Verontrustende berichten
Re: Verontrustende berichten
De GBS is zo begonnen, en zal zo ook eindigen, hoop ik. Door druk vanuit extreme kringen binnen de GG is de GBS steeds breder geaccepteerd, tot in de linkerflank van de GG toe. Wat dat betreft ben ik wel blij met deze maatregel. Ik hoop dat de GG zich wat minder van de GBS gaan aantrekken. Ik verlang terug naar de tijd dat de GBS-toogdagen niet in de Saambinder werden aangekondigd.
-
- Verbannen
Daar kan je je toch wel in vinden zeker? Wee hen, die naar verandering staan,toch....? Een beetje moeite doen in biddend opzien om die taal te mogen verstaan is toch niet verkeerd? Voor veel dingen uit de boze buitenwereld staan ze in de rij!! Let daar maar eens op.Hendrikus schreef:De GBS zal inderdaad niet zo rap verdwijnen. Maar begint langzamerhand wel sektarische trekjes te vertonen. Het in stand houden van een taal die niet meer begrepen wordt, behalve door "ingewijden". En de rest is boze buitenwereld.Johannes van Dijk schreef:Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist. Er zijn gelukkig nog donateurs zat die het GBS van harte steunen!Zo de Heere wil,blijft er nog lang een GBS.Tom schreef: Over de Geref. Bijbelstichting: die heeft over tien jaren geen bestaansrecht meer. Eigen schuld
-
- Verbannen
Dat is een wijs advies van je Orchidee.Orchidee schreef:Wat een (helaas zeer herkenbaar) vreselijk verhaal van die 2 jonge mensen!Heb het zelf ( op een iets andere manier) meegemaakt en een dochter van me zit er nu middenin
De enige raad die ik zou geven:Bid en breng alles samen in het gebed en probeer een objectief iemand in vertrouwen te nemen!Niet dat het dan zal gaan zoals wij denken en/of willen maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en zeer wonderlijk!
- Dodo
Nou, het is vooral de houding van de moeder die zorgelijk is. De kinderen zelf hebben pas twee maanden verkering, dus de kans dat het uitgaat is levensgroot. Als het niet over dit is, dan over wat anders.Orchidee schreef:Wat een (helaas zeer herkenbaar) vreselijk verhaal van die 2 jonge mensen!![]()
Heb het zelf ( op een iets andere manier) meegemaakt en een dochter van me zit er nu middenin![]()
De enige raad die ik zou geven:
Bid en breng alles samen in het gebed en probeer een objectief iemand in vertrouwen te nemen!
Niet dat het dan zal gaan zoals wij denken en/of willen maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en zeer wonderlijk!
Maar de houding van de moeder is heel rigide. Je kind het huis uit willen zetten omdat het overweegt ooit van kerk te veranderen? Dat is niet best.
Het is vooral zorgelijk dat predikanten zonder hoor en wederhoor zulke antwoorden verstrekken.Dodo schreef:Nou, het is vooral de houding van de moeder die zorgelijk is. De kinderen zelf hebben pas twee maanden verkering, dus de kans dat het uitgaat is levensgroot. Als het niet over dit is, dan over wat anders.Orchidee schreef:Wat een (helaas zeer herkenbaar) vreselijk verhaal van die 2 jonge mensen!![]()
Heb het zelf ( op een iets andere manier) meegemaakt en een dochter van me zit er nu middenin![]()
De enige raad die ik zou geven:
Bid en breng alles samen in het gebed en probeer een objectief iemand in vertrouwen te nemen!
Niet dat het dan zal gaan zoals wij denken en/of willen maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en zeer wonderlijk!
Maar de houding van de moeder is heel rigide. Je kind het huis uit willen zetten omdat het overweegt ooit van kerk te veranderen? Dat is niet best.
Als jij nou eerst eens duidelijk maakt wat volgens jou concreet mis is met het antwoord van de predikant?
Onbegrijpelijk ook. Je leest niets over een vader.Dodo schreef: Maar de houding van de moeder is heel rigide. Je kind het huis uit willen zetten omdat het overweegt ooit van kerk te veranderen? Dat is niet best.
Zo werkt dat nu eenmaal in die vragenrubriek.Wim Anker schreef:Het is vooral zorgelijk dat predikanten zonder hoor en wederhoor zulke antwoorden verstrekken.
Ik vind het wel ver gaan als ds. stelt:
Wie zulke dingen zegt en doet, moet eenvoudig nog tot God bekeerd worden.
Ook een bekeerde moeder kan van het opvoedkundig padje afraken. En zeurt ze smorgens vroeg alleen hier over, of gaat het ook over andere problemen?
Zelf vinden ze de verschillen eveneens lastig, schrijft vraagstelster. Maar of dit antwoord haar nu echt verder helpt

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
1. De ds. reageert nogal aggrssief (hij noet e.e.a. duivels) zonder hoor en wederhoor. Zeker in dit geval is dat nodig. Alle bellen moeten rinkelen als een 17! jarige via het RD verkering regelt.Moderamen schreef:Als jij nou eerst eens duidelijk maakt wat volgens jou concreet mis is met het antwoord van de predikant?
2. De ds. beoordeeld de staat van deze mevrouw.
3. De ds. reageert net zo rigide op deze mevrouw als de mevrouw op de dochter reageert. Tenminste, als de brief de werkelijkheid reflecteert.
Kortom, goed voor de site-bezoeken en veel hoofdschudden maar met pastorale bewogenheid heeft het allemaal weinig te maken.
