Misschien mag ik vragen wat u hiermee bedoelt?Hendrikus schreef:-DIA- schreef: al zullen sommigen dit wel niet vatten.Wim Anker schreef:En vergeet vooral niet te danken dat jezelf gelukkig niet zo bent als al die anderen.
Beroepingswerk discussie
Re: Beroepingswerk discussie
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hoe wordt deze zin bedoelt? Waar is de liefde en zorg voor de buitenstaander/ongelovige? Het komt op mij nogal koud en kil en verzuilend over!Leerling schreef:Hoezo is dat fout? Overigens is het 'dat bij elkaar gebracht mag worden wat in waarheid bijeen hoort'.Orchidee schreef:Dat bijelkaar gebracht mag worden wat echt is en wat bijelkaar hoort, is zo'n foute uitspraak!
Als er eens predikanten bidden voor kerkelijke eenheid is het wéér goed. Dat eenheid alleen kan in waarheid vergeten we voor het gemak, terwijl dat een wezenlijk onderdeel is.Madel schreef:Hoe wordt deze zin bedoelt? Waar is de liefde en zorg voor de buitenstaander/ongelovige? Het komt op mij nogal koud en kil en verzuilend over!Leerling schreef:Hoezo is dat fout? Overigens is het 'dat bij elkaar gebracht mag worden wat in waarheid bijeen hoort'.Orchidee schreef:Dat bijelkaar gebracht mag worden wat echt is en wat bijelkaar hoort, is zo'n foute uitspraak!
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Is het bidden voor kerkelijke eenheid en het menselijke werken aan kerkelijke eenheid niet een zinloze exercitie? Niet dat ik geloof dat er geen wonderen kunnen plaatsvinden maar als je ervan overtuigd bent dat elk moment de wederkomst kan plaatsvinden is God (eerbiedig bedoeld) rijkelijk laat met het uitvoeren hiervan! Ziende op de huidige verdeeldheid in kerkenland (en vooral binnen Nederland) is er de afgelopen tweeduizend jaar weinig of niets van terecht gekomen. Alle goede bedoelingen ten spijt.Leerling schreef:Als er eens predikanten bidden voor kerkelijke eenheid is het wéér goed. Dat eenheid alleen kan in waarheid vergeten we voor het gemak, terwijl dat een wezenlijk onderdeel is.Madel schreef:Hoe wordt deze zin bedoelt? Waar is de liefde en zorg voor de buitenstaander/ongelovige? Het komt op mij nogal koud en kil en verzuilend over!Leerling schreef:Hoezo is dat fout? Overigens is het 'dat bij elkaar gebracht mag worden wat in waarheid bijeen hoort'.Orchidee schreef:Dat bijelkaar gebracht mag worden wat echt is en wat bijelkaar hoort, is zo'n foute uitspraak!
Efeze 4:1 Zo bid ik u dan, ik, de gevangene in den Heere, dat gij wandelt waardiglijk der roeping, met welke gij geroepen zijt;
2 Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde;
3 U benaarstigende te behouden de enigheid des Geestes door den band des vredes.
4 Een lichaam is het, en een Geest, gelijkerwijs gij ook geroepen zijt tot een hoop uwer roeping;
5 Een Heere, een geloof, een doop,
6 Een God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.
7 Maar aan elkeen van ons is de genade gegeven, naar de maat der gave van Christus.
We dienen de eenheid van de Geest, die er al is, (Ef.4:3) te bewaren door de band des vredes. Niet te bewerkstelligen.
Dus het bidden moeten we maar laten wat dit onderwerp aangaat? Niemand weet de dag noch de ure.. Dus al is het over 20 jaar, het is nooit te laat!! Dit valt volgens mij ook onder: "..het bedenken des vleses is vijandschap tegen God".madel schreef:Is het bidden voor kerkelijke eenheid en het menselijke werken aan kerkelijke eenheid niet een zinloze exercitie? Niet dat ik geloof dat er geen wonderen kunnen plaatsvinden maar als je ervan overtuigd bent dat elk moment de wederkomst kan plaatsvinden is God (eerbiedig bedoeld) rijkelijk laat met het uitvoeren hiervan! Ziende op de huidige verdeeldheid in kerkenland (en vooral binnen Nederland) is er de afgelopen tweeduizend jaar weinig of niets van terecht gekomen. Alle goede bedoelingen ten spijt.
