Oke. Daar was ik benieuwd naar. Bedankt voor de uitleg allen!Erasmiaan schreef:Ik bedoelde het inderdaad zoals refo en Willem weten te reproduceren van catechisatie.Marnix schreef:Hallo Erasmiaan, ik was nog wel benieuwd hoe je dat bedoelde over volgorde van zwaarte van lijden. Zie deze reactie van mij:
Kan je daar iets meer over vertellen?Hm, dan ben je de eerste die daar in dit topic wat mee doet. Maar hoe bedoel je "zwaarte"? Bedoel je dat het begraven dan zwaarder dan het sterven en het sterven zwaarder dan de kruisiging en de kruisiging zwaarden dan het lijden?
Groeten,
Marnix
Waarschuwen voor de hel.
Re: Waarschuwen voor de hel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: Waarschuwen voor de hel.
zie niet goed wat dat er mee te maken heeft.memento schreef:O, dat zij wijs waren; zij zouden dit vernemen, zij zouden op hun einde merken. (Deut 32: 29)utrech schreef:de bijbel spreekt over de rechtvaardiging van de goddeloze.
het is een misverstand als je denkt dat preken over hemel of hel dat makkelijker maakt.
angst voor de hel kan evengoed leiden tot zelfmoord. kijk naar Judas.