Waar denk jij op dit moment aan?

albion

Re: Waar denk jij op dit moment aan?

Bericht door albion »

..dat er in Gouda een bom onschadelijk zal worden gemaakt en wel a.s. zondag.
Dat betekent dat de GG geen kerk kunnen houden en dat zij uitwijken naar de GGinNed.
Ik me afvraag of de informatie klopt. En waarom dat dan niet op zaterdag kan gebeuren omdat
het toch op het industrieterrein gebeuren gaat.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

albion schreef:..dat er in Gouda een bom onschadelijk zal worden gemaakt en wel a.s. zondag.
Dat betekent dat de GG geen kerk kunnen houden en dat zij uitwijken naar de GGinNed.
Ik me afvraag of de informatie klopt. En waarom dat dan niet op zaterdag kan gebeuren omdat
Ik me afvragen of ze in de GGinNed passen. Er zullen vast mensen een goede gelegenheid vinden om eens te 'shoppen' :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
albion schreef:..dat er in Gouda een bom onschadelijk zal worden gemaakt en wel a.s. zondag.
Ik me afvragen of ze in de GGinNed passen. Er zullen vast mensen een goede gelegenheid vinden om eens te 'shoppen' :)
heerlijk voor de GG'ers dat ze nu een keer een preek kunnen horen, ipv liplezen. :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Het is niet a.s. zondag, het is 11 oktober. Als het om een bom gaat, schijnt nog niet zeker te zijn, wordt die op zondag onklaar gemaakt, ondanks protest van de kerkenraad. En inderdaad heeft de GGiN zijn kerkgebouw beschikbaar gesteld.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Aan de ledenvergadering van vanavond. Op de agenda staat o.a. beroepen predikant. Ik vind het lastig om te omschrijven wat dat met je doet, dat wachten of de dominee het zal aannemen of niet. Je wilt niet te veel hoop hebben want iedere keer die teleurstelling is echt niet fijn. Je bidt of de dominee het wil aannemen, maar je weet ook dat als hij het aanneemt een andere gemeente vacant wordt. Wat zullen er in zo'n periode zeer verschillende (tegenstrijdige) gebeden tot de Heere komen.
Nou ja, daar dacht ik dus aan...
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
vlinder

Bericht door vlinder »

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

zusterelly schreef:Aan de ledenvergadering van vanavond. Op de agenda staat o.a. beroepen predikant. Ik vind het lastig om te omschrijven wat dat met je doet, dat wachten of de dominee het zal aannemen of niet. Je wilt niet te veel hoop hebben want iedere keer die teleurstelling is echt niet fijn. Je bidt of de dominee het wil aannemen, maar je weet ook dat als hij het aanneemt een andere gemeente vacant wordt. Wat zullen er in zo'n periode zeer verschillende (tegenstrijdige) gebeden tot de Heere komen.
Nou ja, daar dacht ik dus aan...

je kan bidden of de Heere Zijn knecht wil zenden/laten waar hij het meest tot Gods eer mag werken....
Lassie

Bericht door Lassie »

Aan mijn oma, die morgen haar 89e verjaardag hoop te mogen beleven. Helaas viert ze het niet in familie kring (lees: kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen).
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Aan mijn kameraad en zijn gezinnetje, die hun kindje naar 8 maanden zwangerschap naar het graf hebben moeten brengen. Het is de 2e keer dat zoiets in mijn vriendenkring gebeurt. Bij mijn andere kameraad hadden ze er een beetje rekening mee gehouden, omdat ze wisten dat het gehandicapt zou zijn. Hier was, volkomen onverwacht, het hartje gestopt met kloppen.
Ik was dit keer ook uitgenodigd om de rouwdienst(thuis in besloten kring) en begrafenis bij te wonen. Hoewel ik op vakantie in Elspeet was, ben ik daarvoor toch terug geweest. Hun oud-predikant Ds.J.C.den Ouden was hiervoor speciaal uit Opheusden terug gekomen! Heel indrukwekkend om zo'n klein kistje te zien. Ook heel indrukwekkend was dat mijn kameraad zelf het kistje in het grafje legde. Dat zijn beelden die je niet gauw vergeet!
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:Aan mijn kameraad en zijn gezinnetje, die hun kindje naar 8 maanden zwangerschap naar het graf hebben moeten brengen. Het is de 2e keer dat zoiets in mijn vriendenkring gebeurt. Bij mijn andere kameraad hadden ze er een beetje rekening mee gehouden, omdat ze wisten dat het gehandicapt zou zijn. Hier was, volkomen onverwacht, het hartje gestopt met kloppen.
Ik was dit keer ook uitgenodigd om de rouwdienst(thuis in besloten kring) en begrafenis bij te wonen. Hoewel ik op vakantie in Elspeet was, ben ik daarvoor toch terug geweest. Hun oud-predikant Ds.J.C.den Ouden was hiervoor speciaal uit Opheusden terug gekomen! Heel indrukwekkend om zo'n klein kistje te zien. Ook heel indrukwekkend was dat mijn kameraad zelf het kistje in het grafje legde. Dat zijn beelden die je niet gauw vergeet!
zeer ingrijpend zulke zaken ja.
dan komt het wel zeer dichtbij he, oude mensen móeten sterven, jonge.. ook zeer jonge.. mensen kunnen sterven..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

aan een heeeeeeeeeeeeeeeel erg lieve zieke....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:aan een heeeeeeeeeeeeeeeel erg lieve zieke....
je moet ook niet zoenen als je ziek bent :langue
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dat vind ik heel lief van je :love ;)
Ik heb overigens al ge-pb't (alleen dan niet met jou :langue ) over morgen :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

.....aan twee goeie gesprekken over die ellendige kerkmuren heen.....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
je moet ook niet zoenen als je ziek bent :langue
:D

Ik zoen niet met mijn óren.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten