GGiN Melissant? Die is toch heel klein?Piet Puk schreef: ↑07 sep 2024, 18:52Initiatiefnemers komen uit GGiN heb ik begrepen voor wat betreft de schoolSimon0612 schreef: ↑06 sep 2024, 21:49Dat kan zijn, maar ook de VBSO staat onder toezicht van de synode van de GGiN. Dus wat is het probleem dan? En zie colofon van Nabij, daar wordt nadrukkelijk vermeldt dat het een initiatief is van DOOC. Dus een kerkelijk jongerenblad!Piet Puk schreef: ↑05 sep 2024, 16:26Simon, het blad gaat ook uit van de VBSO(omdat Nabij voortkomt uit Criterium van de VBSO) en VBSO heeft een bredere achterban. Daar wringt de schoen.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 16:16
Ik zie geen tegenstrijdigheid. Nabij (Jou) is een GGiN blad, zonder uitzondering. Het staat gewoon in de colofon. Dus de vergelijking met RD, Terdege etc. klopt niet. En het lijkt me logisch dat in de Nabij dan voornamelijk GGiN scribenten schrijven, net zoals dit in de Daniel altijd GG scribenten zijn. Ik was niet op de synode, dus geen idee wat er met de uitspraak bedoeld is en of het zo is gezegd. Voor mij heeft dat ook geen toegevoegde waarde om dit besluit te onderbouwen of het ermee eens te zijn.
Leuk feitje: GerGem Flakkee went zich ook tot de VBSO (en dus een GGiN stichting) i.v.m. een mogelijk nieuw te stichten reformatorische basisschool.
https://www.rd.nl/artikel/1076579-plann ... wetensnood
Synode GGiN(jaarloos)
-
Re: Synode GGiN(jaarloos)
-
Allemaal? De GGiN Melissant heeft nog geen honderd leden.Piet Puk schreef: ↑07 sep 2024, 18:52Initiatiefnemers komen uit GGiN heb ik begrepen voor wat betreft de schoolSimon0612 schreef: ↑06 sep 2024, 21:49Dat kan zijn, maar ook de VBSO staat onder toezicht van de synode van de GGiN. Dus wat is het probleem dan? En zie colofon van Nabij, daar wordt nadrukkelijk vermeldt dat het een initiatief is van DOOC. Dus een kerkelijk jongerenblad!Piet Puk schreef: ↑05 sep 2024, 16:26Simon, het blad gaat ook uit van de VBSO(omdat Nabij voortkomt uit Criterium van de VBSO) en VBSO heeft een bredere achterban. Daar wringt de schoen.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 16:16
Ik zie geen tegenstrijdigheid. Nabij (Jou) is een GGiN blad, zonder uitzondering. Het staat gewoon in de colofon. Dus de vergelijking met RD, Terdege etc. klopt niet. En het lijkt me logisch dat in de Nabij dan voornamelijk GGiN scribenten schrijven, net zoals dit in de Daniel altijd GG scribenten zijn. Ik was niet op de synode, dus geen idee wat er met de uitspraak bedoeld is en of het zo is gezegd. Voor mij heeft dat ook geen toegevoegde waarde om dit besluit te onderbouwen of het ermee eens te zijn.
Leuk feitje: GerGem Flakkee went zich ook tot de VBSO (en dus een GGiN stichting) i.v.m. een mogelijk nieuw te stichten reformatorische basisschool.
Nee, maar degenen die het voortouw hebben genomen komen uit de GGiN. Logisch dat ze dan voor de VBSO kiezen en nu werven in GG.MGG schreef: ↑07 sep 2024, 21:48Allemaal? De GGiN Melissant heeft nog geen honderd leden.Piet Puk schreef: ↑07 sep 2024, 18:52Initiatiefnemers komen uit GGiN heb ik begrepen voor wat betreft de schoolSimon0612 schreef: ↑06 sep 2024, 21:49Dat kan zijn, maar ook de VBSO staat onder toezicht van de synode van de GGiN. Dus wat is het probleem dan? En zie colofon van Nabij, daar wordt nadrukkelijk vermeldt dat het een initiatief is van DOOC. Dus een kerkelijk jongerenblad!
-
Onjuist, die kwamen uit de GG.
De andere scholenbond wilde hier namelijk niet aan meewerken ivm de samenwerking met de reeds bestaande scholen
De andere scholenbond wilde hier namelijk niet aan meewerken ivm de samenwerking met de reeds bestaande scholen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Initiatiefnemers komen uit zowel de GGiN als de GG. Ik weet niet of de VGS niet mee wilde werken hoor...
