Waar denk je op dit moment aan? [2]
- Neeltje Jans
Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]
Gefeliciteerd met Jetje! Fijn dat ze toch kon afzwemmen.
Neeltje Jans, moeder van 4
Aan Oesterschelpje
Ik deel haar blijdschap en dankbare verwondering

Ik deel haar blijdschap en dankbare verwondering

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Aan een nieuw programma op het werk.
de ds die de preek voor zondag aan het maken is.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
aan mijn collega's die nu richting Breda gaan (vanmiddag op de solex) en vanavond bij de Japanner.
Ik kon vandaag niet mee om verschillende redenen. Ik zou vanavond nog met nichtje/collega meerijden, maar
die gaat morgen naar Italië en had het deze week zo druk (elke avond had ze bijna wat) en vandaag ging ze
mee met het schoolreisje van de jongens dat ze het niet meer zag zitten om vanavond nog naar Breda te gaan.
Ik kon vandaag niet mee om verschillende redenen. Ik zou vanavond nog met nichtje/collega meerijden, maar
die gaat morgen naar Italië en had het deze week zo druk (elke avond had ze bijna wat) en vandaag ging ze
mee met het schoolreisje van de jongens dat ze het niet meer zag zitten om vanavond nog naar Breda te gaan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze alle behandelingen gestaakt hebben. De leukemie is teruggekomen en zit nu in het hersenvocht. Een behandeling is niet meer mogelijk. De levensverwachting is 7 tot 9 weken bij deze ziekte.vlinder schreef:Dit is het neefje van mijn collega. (die tante Marga waar hij over schrijft). Die is een tijdje geleden met hem op vakantie geweest. Een ongelofelijk gave vakantie.hmprff schreef:Aan Maurice, die jongen met leukemie http://www.maurice1010.n
De leukemie is weer teruggekomen en ze kunnen niets meer voor hem doen.
Ik volg hem al een hele poos. kvind het echt heftig!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Neeltje Jans
Sterkte Vlinder!vlinder schreef: Hoorde vandaag van m'n collega dat ze alle behandelingen gestaakt hebben. De leukemie is teruggekomen en zit nu in het hersenvocht. Een behandeling is niet meer mogelijk. De levensverwachting is 7 tot 9 weken bij deze ziekte.
Bij zulke berichten denk ik altijd weer aan m'n vader, en komt ook iedere keer de boosheid weer terug.... mijn vader is overleden aan een hersentumor, 2 weken na de diagnose was hij er niet meer...
Aan een jonge moeder (zwanger van 3e kindje) van 25jaar wiens man afgelopen week is overleden (plotseling), zonder afscheid te hebben kunnen nemen. Wat vreselijk zoiets.
Wat triest, weet je ook waaraan haar man is overleden? Niet dat dat het belangrijkste is, want hoe of wat er ook gebeurd is. Deze moeder heeft een zware klap te verwerken.Lassie schreef:Aan een jonge moeder (zwanger van 3e kindje) van 25jaar wiens man afgelopen week is overleden (plotseling), zonder afscheid te hebben kunnen nemen. Wat vreselijk zoiets.
Dan zie je maar hoe ingrijpend en schokkend het plotseling overlijden van een geliefde is. In en in triest.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ik ken het jongetje zelf niet goed, maar begreep dat enkelen via het forum hem volgden en bovenstaande staat (nog) niet op de site.Neeltje Jans schreef:Sterkte Vlinder!vlinder schreef: Hoorde vandaag van m'n collega dat ze alle behandelingen gestaakt hebben. De leukemie is teruggekomen en zit nu in het hersenvocht. Een behandeling is niet meer mogelijk. De levensverwachting is 7 tot 9 weken bij deze ziekte.
Bij zulke berichten denk ik altijd weer aan m'n vader, en komt ook iedere keer de boosheid weer terug.... mijn vader is overleden aan een hersentumor, 2 weken na de diagnose was hij er niet meer...
Maar waarom boosheid? Acceptatie? Verwerking? Zijn er fouten gemaakt? Sterkte!
- Neeltje Jans
Boosheid op die vreselijke, zinloze ziekte. Niet op God, Hij heeft mijn vader thuisgehaald, maar wel op de ziekte zelf. Een bacterie kan je nog enigzins begrijpen, die leeft van zijn gastheer, maar kanker, en dan zeker zo'n hersentumor, die explodeert bij wijze van spreken, waardoor de 'gastheer' direct sterft en de kanker zelf ook! Dat is dan ook het verschil natuurlijk, kanker is 'lichaamseigen' maar daardoor ook zo zinloos. De acceptatie dus ja. Niet dat mijn vader moest sterven, maar de onverwachtheid, nou ja ik weet het niet precies, maar bij iedereen bij wie ik hoor dat hij moet sterven aan kanker voel ik weer boosheid. Het voelt ook heel anders weer als iemand omkomt door een ongeluk, het lijkt voor mij echt of een of andere 'kwade macht' bezit van je heeft genomen. En daarop ben ik boos. Onzin en slecht natuurlijk, en gelukkig heb ik die boosheid ook wel bij God mogen brengen maar het steekt nog wel de kop op als ik het weer hoor.
Hij had een buikgriep, maar bleek dus iets anders te zijn (maar wat? dat weet ik niet).Mariavt schreef:Wat triest, weet je ook waaraan haar man is overleden? Niet dat dat het belangrijkste is, want hoe of wat er ook gebeurd is. Deze moeder heeft een zware klap te verwerken.Lassie schreef:Aan een jonge moeder (zwanger van 3e kindje) van 25jaar wiens man afgelopen week is overleden (plotseling), zonder afscheid te hebben kunnen nemen. Wat vreselijk zoiets.
Dan zie je maar hoe ingrijpend en schokkend het plotseling overlijden van een geliefde is. In en in triest.
gesprongen aorta misschien?Lassie schreef:Hij had een buikgriep, maar bleek dus iets anders te zijn (maar wat? dat weet ik niet).Mariavt schreef:Wat triest, weet je ook waaraan haar man is overleden? Niet dat dat het belangrijkste is, want hoe of wat er ook gebeurd is. Deze moeder heeft een zware klap te verwerken.Lassie schreef:Aan een jonge moeder (zwanger van 3e kindje) van 25jaar wiens man afgelopen week is overleden (plotseling), zonder afscheid te hebben kunnen nemen. Wat vreselijk zoiets.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Die symptomen lijken totaal niet op een buikgriep. Je hebt mega veel pijn en een plankharde buik en binnen 1-2 minuten in shock.albion schreef:gesprongen aorta misschien?Lassie schreef:Hij had een buikgriep, maar bleek dus iets anders te zijn (maar wat? dat weet ik niet).Mariavt schreef:Wat triest, weet je ook waaraan haar man is overleden? Niet dat dat het belangrijkste is, want hoe of wat er ook gebeurd is. Deze moeder heeft een zware klap te verwerken.Lassie schreef:Aan een jonge moeder (zwanger van 3e kindje) van 25jaar wiens man afgelopen week is overleden (plotseling), zonder afscheid te hebben kunnen nemen. Wat vreselijk zoiets.
Een sepsis kan wel op griep lijken, maar niet op buikgriep. (= braken en diarree).
Maar goed, ik weet het echt niet wat het is. En het maakt mij ook niet zo heel veel uit wat het geweest is.
Op je 25e weduwe. bbrr
Op je 25e weduwe. bbrr