Verontrustende berichten
Re: Verontrustende berichten
Ik vindt dit toch ook wel verontrustend als ik het zo lees...
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/250 ... rkverband/
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
En dan te bedenken dat het twee heel jonge mensen zijn.Nasrani schreef:Ik vindt dit toch ook wel verontrustend als ik het zo lees...
Wat een voorbeeld geven we aan onze jeugd?
Goed om over na te denken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik weet best veel over de Oud Ger Gem, maar dit is extremer dan ik ooit gehoord heb. Zorgen kan ik begrijpen, een goed gesprek is niet onverstandig maar dit is bizar.
Hmm.. waarom kunnen kinderen van 17 een contactadvertentie in het RD zetten? Daar kunnen rare dingen door gebeuren.
Ja net zo gevaarlijk als Facebook.Moderamen schreef:Hmm.. waarom kunnen kinderen van 17 een contactadvertentie in het RD zetten? Daar kunnen rare dingen door gebeuren.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- Ireneüs van Lyon
Ik weet niet wat jullie vonden van vandaag, maar ik vond het een treurige dag.
De GKV neemt definitief afscheid van haar gereformeerde wortels met de openstelling van alle ambten en de GBS besluit niets te doen aan de verstaanbaarheid van de Schrift.
Wat blijft er over van de Kerk hier in Nederland? Een liberaal deel en een door tradities ingezakt deel?
De GKV neemt definitief afscheid van haar gereformeerde wortels met de openstelling van alle ambten en de GBS besluit niets te doen aan de verstaanbaarheid van de Schrift.
Wat blijft er over van de Kerk hier in Nederland? Een liberaal deel en een door tradities ingezakt deel?
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Ja dit is heel treurig.Ireneüs van Lyon schreef:Ik weet niet wat jullie vonden van vandaag, maar ik vond het een treurige dag.
Vooral treurig voor de tienduizenden GKv'ers die ondanks alles altijd nog vasthielden aan de Schrift. Die zitten nu in een moeilijk dilemma.Ireneüs van Lyon schreef:Ik weet niet wat jullie vonden van vandaag, maar ik vond het een treurige dag.
De GKV neemt definitief afscheid van haar gereformeerde wortels met de openstelling van alle ambten
Inderdaad ook onbegrijpelijk, maar het was te verwachten.Ireneüs van Lyon schreef:en de GBS besluit niets te doen aan de verstaanbaarheid van de Schrift.
Soms word je er wel een beetje verdrietig van, ja.Ireneüs van Lyon schreef:Ik weet niet wat jullie vonden van vandaag, maar ik vond het een treurige dag.
-
- Verbannen
Ik heb ook wat kennis opgedaan in die kringen. Het is meestal; Des Heeren tempel,des Heeren tempel is deze! Want als iemand daar weg gaat,naar een ander kerkverband,dan ben je voorgoed afgeschreven.Het is soms met alle redelijkheid in acht genomen,praten tegen een muur.eilander schreef:Ik weet best veel over de Oud Ger Gem, maar dit is extremer dan ik ooit gehoord heb. Zorgen kan ik begrijpen, een goed gesprek is niet onverstandig maar dit is bizar.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch is het niet altijd zo: na onze overgang zijn er nog steeds heel goede contacten.Johannes van Dijk schreef:Ik heb ook wat kennis opgedaan in die kringen. Het is meestal; Des Heeren tempel,des Heeren tempel is deze! Want als iemand daar weg gaat,naar een ander kerkverband,dan ben je voorgoed afgeschreven.Het is soms met alle redelijkheid in acht genomen,praten tegen een muur.eilander schreef:Ik weet best veel over de Oud Ger Gem, maar dit is extremer dan ik ooit gehoord heb. Zorgen kan ik begrijpen, een goed gesprek is niet onverstandig maar dit is bizar.
-
- Verbannen
Nee hoor hooggeachte Ireneüs,Ireneüs van Lyon schreef:Ik weet niet wat jullie vonden van vandaag, maar ik vond het een treurige dag.
De GKV neemt definitief afscheid van haar gereformeerde wortels met de openstelling van alle ambten en de GBS besluit niets te doen aan de verstaanbaarheid van de Schrift.Wat blijft er over van de Kerk hier in Nederland? Een liberaal deel en een door tradities ingezakt deel?
Het deel dat wegdrijft van de oude waarheid (zowel in de GKV als ook in de CGK) drijft steeds verder weg.
En voor de verstaanbaarheid van de Schrift,zijn er gelukkig in ons arme landje nog goede uitleggers (leraars).
Ik nodig je hierbij uit,om eens wat vaker bij dat "ingezakte deel" te gaan luisteren.
-
- Verbannen
Klopt,maar hier zie je het onderscheid dat:wie veel (vergeving)genade kreeg,die heeft veel lief.Als dat ontbreekt,dan weet je genoeg.eilander schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch is het niet altijd zo: na onze overgang zijn er nog steeds heel goede contacten.Johannes van Dijk schreef:Ik heb ook wat kennis opgedaan in die kringen. Het is meestal; Des Heeren tempel,des Heeren tempel is deze! Want als iemand daar weg gaat,naar een ander kerkverband,dan ben je voorgoed afgeschreven.Het is soms met alle redelijkheid in acht genomen,praten tegen een muur.eilander schreef:Ik weet best veel over de Oud Ger Gem, maar dit is extremer dan ik ooit gehoord heb. Zorgen kan ik begrijpen, een goed gesprek is niet onverstandig maar dit is bizar.
Re: RE: Re: Verontrustende berichten
Dat is een waarheid als een koe.Johannes van Dijk schreef:Klopt,maar hier zie je het onderscheid dat:wie veel (vergeving)genade kreeg,die heeft veel lief.Als dat ontbreekt,dan weet je genoeg.eilander schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch is het niet altijd zo: na onze overgang zijn er nog steeds heel goede contacten.Johannes van Dijk schreef:Ik heb ook wat kennis opgedaan in die kringen. Het is meestal; Des Heeren tempel,des Heeren tempel is deze! Want als iemand daar weg gaat,naar een ander kerkverband,dan ben je voorgoed afgeschreven.Het is soms met alle redelijkheid in acht genomen,praten tegen een muur.eilander schreef:Ik weet best veel over de Oud Ger Gem, maar dit is extremer dan ik ooit gehoord heb. Zorgen kan ik begrijpen, een goed gesprek is niet onverstandig maar dit is bizar.
Mensen die zo extreem zijn als in het artikel hebben geen of weinig liefde en vaak niet meer dan een dode wettische godsdienst.
-
- Verbannen
Re: RE: Re: Verontrustende berichten
Precies,daar heeft een gesprek geen enkele zin meer.Het enige wat nog kan is een OGG predikant inschakelen,of/en de nood in gebed bij de Heere brengen.ejvl schreef:Dat is een waarheid als een koe.Johannes van Dijk schreef:Klopt,maar hier zie je het onderscheid dat:wie veel (vergeving)genade kreeg,die heeft veel lief.Als dat ontbreekt,dan weet je genoeg.eilander schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch is het niet altijd zo: na onze overgang zijn er nog steeds heel goede contacten.Johannes van Dijk schreef:Ik heb ook wat kennis opgedaan in die kringen. Het is meestal; Des Heeren tempel,des Heeren tempel is deze! Want als iemand daar weg gaat,naar een ander kerkverband,dan ben je voorgoed afgeschreven.Het is soms met alle redelijkheid in acht genomen,praten tegen een muur.
Mensen die zo extreem zijn als in het artikel hebben geen of weinig liefde en vaak niet meer dan een dode wettische godsdienst.