-
Dat is hetgeen de initiatiefnemers zelf zeggen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
knipJo-Ann schreef: ↑07 sep 2024, 20:07Simon, je begrijpt er helemaal niets van. De handelswijze hoe dit gegaan is, daar hebben we het over.Simon0612 schreef: ↑07 sep 2024, 13:00Ik schreef ook niet dat jij dat zei. Ik schreef dat jij erop reageerde, verder weet je prima welk bericht ik bedoelde. Ik heb niets gelezen over weggezette predikanten uit de GG of OGGN. Ze mogen niet meer schrijven omdat de synode besloten heeft om in een GGiN jongerenblad alleen te werken met GGiN scribenten. Prima toch? Is niets mis mee. Ik zie in de Daniel ook nooit artikelen van een GGiN of OGG predikant. Heb je daar ook problemen mee?Inwoner schreef: ↑07 sep 2024, 12:13Ik neem afstand van je onterechte beschuldiging. Nergens heb ik de GGN sektarisch genoemd. Als dat wel zo is, verzoek ik je dat aan te tonen. Ik heb groot respect voor een aantal predikanten binnen de GGN, zoals ook geschreven.Simon0612 schreef: ↑06 sep 2024, 21:55
Wat mijn bedoeling is? Te melden dat jullie veel grote woorden besteden aan een niet onlogische en klein besluit dat de Nabij een kerkelijk jongerenblad is en zodoende expertise binnen het kerkverband gezocht word. Niets mis mee lijkt mij. Je hoeft toch niet iedereen die aan 1 artikel heeft meegewerkt daarover te informeren? Lijkt me totaal niet logisch. Waarom zou je?
Daarnaast vind ik je bericht waarop je reageert op het sektarische gehalte ronduit stuitend. Geen zin om het vooroordelen liedje weer af te draaien dus ik stop erover. Ik zie wel een hele andere houding van jou in het GerGem topic. Daar ben je uiterst voorzichtig/terughoudend omdat je het ten slotte niet allemaal weet, hier lijk je wel alles te weten. Bijzonder.
Waar ik evenwel géén respect voor heb, is dat een aantal geachte predikanten en ambtsdragers uit de GG en de OGGN via het verslag in de krant worden weggezet. Zij mogen niet meer schrijven in 'Nabij' of 'Nabij jou', omdat......
ja, waarom ook al weer???
Vanwaar het verschil in houding aangaande dit t.o.v. van GG Lisse? Omdat je het leuk vindt de GGiN te bashen? Waarom niet dezelfde terughoudendheid?
Daarna pas over de woorden die gezegd zijn. En hoe het besluit genomen is, is al helemaal absurd. Er wordt gewoon over integere mensen heen gewalst.
En Nabij is geen Daniël. Nooit geweest ook.
Beste Jo-Ann, ik mag niet zeggen dat jij het wel begrijpt, dus ik ga er maar vanuit dat jij er ook helemaal niets van snapt. (LET OP MODERATORS: ik zeg hetzelfde als Jo-Ann!) Heb jij de synode bezocht? Heb jij de handelswijze op de synode meegemaakt? Wat weet jij van de wijze waarop het besluit is genomen? Alleen uit de krant? Dan gebruik je grote woorden! Wat is er zo verschillend aan de Daniel? Volgens mij zijn het beide kerkelijke bladen. Dus heeft de synode het goede recht om te besluiten dat er geen andere scribenten meer in mogen schrijven. En ik denk dat jij je er drukker over maakt dan de scribenten die het betreft.Jo-Ann schreef: ↑07 sep 2024, 20:07Simon, je begrijpt er helemaal niets van. De handelswijze hoe dit gegaan is, daar hebben we het over.Simon0612 schreef: ↑07 sep 2024, 13:00Ik schreef ook niet dat jij dat zei. Ik schreef dat jij erop reageerde, verder weet je prima welk bericht ik bedoelde. Ik heb niets gelezen over weggezette predikanten uit de GG of OGGN. Ze mogen niet meer schrijven omdat de synode besloten heeft om in een GGiN jongerenblad alleen te werken met GGiN scribenten. Prima toch? Is niets mis mee. Ik zie in de Daniel ook nooit artikelen van een GGiN of OGG predikant. Heb je daar ook problemen mee?Inwoner schreef: ↑07 sep 2024, 12:13Ik neem afstand van je onterechte beschuldiging. Nergens heb ik de GGN sektarisch genoemd. Als dat wel zo is, verzoek ik je dat aan te tonen. Ik heb groot respect voor een aantal predikanten binnen de GGN, zoals ook geschreven.Simon0612 schreef: ↑06 sep 2024, 21:55
Wat mijn bedoeling is? Te melden dat jullie veel grote woorden besteden aan een niet onlogische en klein besluit dat de Nabij een kerkelijk jongerenblad is en zodoende expertise binnen het kerkverband gezocht word. Niets mis mee lijkt mij. Je hoeft toch niet iedereen die aan 1 artikel heeft meegewerkt daarover te informeren? Lijkt me totaal niet logisch. Waarom zou je?
