Ik loop toch niet weg? dit was zomaar een groet op Pindakaaspot. Meer niet hoor.Wat jij doet is niet alleen weerleggen,maar fileren.samanthi schreef:Beste HansJohannes van Dijk schreef:Okee,wij van Calvé groeten u! bedankt voor de info.mcgk schreef:Die opdracht is voor het ambt aller gelovigen! Vanuit die opdracht mag Samanthi dat zeker zeggen! Ook tegen een pindakaaspot.Johannes van Dijk schreef:Er staat in de Schrift: En dwing ze om in te gaan! Dat is écht niet aan jouw gericht hoor.Daar zijn geroepen knechten Gods voor.
Ik probeer je steeds te weerleggen uit de Schrift, je hoeft toch niet weg te lopen.
Ik vind dit heel verdrietig.
Verontrustende berichten
-
- Verbannen
Re: Verontrustende berichten
Oh gelukkig!Johannes van Dijk schreef: Ik loop toch niet weg? dit was zomaar een groet op Pindakaaspot. Meer niet hoor.Wat jij doet is niet alleen weerleggen,maar fileren.
lees het dan nog eens.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ja, maar politieke correctheid is niet heel duidelijk gedefinieerd en in veel gevallen is er niets mis mee. Wij vinden het niet prettig als we worden aangesproken op misbruikschandalen binnen de Rooms-Katholieke kerk of op de Salem-heksen-processen uit het verleden of op Westboro Baptist-church. Veel moslims vinden het niet prettig als ze worden aangesproken op IS door iemand die het verschil tussen Soenni en Sjia niet begrijpt. Je wint er niets mee als je niet op het overdrevene af genuanceerd bent in het bespreken van dit soort zaken. Het wordt anders als uit correctheid de nuance wegvalt (In het geval van terrorisme spreken van Islamisten in plaats van Moslims is nuance aanbrengen waar het op zijn plaats is, terwijl spreken van religieuzen in plaats van Moslims generaliseren is).Vagari schreef:@parsifal
Kom op zeg, het is leuk om te discussiëren maar je weet best dat de wereld (en tegenwoordig is het extreem) van de politieke correctness aanelkaar hangt. Ook ik de academische wereld. De politiek staat op 1. De media op 2. En de academische wereld op 3. Waar komt het salaris van de Ruyver vandaan?
Ja ik ben me daar van bewust. Zelfs als wiskundige zie ik dit soms en als "referee" van wetenschappelijke artikelen heb ik zelfs wel eens artikelen afgewezen omdat ik het sterke vermoeden had dat men aan cherry-picking bij het selecteren van modellen deed. Maar wat heeft dit met de discussie te maken? Of is je boodschap dat we wetenschappers minder moeten vertrouwen dan de krantlezende mens?Let op! Ik zeg niet dat iedereen dit moedwillig doet maar zo werkt het gewoon. Goede collum trouwens in het RD:
https://www.rd.nl/opinie/column-echte-g ... -1.1402951
Ik heb de Koran gelezen ja. Al een tijdje terug weliswaar en in vertaling, maar toch gelezen.Parsifal, mag ik vragen of je de Koran en de Hadiths zelf wel eens hebt gelezen? (Zo ja, dan heb ik best medelijden met jeHet leest nou niet direct plezierig. Meer een foltering zou ik zeggen.) (Zo nee, probeer het eens een stukje.)
Maar wij zijn Christenen en lezen de Koran zonder traditie. Wij vinden het of ongemakkelijk of getuigen van gebrek aan kennis als mensen ons op de teksten over doordstraf voor overspel, homoseksualiteit en vloeken uit het OT wijzen. En natuurlijk is daar wat voor te zeggen want er zijn niet zoveel behoudende Christenen die de doordstraf voor deze zonden nu willen (en er is wat voor te zeggen). Er is nu een heel geweldadige interpretatie van de Islam die zich in veel landen verspreidt. Echter het is lang redelijk goed gegaan in landen als Marokko, Indonesie, Oman en Turkije (sommige van die landen zijn extreem corrupt, maar dat is niet iets wat verdedigd wordt met de Koran). In een stad als Jakarta met zeker 80% moslims krijgt Ahok toch nog meer dan 40% van de stemmen. Ahok zit nu in de gevangenis omdat hij heeft gezegd dat het een verkeerde interpretatie van de Koran is als men zegt dat Moslims niet op niet-moslims mogen stemmen (of omdat men het gemakkelijker vond op een overduidelijk bewerkt YouTube filmpje af te gaan waarin het lijkt of hij zegt dat de Koran het mis heeft). Theologen van een Egyptische Islamitische universiteit zijn het met Ahok eens, maar het lijkt erop dat jij liever de hardline interpretatie als de ware ziet.Ik weet dat er bijna net zoveel islamitische stromingen zijn als dat er stromingen zijn binnen het christendom.