Efeze 4:1 Zo bid ik u dan, ik, de gevangene in den Heere, dat gij wandelt waardiglijk der roeping, met welke gij geroepen zijt;
2 Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde;
3 U benaarstigende te behouden de enigheid des Geestes door den band des vredes.
4 Een lichaam is het, en een Geest, gelijkerwijs gij ook geroepen zijt tot een hoop uwer roeping;
6 Een God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.
7 Maar aan elkeen van ons is de genade gegeven, naar de maat der gave van Christus.
We dienen de eenheid van de Geest, die er al is, (Ef.4:3) te bewaren door de band des vredes. Niet te bewerkstelligen.
---Quotes aangepast, Tib---

Coco, een quote moet je beginnen met [quote="naam" ]. Anders gaat het fout.
Gelet op Efez. 4: 1-4: Volgens mij hoeven we in die zin niet roomser te zijn dan de paus en kunnen we uit de geschiedenis opnemen dat het vormen van één kerk van Gods kant niet de prioriteit heeft zoals wij mensen dat menen te moeten realiseren. Er is tot nu toe weinig van terecht gekomen.coco schreef: Dus het bidden moeten we maar laten wat dit onderwerp aangaat? Niemand weet de dag noch de ure.. Dus al is het over 20 jaar, het is nooit te laat!! Dit valt volgens mij ook onder: "..het bedenken des vleses is vijandschap tegen God".
Zoals ik al zei: naarmate de tijd verstreken is, is de verdeeldheid toegenomen. Vooral in ons kerkelijk Nederland.
In welk opzicht zouden mijn opmerkingen “ bedenkingen des vleses” en vijandschap tegen God zijn? Als u mijn andere postings gelezen hebt mag u wat mij betreft dergelijke opmerkingen achterwegen laten.
Ja, ik zat er aardig mee te klungelen idd.. Nu snap ik het hoop ikPosthoorn schreef:Coco, een quote moet je beginnen metnaam schreef:. Anders gaat het fout.

Ik zie dat "elkaar verdragen in liefde" enz niet echt terug in kerkelijk Nederland. Meer een soort elkaar tolereren, een oogje dichtknijpen, maar o wee als je aan mijn kerkverbandje komt!!Madel schreef:Gelet op Efez. 4: 1-4: Volgens mij hoeven we in die zin niet roomser te zijn dan de paus en kunnen we uit de geschiedenis opnemen dat het vormen van één kerk van Gods kant niet de prioriteit heeft zoals wij mensen dat menen te moeten realiseren. Er is tot nu toe weinig van terecht gekomen.coco schreef: Dus het bidden moeten we maar laten wat dit onderwerp aangaat? Niemand weet de dag noch de ure.. Dus al is het over 20 jaar, het is nooit te laat!! Dit valt volgens mij ook onder: "..het bedenken des vleses is vijandschap tegen God".
Zoals ik al zei: naarmate de tijd verstreken is, is de verdeeldheid toegenomen. Vooral in ons kerkelijk Nederland.
In welk opzicht zouden mijn opmerkingen “ bedenkingen des vleses” en vijandschap tegen God zijn? Als u mijn andere postings gelezen hebt mag u wat mij betreft dergelijke opmerkingen achterwegen laten.

Zodra wij gaan denken dat iets wat God van ons eist geen zin meer heeft omdat het wellicht te laat is, is daar volgens mij sprake van..

-
coco schreef: Ik zie dat "elkaar verdragen in liefde" enz niet echt terug op Refoforum.nl
Dat kan ook niet... of wel dan? Het is Bijbels: Houdt vrede met iedereen maar niet ten koste van de Waarheid.GGBeroopingswerk schreef:coco schreef: Ik zie dat "elkaar verdragen in liefde" enz niet echt terug op Refoforum.nl
Meeheulen is toch niet onze opdracht? Recht door zee, maar wel naar het Woord. Toets het.
