Mijn vader en moeder en ik..Gijs83 schreef:(ik en mijn vader en moeder)

Mijn vader en moeder en ik..Gijs83 schreef:(ik en mijn vader en moeder)
JolandaOudshoorn schreef:Hier dus daging smoor, gadogado, rijst, pindasaus en kroepoek. Zoals het hoort: een on-even aantal gerechten
Moet dat nu altijd...dat gemuggenzift...vlinder schreef:Mijn vader en moeder en ik..Gijs83 schreef:(ik en mijn vader en moeder)
je verwent hem nu al veel te veelMarthaMartha schreef:Mmmm.... heb me voorgenomen vanavond eens lekker te gaan kokkerellen.
Zalm voor Demo, voor mezelf moet ik nog verzinnen, gebakken aardappeltjes, lekker sla...
nog een nagerechtje verzinnen, misschien nog een voorafje...
Is dit ook lekker om een dag van te voren klaar te maken?JolandaOudshoorn schreef:Daging smoor/gesmoord rundvlees
500gr rundvlees (sucade/riblappen)
3 eetl. ketjap manis
1 eetl. citroensap
1 ui
2 knoflookteentjes
3 kemirienoten (of 6 pinda's)
zonnebloemolie
1 theelepel ketoembar
1/2 theelepen djinten
1 theelepel 5 kruidenpoeder
1 theelepel kaneel
evt. zout en peper
1/4 kippenbouillon van een 1/2 tablet
evt. 1 eetlepel tamarindepasta
1 eetlepel goela djawa of donkerbruine basterdsuiker
Snij het vlees in reepjes/blokjes en doe die in een kom. Meng 1 eetlepel ketjap en het citroensap erdoor en laat afgedekt ca 30 minuten staan. Snipper de gepelde ui en de knoflookteentjes. Hak de noten fijn, rooster ze in een koekenpan lichtbruin en wrijf ze fijn in een vijzel.
Verhit de olie in de braadpan en roerbak de ui, knoflook, kemirie (notenmengsel), ketoembar, djinten, vijfkruidenpoeder en kaneel ca 2 minuten. Voeg het vlees toe en roerbak ca 3 minuten. Voeg naar smaak zout en peper toe. Schenk de bouillon erbij en roer de suiker en de overige ketjap en evt. de tamerindepasta goed door. Laat het vlees afgedekt, zachtjes in minimaal 1,5 uur gaar worden.
Heerlijk!!!!!
Lekker met witte rijst.
Zou ik niet doen. je kan het wel al 's morgens klaar maken en dan de hele dag lekker laten sudderen. Maar het kan wel! (een dag van tevoren klaar maken)Lassie schreef:Is dit ook lekker om een dag van te voren klaar te maken?JolandaOudshoorn schreef:Daging smoor/gesmoord rundvlees
500gr rundvlees (sucade/riblappen)
3 eetl. ketjap manis
1 eetl. citroensap
1 ui
2 knoflookteentjes
3 kemirienoten (of 6 pinda's)
zonnebloemolie
1 theelepel ketoembar
1/2 theelepen djinten
1 theelepel 5 kruidenpoeder
1 theelepel kaneel
evt. zout en peper
1/4 kippenbouillon van een 1/2 tablet
evt. 1 eetlepel tamarindepasta
1 eetlepel goela djawa of donkerbruine basterdsuiker
Snij het vlees in reepjes/blokjes en doe die in een kom. Meng 1 eetlepel ketjap en het citroensap erdoor en laat afgedekt ca 30 minuten staan. Snipper de gepelde ui en de knoflookteentjes. Hak de noten fijn, rooster ze in een koekenpan lichtbruin en wrijf ze fijn in een vijzel.
Verhit de olie in de braadpan en roerbak de ui, knoflook, kemirie (notenmengsel), ketoembar, djinten, vijfkruidenpoeder en kaneel ca 2 minuten. Voeg het vlees toe en roerbak ca 3 minuten. Voeg naar smaak zout en peper toe. Schenk de bouillon erbij en roer de suiker en de overige ketjap en evt. de tamerindepasta goed door. Laat het vlees afgedekt, zachtjes in minimaal 1,5 uur gaar worden.
Heerlijk!!!!!
Lekker met witte rijst.
ici aussihenriët schreef:FRIET!!!!!!!!!!!!
Hier auch!Hendrikus schreef:ici aussihenriët schreef:FRIET!!!!!!!!!!!!
Dat wordt nog wat dan, als het zulk weer blijft of nog warmer wordt dan eten jullie alleen maar friethenriët schreef:FRIET!!!!!!!!!!!!
met zulk weer geen zin om te koken:)
mèt komkommer en versgeperste jus d'orange