Beroepingswerk discussie
Re: Beroepingswerk discussie
Beroepen op
Urk
Ds. Th.L. Zwartbol te Stavenisse.[/quote]
Dit is de tweede keer achter elkaar.Betekent dit ook dat hij het waarschijnlijk aanneemt ?? .[/quote]
Dat hoeft toch niet?
Overigens dacht ik dat twee keer achter elkaar dezelfde ds. niet kon. Bij ons zet men een ds. die bedankt heft de eerstvolgende keer niet op tweetal. Maar dat is wellicht een regel die per gemeente verschillend is?
Urk
Ds. Th.L. Zwartbol te Stavenisse.[/quote]
Dit is de tweede keer achter elkaar.Betekent dit ook dat hij het waarschijnlijk aanneemt ?? .[/quote]
Dat hoeft toch niet?
Overigens dacht ik dat twee keer achter elkaar dezelfde ds. niet kon. Bij ons zet men een ds. die bedankt heft de eerstvolgende keer niet op tweetal. Maar dat is wellicht een regel die per gemeente verschillend is?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Bij de GG geldt, dat het wel kan, maar dan moet de classis toestemming geven.Bruna schreef:Overigens dacht ik dat twee keer achter elkaar dezelfde ds. niet kon. Bij ons zet men een ds. die bedankt heft de eerstvolgende keer niet op tweetal. Maar dat is wellicht een regel die per gemeente verschillend is?
Hier is een aantal berichten verwijderd die niet voldoen aan de forumregels.
Speculatie en aanzet tot roddel/praatjes is hier niet gewenst.
Weer open.
Nogmaals: speculaties en (aanzet tot) roddel/laster is niet toegestaan.
Nogmaals: speculaties en (aanzet tot) roddel/laster is niet toegestaan.
heel wat om op je 73e nog een beroep aan te nemen...speurder schreef:Gereformeerde Gemeenten
Aangenomen naar
Clifton (VS)
Ds. C. Vogelaar te Grand Rapids Covell Avenue.
Ben heel benieuwd wat er nu met de theologische school gaat gebeuren. vroeger verhuisde de student gewoon mee. maar dat lijkt me eigenlijk onmenselijk voor 4 studenten die allen kinderen hebben die net gewend zijn op de middelbare school en dan moeten er 4 huizen gekocht en verkocht worden terwijl je gewoon kan skypen, waardoor de andere 2 hulpdocenten weer moeilijker bij de studenten kunnen komen qua vliegen. het zal mij benieuwen.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Je zag dat bij meerdere predikanten, een beroep aannemen als eigenlijk niemand het meer verwachtte. Meest waren dat predikers uit de bevindelijke hoek, en die moesten wel eens tegen hun eigen wil naar een andere gemeente. Ik denk nu aan wijlen ds. Zwerus, ziek, zwak, maar moest desondanks een beroep aannemen naar Slikkerveer... Verder denk ik ds. A. Kot te Rijssen, die werd losgemaakt van de gemeente, kreeg een beroep van H.I. Ambacht, en kon niet anders denken, omdat hij werd losgemaakt van Rijssen, dat hij dat beroep moest aannemen. In H.I. Ambacht werd hij tijdens de intrede onwel. Hij bleek kanker te hebben in een ver gevorderd stadium. Hij heeft nog 8 maal gepreekt in H.I. Ambacht, en toen werd hij ook losgemaakt van H.I. Ambacht om nooit meer losgemaakt te worden van de liefde Gods welke is in Christus Jezus zijn Heere.KB_ schreef:heel wat om op je 73e nog een beroep aan te nemen...speurder schreef:Gereformeerde Gemeenten
Aangenomen naar
Clifton (VS)
Ds. C. Vogelaar te Grand Rapids Covell Avenue.
Ben heel benieuwd wat er nu met de theologische school gaat gebeuren. vroeger verhuisde de student gewoon mee. maar dat lijkt me eigenlijk onmenselijk voor 4 studenten die allen kinderen hebben die net gewend zijn op de middelbare school en dan moeten er 4 huizen gekocht en verkocht worden terwijl je gewoon kan skypen, waardoor de andere 2 hulpdocenten weer moeilijker bij de studenten kunnen komen qua vliegen. het zal mij benieuwen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Vandaag eindigt de officiële beslissingstermijn van de heer Romkes voor 16 van de 27 beroepen.
Achterberg
* Alphen aan den Rijn
* Amersfoort
* Bergambacht
Bunschoten
* Doorn
* Ede (Spoorstraat)
Elspeet
* Elst
* Ermelo
* Hardinxveld-Giessendam
Kampen
* Kinderdijk
* Langbroek
Lienden
* Loenen aan de Vecht
* Nieuw-Beijerland
Oldebroek
* Oosterland
Overberg
* Rhenen
* Rijssen (Oranjekerk)
Rouveen
* Salford (Ontario, Canada)
s-Gravenpolder
Sint Philipsland
Woudenberg
Achterberg
* Alphen aan den Rijn
* Amersfoort
* Bergambacht
Bunschoten
* Doorn
* Ede (Spoorstraat)
Elspeet
* Elst
* Ermelo
* Hardinxveld-Giessendam
Kampen
* Kinderdijk
* Langbroek
Lienden
* Loenen aan de Vecht
* Nieuw-Beijerland
Oldebroek
* Oosterland
Overberg
* Rhenen
* Rijssen (Oranjekerk)
Rouveen
* Salford (Ontario, Canada)
s-Gravenpolder
Sint Philipsland
Woudenberg
Is de beslistermijn niet langer? Bij GG is dit voor kandidaten ook langer dan gebruikelijke 3 weken. Maar kan dat hier weer andere regels gelden.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Er kan volgens mij uitstel worden aangevraagd...? In geval het een moeilijke beslissing wordt?Bruna schreef:Is de beslistermijn niet langer? Bij GG is dit voor kandidaten ook langer dan gebruikelijke 3 weken. Maar kan dat hier weer andere regels gelden.
Of (zoals ik me van andere predikanten herinner) die als Jona de andere kant op wilden, maar
tenslotte toch omgebogen werden...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Beslistermijn is drie weken. Maar niemand doet daar moeilijk over uitstel.Bruna schreef:Is de beslistermijn niet langer? Bij GG is dit voor kandidaten ook langer dan gebruikelijke 3 weken. Maar kan dat hier weer andere regels gelden.
Mogelijk moet hij naar Papendrecht, Dordrecht, Gouderak, Grafhorst, Urk of Werkendam.
-
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie
Misschien 'moet' hij wel naar Geldermalsen...GGBeroopingswerk schreef:Beslistermijn is drie weken. Maar niemand doet daar moeilijk over uitstel.Bruna schreef:Is de beslistermijn niet langer? Bij GG is dit voor kandidaten ook langer dan gebruikelijke 3 weken. Maar kan dat hier weer andere regels gelden.
Mogelijk moet hij naar Papendrecht, Dordrecht, Gouderak, Grafhorst, Urk of Werkendam.
Dordrecht en Papendrecht hebben ds Van der Veen te Utrecht beroepen. Niet dhr Romkes.
Voor beide beroepen is inmiddels vanuit Utrecht bedankt.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Juist. En daarom heeft hij misschien niks aangenomenemigrant schreef:Dordrecht en Papendrecht hebben ds Van der Veen te Utrecht beroepen. Niet dhr Romkes.
Wie zal het zeggen? Zal Hij dat niet doen? Waarom dan al die speculaties?
- Niet meer zo actief -