toch veel meer zakkenvullen dan dieren redden, in het Oceanium zagen we meer dieren doodgaan dan geboren worden, de aquaria in de rivierahal zagen er verwaarloosd uit, zieke vissen, gerafelde vinnen door vinrot, blauwe alg en na een paar weken niets verandert, terwijl er veel dingen gemakkelijk te bestrijden zijn. Zeilhagedissen in een te kleine ruimte met kapotte bekken van het tegen de ruit springen.
Met deze dieren behaalden ze toch de hoofdprijs niet en werd er om een of andere reden weinig zorg aan besteed.
Zo is er nog wel wat over te zeggen, dan denk ik minder spectaculaire dieren mogen wel uitsterven of hoeven niet terug gezet te worden.

Bij de informatiekarretjes kun je alleen naar de bekende weg vragen, een wat moeilijkere vraag kunnen ze niet beantwoorden of je krijgt een onzin antwoord, als je het nazoekt klopt het niet. Dus voor educatie hoef je niet perse naar de dierentuin.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Bijzonder dat je het dan nog 30 jaar hebt vol gehouden!
Desiree

Bericht door Desiree »

Nou inderdaad! Zo, even kijkje achter de schermen...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Dodo

Bericht door Dodo »

Het is vandaag wereld-Nutella-dag.

:bobo

Vooral eerstewereld-Nutella-dag, denk ik. Maar wat onnozel.
Plaats reactie