Als er gebeden wordt:"wil nog bij elkaar brengen wat bij elkaar hoort" dan bedoelt men toch: alles wat de Waarheid voorstaat, of overal waar Gods Woord recht gepredikt wordt.. In dat geval zou dat zeker mogelijk moeten zijn denk ik. De bezwaren zijn dan niet het Woord, maar de kerkmuren. Op z'n minst zou men elkaar dan in liefde moeten kunnen verdragen toch? Zonder dat er aan de Waarheid iets wordt afgedaan.. Iig niet zó onmogelijk om er maar niet meer voor te bidden!!-DIA- schreef:Dat kan ook niet... of wel dan? Het is Bijbels: Houdt vrede met iedereen maar niet ten koste van de Waarheid.GGBeroopingswerk schreef:coco schreef: Ik zie dat "elkaar verdragen in liefde" enz niet echt terug op Refoforum.nl
Meeheulen is toch niet onze opdracht? Recht door zee, maar wel naar het Woord. Toets het.
Laatst gewijzigd door coco op 09 jun 2016, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Ja, maar alles wat zich als waarheid aandient is geen waarheid. Of hebt u dat nooit eens onderzocht? Het is wel onze plicht, en dat doen we ook in de kerk en als het goed is ook in de binnenkamer, om te bidden of God wil samenbrengen wat een is. Want zo als de toestand nu is ligt de kerk verstrooid als beenderen aan de mond van het graf. Dit zou toch tot diepe droefheid moeten stemmen.coco schreef:Als er gebeden wordt:"wil nog bij elkaar brengen wat bij elkaar hoort" dan bedoelt men toch: alles wat de Waarheid voorstaat, of overal waar Gods Woord recht gepredikt wordt.. In dat geval zal dat zeker mogelijk moeten zijn denk ik. De bezwaren zijn dan niet het Woord, maar de kerkmuren. Op z'n minst zou men elkaar dan in liefde moeten kunnen verdragen toch? Zonder dat er aan de Waarheid iets wordt afgedaan..-DIA- schreef:Dat kan ook niet... of wel dan? Het is Bijbels: Houdt vrede met iedereen maar niet ten koste van de Waarheid.GGBeroopingswerk schreef:coco schreef: Ik zie dat "elkaar verdragen in liefde" enz niet echt terug op Refoforum.nl
Zonde, want dat is kerkelijke verdeeldheid, mogen we nooit goed praten. Zeker niet met de Bijbel in de hand. We moeten er naar staan dat er eenheid komt. Dat het alleen in waarheid kan is geen onbelangrijke kanttekening.Madel schreef:Is het bidden voor kerkelijke eenheid en het menselijke werken aan kerkelijke eenheid niet een zinloze exercitie? Niet dat ik geloof dat er geen wonderen kunnen plaatsvinden maar als je ervan overtuigd bent dat elk moment de wederkomst kan plaatsvinden is God (eerbiedig bedoeld) rijkelijk laat met het uitvoeren hiervan! Ziende op de huidige verdeeldheid in kerkenland (en vooral binnen Nederland) is er de afgelopen tweeduizend jaar weinig of niets van terecht gekomen. Alle goede bedoelingen ten spijt.Leerling schreef:Als er eens predikanten bidden voor kerkelijke eenheid is het wéér goed. Dat eenheid alleen kan in waarheid vergeten we voor het gemak, terwijl dat een wezenlijk onderdeel is.
Bewaren van iets, betekent ook dat je onderhouden moet. En als het achterstallig onderhoud is, moet je renoveren. Verdeeldheid is niet eenheid des Geestes in vrede. We zullen dus moeten renoveren, want door slecht onderhoud zijn er teveel scheuringen in de muur van vrede gekomen.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
- Johann Gottfried Walther
Toch lijkt het er soms op dat men maakt van:
Ik ben een vriend, ik ben een metgezel
Van allen, die Uw naam ootmoedig vrezen,
En leven naar Uw Goddelijk bevel.
Ik ben een vriend, ik ben een metgezel,
van allen, die Uw naam ootmoedig vrezen precies zoals ik.
Ik ben een vriend, ik ben een metgezel
Van allen, die Uw naam ootmoedig vrezen,
En leven naar Uw Goddelijk bevel.
Ik ben een vriend, ik ben een metgezel,
van allen, die Uw naam ootmoedig vrezen precies zoals ik.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"