Daarnaast vind ik je bericht waarop je reageert op het sektarische gehalte ronduit stuitend. Geen zin om het vooroordelen liedje weer af te draaien dus ik stop erover. Ik zie wel een hele andere houding van jou in het GerGem topic. Daar ben je uiterst voorzichtig/terughoudend omdat je het ten slotte niet allemaal weet, hier lijk je wel alles te weten. Bijzonder.
Waar ik evenwel géén respect voor heb, is dat een aantal geachte predikanten en ambtsdragers uit de GG en de OGGN via het verslag in de krant worden weggezet. Zij mogen niet meer schrijven in 'Nabij' of 'Nabij jou', omdat......
Vanwaar het verschil in houding aangaande dit t.o.v. van GG Lisse? Omdat je het leuk vindt de GGiN te bashen? Waarom niet dezelfde terughoudendheid?
Daarna pas over de woorden die gezegd zijn. En hoe het besluit genomen is, is al helemaal absurd. Er wordt gewoon over integere mensen heen gewalst.
-
De meeste scribenten hebben het druk zat. De scribenten uit de GGiN krijgen het dankzij de synode wat drukker. De scribenten buiten de GGiN werden toch eenmalig gevraagd? Wie nu een verzoek misloopt, weet dat zelf niet en zal zich hier niet druk om maken.Simon0612 schreef: ↑09 sep 2024, 17:36Beste Jo-Ann, ik mag niet zeggen dat jij het wel begrijpt, dus ik ga er maar vanuit dat jij er ook helemaal niets van snapt. (LET OP MODERATORS: ik zeg hetzelfde als Jo-Ann!) Heb jij de synode bezocht? Heb jij de handelswijze op de synode meegemaakt? Wat weet jij van de wijze waarop het besluit is genomen? Alleen uit de krant? Dan gebruik je grote woorden! Wat is er zo verschillend aan de Daniel? Volgens mij zijn het beide kerkelijke bladen. Dus heeft de synode het goede recht om te besluiten dat er geen andere scribenten meer in mogen schrijven. En ik denk dat jij je er drukker over maakt dan de scribenten die het betreft.Jo-Ann schreef: ↑07 sep 2024, 20:07Simon, je begrijpt er helemaal niets van. De handelswijze hoe dit gegaan is, daar hebben we het over.Simon0612 schreef: ↑07 sep 2024, 13:00Ik schreef ook niet dat jij dat zei. Ik schreef dat jij erop reageerde, verder weet je prima welk bericht ik bedoelde. Ik heb niets gelezen over weggezette predikanten uit de GG of OGGN. Ze mogen niet meer schrijven omdat de synode besloten heeft om in een GGiN jongerenblad alleen te werken met GGiN scribenten. Prima toch? Is niets mis mee. Ik zie in de Daniel ook nooit artikelen van een GGiN of OGG predikant. Heb je daar ook problemen mee?Inwoner schreef: ↑07 sep 2024, 12:13
Ik neem afstand van je onterechte beschuldiging. Nergens heb ik de GGN sektarisch genoemd. Als dat wel zo is, verzoek ik je dat aan te tonen. Ik heb groot respect voor een aantal predikanten binnen de GGN, zoals ook geschreven.
Ik vind hier 2 dingen:
- Er mag al bijna een week geframed worden dat de GGiN kerkistisch bezig is, terwijl dit gewoon niet waar is
- Er claimt hier iemand dat de besluitvorming onjuist is geweest. Ik kan zeggen dat dit gewoon niet waar is
- Er mag al bijna een week geframed worden dat de GGiN kerkistisch bezig is, terwijl dit gewoon niet waar is
- Er claimt hier iemand dat de besluitvorming onjuist is geweest. Ik kan zeggen dat dit gewoon niet waar is
Onderbouw je vindingen eens?
Vorige week dinsdag toen de synode nog niet eens afgelopen was, werden hier de citaten al gedeeld van ds. J. Roos met de eigen duiding over kerkelijke eenheid. Kijk maar terug. Toen dacht ik bij mezelf: daar gaan we al.
Wat betreft besluitvorming is een rapport aangeboden over de werkzaamheden van deputaatschap DOOC, waar Nabij Jou onder valt. Nadat dit in bespreking werd gegeven kwam de vraag van een van de afgevaardigden over de eigen scribenten. Zowel voor- als tegenargumenten zijn uitgewisseld en uiteindelijk is de synode(dat zijn 24 afgevaardigden) volgens mij unaniem akkoord gegaan hiermee. Daarnaast is dit blad geen Blad voor Kerkelijke Eenheid, maar een jongerenblad uitgaande en hoofdzakelijk gericht op jongeren uit de GGiN. Dus waarom zouden we toestaan om scribenten uit andere kerkverbanden te laten schrijven? De synode heeft DOOC dus gewoon kaders meegegeven die eerder blijkbaar onduidelijk waren.