Daarom wordt er ook zoveel gemoord tussen moslims onderling. Omdat de opdracht om tegen de hypocrieten te strijden ook letterlijk in de Koran staat. Soera 9:73
Ik kan geen definitie van een moslim geven. Zelfs een Christen zou ik niet in een definitie willen vangen. Voor het gemak zie ik mensen die zichzelf moslim noemen en in hun leven keuzes maken die voortkomen uit deze claim als moslims. Zo iemand die regelmatig naar de moskee gaat, bidt op de gezette tijden, ramadan houdt en niet aan de alcohol zit en zegt moslim te zijn, geloof ik.En hier komen we al langzaam bij mijn punt. Lees de Koran en zie dat "extremistiche" moslims echt terug gaan naar hun bron. Ze halen hun ideeën echt nergens anders vandaan dan uit de Koran en uit het leven van Mohammed. Ow, was het niet Mohammed die zei: " Ik heb succes verkregen door middel van terreur " Sahih Bukhari volume 4, boek 53, hadithnummer 220?
Wat is de definitie van een moslim volgens jouw?
Nee de misdaden van Christenen worden er niet bijgesleurd (en ik noemde Breivik, die ik op zijn hoogst als cultuurChristen zou zien en eerder Nietzsche geinspireerd dan ook maar ietwat Bijbels geinspireerd). Wat ik wil aangeven dat het shoppen in de Koran, geen recht doet aan de moslims die ik ken. (Deels in de familie, deels als collegas).Jay Smith zou zeggen kijk naar "The book and the man".
Natuurlijk worden de misdaden uit naam van het christendom er weer bijgesleurt maar die misdaden zijn echt met geen mogelijkheid te rijmen met The Book and the Man.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
- Verbannen
einde deelname
Beste Forumleden.
Hierbij trek ik mij per direct terug uit dit forum.De persoonlijke mening mag niet worden weergegeven.Persoonlijke kritiek word opgevat als ongefundeerd afbranden of beledigen,wat geenszins mijn bedoeling was.Teksten die ik noem ter onderbouwing van mijn postings worden zonder enig begrip uit elkaar getrokken en verkeerd uitgelegd.
Ik zie aan verdere deelname op dit forum geen toegevoegde waarde.Bovendien heeft mijn verdere deelname niet de goedkeuring des Heeren.Dus ik verzoek hierbij de moderators, al mijn postings en inbreng te verwijderen uit al de eerdere onderwerpen.
Met vr.gr Johannes van Dijk.
Hierbij trek ik mij per direct terug uit dit forum.De persoonlijke mening mag niet worden weergegeven.Persoonlijke kritiek word opgevat als ongefundeerd afbranden of beledigen,wat geenszins mijn bedoeling was.Teksten die ik noem ter onderbouwing van mijn postings worden zonder enig begrip uit elkaar getrokken en verkeerd uitgelegd.
Ik zie aan verdere deelname op dit forum geen toegevoegde waarde.Bovendien heeft mijn verdere deelname niet de goedkeuring des Heeren.Dus ik verzoek hierbij de moderators, al mijn postings en inbreng te verwijderen uit al de eerdere onderwerpen.
Re: einde deelname
Tot ziens!Johannes van Dijk schreef:Beste Forumleden.

Je berichten verwijderen kan natuurlijk niet, dan zijn oude discussies niet meer te lezen.
Dus toch!Johannes van Dijk schreef:Beste Forumleden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Kritiek op moderatorbeleid zoals gebruikelijk alleen per PB. Daarom een bericht hier geknipt.
Ik ervaar dat persoonlijke mening wel gegeven mag worden. Enerzijds jammer dat iemand bij RF weggaat, maar nu krijgt u wel meer tijd om een goed boek te lezen naast de Bijbel met kantekeningen. Bijvoorbeeld: 'Toetssteen van ware en vals genade', geschreven door ds. van der Groe en 'De geestelijke mens', van ds. Costerus.Johannes van Dijk schreef:Beste Forumleden.
Jammer Johannes; het is altijd goed om verschillende meningen te lezen en te overdenken. En te toetsen aan de Schrift. Het houdt je scherp. We kunnen van elkaar leren.
Ik hoop dat het je goed gaat; écht goed.