Het gebeurt niet vaak, maar deze keer ben ik van harte eens met Wim Anker. Ik vind het ook ernstig dat de dominee een vergelijking maakt met geradicaliseerde moslims. Dat gaat veel te ver! En het is gewoon een feit, dat mensen die van harte lid zijn van de (O)GGinNed dit een uiterst moeilijke en verdrietige zaak vinden. Daar mag best wat meer begrip voor zijn.Wim Anker schreef:1. De ds. reageert nogal aggrssief (hij noet e.e.a. duivels) zonder hoor en wederhoor. Zeker in dit geval is dat nodig. Alle bellen moeten rinkelen als een 17! jarige via het RD verkering regelt.Moderamen schreef:Als jij nou eerst eens duidelijk maakt wat volgens jou concreet mis is met het antwoord van de predikant?
3. De ds. reageert net zo rigide op deze mevrouw als de mevrouw op de dochter reageert. Tenminste, als de brief de werkelijkheid reflecteert.
Kortom, goed voor de site-bezoeken en veel hoofdschudden maar met pastorale bewogenheid heeft het allemaal weinig te maken.
Eens. Maar wat vind jij van het huis uit zetten?Hendrien schreef:En het is gewoon een feit, dat mensen die van harte lid zijn van de (O)GGinNed dit een uiterst moeilijke en verdrietige zaak vinden. Daar mag best wat meer begrip voor zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ja, dat vind ik ook wel ver gaan. Maar misschien valt het mee als de eerst emoties wat bekoeld zijn. En het bewuste stelletje heeft pas 2 maanden verkering, zijn nog best jong. Laten ze het maar een beetje rustig aan doen en zeker rekening houden met hun ouders.Mara schreef:Eens. Maar wat vind jij van het huis uit zetten?Hendrien schreef:En het is gewoon een feit, dat mensen die van harte lid zijn van de (O)GGinNed dit een uiterst moeilijke en verdrietige zaak vinden. Daar mag best wat meer begrip voor zijn.
Mee eens.Hendrien schreef:Het gebeurt niet vaak, maar deze keer ben ik van harte eens met Wim Anker. Ik vind het ook ernstig dat de dominee een vergelijking maakt met geradicaliseerde moslims. Dat gaat veel te ver! En het is gewoon een feit, dat mensen die van harte lid zijn van de (O)GGinNed dit een uiterst moeilijke en verdrietige zaak vinden. Daar mag best wat meer begrip voor zijn.Wim Anker schreef:1. De ds. reageert nogal aggrssief (hij noet e.e.a. duivels) zonder hoor en wederhoor. Zeker in dit geval is dat nodig. Alle bellen moeten rinkelen als een 17! jarige via het RD verkering regelt.Moderamen schreef:Als jij nou eerst eens duidelijk maakt wat volgens jou concreet mis is met het antwoord van de predikant?
Als ik Amish wil worden, verhuis ik wel naar Amerika, Hans.Johannes van Dijk schreef:Daar kan je je toch wel in vinden zeker? Wee hen, die naar verandering staan,toch....? Een beetje moeite doen in biddend opzien om die taal te mogen verstaan is toch niet verkeerd? Voor veel dingen uit de boze buitenwereld staan ze in de rij!! Let daar maar eens op.Hendrikus schreef: De GBS zal inderdaad niet zo rap verdwijnen. Maar begint langzamerhand wel sektarische trekjes te vertonen. Het in stand houden van een taal die niet meer begrepen wordt, behalve door "ingewijden". En de rest is boze buitenwereld.
~~Soli Deo Gloria~~
Dat wordt dan zwemmen want de Amish houden niet van gemotoriseerd vervoerHendrikus schreef:Als ik Amish wil worden, verhuis ik wel naar Amerika, Hans.Johannes van Dijk schreef:Daar kan je je toch wel in vinden zeker? Wee hen, die naar verandering staan,toch....? Een beetje moeite doen in biddend opzien om die taal te mogen verstaan is toch niet verkeerd? Voor veel dingen uit de boze buitenwereld staan ze in de rij!! Let daar maar eens op.Hendrikus schreef: De GBS zal inderdaad niet zo rap verdwijnen. Maar begint langzamerhand wel sektarische trekjes te vertonen. Het in stand houden van een taal die niet meer begrepen wordt, behalve door "ingewijden". En de rest is boze buitenwereld.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
- Verbannen
Zeilen zou voor Hendrikus een optie zijn.Dan kan hij ook (zie zijn bijgevoegde fotootje) zijn vleugels nog bijzetten.huisman schreef:Dat wordt dan zwemmen want de Amish houden niet van gemotoriseerd vervoerHendrikus schreef:Als ik Amish wil worden, verhuis ik wel naar Amerika, Hans.Johannes van Dijk schreef:Daar kan je je toch wel in vinden zeker? Wee hen, die naar verandering staan,toch....? Een beetje moeite doen in biddend opzien om die taal te mogen verstaan is toch niet verkeerd? Voor veel dingen uit de boze buitenwereld staan ze in de rij!! Let daar maar eens op.Hendrikus schreef: De GBS zal inderdaad niet zo rap verdwijnen. Maar begint langzamerhand wel sektarische trekjes te vertonen. Het in stand houden van een taal die niet meer begrepen wordt, behalve door "ingewijden". En de rest is boze buitenwereld.. (Zeilen mag ook bedenk ik mij net)