-
- Verbannen
Precies daar zeg je wat. ik heb dat boek namelijk al heel lang van vd Groe,maar nooit echt uitgelezen.Niemand hoeft persé de mening van anderen te delen.Het is terecht dat moderators bij TE persoonlijk,of onder de maatse opmerkingen verwijderen.Maar de persoonlijke mening moet ten allen tijde gezegd kunnen worden.Niet alleen pluimstrijkerij maar ook negatieve kritiek moet men kunnen verdragen.Het moet altijd overwogen worden wat de toegevoegde waarde van iets is.Discussie en gedachtenwisseling is goed,en kan opbouwend zijn.Maar ik ondervind veel onbegrip ja zelfs op het randje van vijandschap.Dat heeft me doen besluiten te kappen.De goede niet te na gesproken.CvdW schreef:Ik ervaar dat persoonlijke mening wel gegeven mag worden. Enerzijds jammer dat iemand bij RF weggaat, maar nu krijgt u wel meer tijd om een goed boek te lezen naast de Bijbel met kantekeningen. Bijvoorbeeld: 'Toetssteen van ware en vals genade', geschreven door ds. van der Groe en 'De geestelijke mens', van ds. Costerus.Johannes van Dijk schreef:Beste Forumleden.
mvg Hans van Dijk
-
- Verbannen
Dank je voor de goede woorden. Wanneer iets echt opbouwend en bovendien stichtelijk is,dan is dat een goede zaak.Maar dikwijls reageren sommigen op een totaal andere golflengte.Zelfs teksten ter onderbouwing van mijn standpunt worden dan finaal uit het verband getrokken en verkeerd uitgelegd. Dat lijkt mijns inziens meer op slopen,dan op bouwen.Ik hoop voor jouw ook het beste(in Hem kon het zijn) Een kerntekst wil ik toch nog wel noemen,zodat je dit kan toetsen aan de reacties die je soms terug krijgt.helma schreef:Jammer Johannes; het is altijd goed om verschillende meningen te lezen en te overdenken. En te toetsen aan de Schrift. Het houdt je scherp. We kunnen van elkaar leren.
Jesaja 66:2b Maar op dezen zal Ik zien,op de arme en verslagen van geest,en die voor Mijn woord beeft.
mvg Hans van Dijk.
-
- Verbannen
Ik heb pas nog boeken gelezen van Ds.Lamain,Joh vd Poel, Mieras,P van Dijke,L.Boone, en nu ben ik begonnen in een boek over Ds.C.Smits-OGG dus ik heb nog goede boeken zat in de kast,die ik nog lezen moet. Hartelijk dank voor de steun in je bericht.CvdW schreef: Ik ervaar dat persoonlijke mening wel gegeven mag worden. Enerzijds jammer dat iemand bij RF weggaat, maar nu krijgt u wel meer tijd om een goed boek te lezen naast de Bijbel met kantekeningen. Bijvoorbeeld: 'Toetssteen van ware en vals genade', geschreven door ds. van der Groe en 'De geestelijke mens', van ds. Costerus.
mvg Hans van Dijk
Genoemde schrijvers zijn helder, en bevindelijk. De Toetsteen en de Geestelijke Mens zijn wat moeilijker qua taal, maar wel aan te bevelen.Johannes van Dijk schreef:Ik heb pas nog boeken gelezen van Ds.Lamain,Joh vd Poel, Mieras,P van Dijke,L.Boone, en nu ben ik begonnen in een boek over Ds.C.Smits-OGG dus ik heb nog goede boeken zat in de kast,die ik nog lezen moet. Hartelijk dank voor de steun in je bericht.CvdW schreef: Ik ervaar dat persoonlijke mening wel gegeven mag worden. Enerzijds jammer dat iemand bij RF weggaat, maar nu krijgt u wel meer tijd om een goed boek te lezen naast de Bijbel met kantekeningen. Bijvoorbeeld: 'Toetssteen van ware en vals genade', geschreven door ds. van der Groe en 'De geestelijke mens', van ds. Costerus.
mvg Hans van Dijk
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Ben het helemaal met je eens,jij bent een van de weinige die mijn taalgebruik verstaat.Je bent dus een vriend.-DIA- schreef:Genoemde schrijvers zijn helder, en bevindelijk. De Toetsteen en de Geestelijke Mens zijn wat moeilijker qua taal, maar wel aan te bevelen.Johannes van Dijk schreef:Ik heb pas nog boeken gelezen van Ds.Lamain,Joh vd Poel, Mieras,P van Dijke,L.Boone, en nu ben ik begonnen in een boek over Ds.C.Smits-OGG dus ik heb nog goede boeken zat in de kast,die ik nog lezen moet. Hartelijk dank voor de steun in je bericht.CvdW schreef: Ik ervaar dat persoonlijke mening wel gegeven mag worden. Enerzijds jammer dat iemand bij RF weggaat, maar nu krijgt u wel meer tijd om een goed boek te lezen naast de Bijbel met kantekeningen. Bijvoorbeeld: 'Toetssteen van ware en vals genade', geschreven door ds. van der Groe en 'De geestelijke mens', van ds. Costerus.
mvg Hans van Dijk