RefoBaptisten?!

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door visje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Er zijn zoveel zaken die je keus dan beinvloeden. Die het moeilijker maken. [wat beinvloed je keus dan ?? Het gaat mij erom wat bijbels is. Hoe lezen we over de doop in het nt. (eerste chr. gemeenten ) ?? De doop is toch het teken/symbool van onze dood en opstanding in Christus ? ...... In de kinderdoop komt dit niet zo tot uidrukking./quote]
Hier is de HC erg duidelijk over.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door visje
Er zijn zoveel zaken die je keus dan beinvloeden. Die het moeilijker maken. [wat beinvloed je keus dan ?? Het gaat mij erom wat bijbels is. Hoe lezen we over de doop in het nt. (eerste chr. gemeenten ) ?? De doop is toch het teken/symbool van onze dood en opstanding in Christus ? ...... In de kinderdoop komt dit niet zo tot uidrukking./quote]
Hier is de HC erg duidelijk over.

Mensen, als je quote, schrijf dan niet je commentaar in een quote. Het is dan niet meer te volgen wie wat schrijft
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Niet te hopen dat Tukkertje zijn avatar voor dit topic heeft aangepast om daarmee de discussie alhier te visualiseren.

Zou wel kunnen!!
visje

Bericht door visje »

Laten we maar ophouden over de discussie kinderdoop/volwassendoop. Ik zag dat daar al meer discussies over zjn hier op OSW. Want uiteindelijk doet het er niet toe, het belangrijkst is of we Christus mogen kennen en de doop met de Heilige Geest is belangrijker dan het uitwendige waterbad.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Niet te hopen dat Tukkertje zijn avatar voor dit topic heeft aangepast om daarmee de discussie alhier te visualiseren.
Er zijn heftigere discussies....
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
limosa

Bericht door limosa »

Er zijn heftigere discussies....
Lijkt mij ook ja. Het gaat eigenlijk net iets te snel maar volgens mij blijft die muis toch nog vriendelijk kijken . . .
jakobmarin

Re: RefoBaptisten?!

Bericht door jakobmarin »

Refdag : GerGemmers worden Refobapist
Reformatorisch en baptist, gaat dat samen? Volgens de baptist Alexander Roks uit Veenendaal prima.
Een nieuwe baptistengemeente in Overberg combineert reformatorische prediking met geloofsdoop.
„Een andere doop kennen we niet.” Wie zijn de reformatorische baptisten en hoe zijn ze in Nederland vertegenwoordigd? Een verkenning van een nieuw fenomeen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
ejvl

Bericht door ejvl »

jakobmarin schreef:Refdag : GerGemmers worden Refobapist
Reformatorisch en baptist, gaat dat samen? Volgens de baptist Alexander Roks uit Veenendaal prima.
Een nieuwe baptistengemeente in Overberg combineert reformatorische prediking met geloofsdoop.
„Een andere doop kennen we niet.” Wie zijn de reformatorische baptisten en hoe zijn ze in Nederland vertegenwoordigd? Een verkenning van een nieuw fenomeen.
Het is jammer dat er weer een nieuwe kerk moet komen.
Anderzijds, als je van mening bent dat de geloofsdoop zuiver is en je daarom kinderen niet wil laten dopen kun je onder censuur gezet worden bij menige kerk (wat ook gebeurd), waar moet je terecht als Refo Baptist?
refo

Bericht door refo »

De drie sola's zijn vermeerderd tot vijf.
Dat komt omdat de dwalenden de drie sola's niet begrijpen.

De uitdrukking 'Solus Christus' getuigt daar al van.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Is dit de groep die voor een groot deel uit actieve Jij daar en Heartcry mensen bestaat?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wilhelm schreef:Is dit de groep die voor een groot deel uit actieve Jij daar en Heartcry mensen bestaat?
Niet veel positiever als deze afscheiding. (Want dat is het in feite.)
Ik kan niet anders zien dan dat reformatorisch Nederland meer en meer met blindheid
wordt geslagen, en men wil niet terug. Ik geloof ook dat dit een duidelijk oordeel van
God is, dat er een kracht der dwaling wordt gezonden en men niet meer ziet waar het
in feite om gaat.
Ik kan niet anders dan denken dat het oordeel over de kerk in ons land zeer nabij is.
Het grootste oordeel is immers het oordeel der verharding. En daarop volgt zeker het
oordeel der verwoesting. Laten we vrezen! Want wat zal ons geworden als de Heere
vertrekt, en we merken het niet? Dan gaan we door...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Wilhelm schreef:Is dit de groep die voor een groot deel uit actieve Jij daar en Heartcry mensen bestaat?
Ik kan niet anders zien dan dat reformatorisch Nederland meer en meer met blindheid
wordt geslagen, en men wil niet terug. Ik geloof ook dat dit een duidelijk oordeel van
God is, dat er een kracht der dwaling wordt gezonden en men niet meer ziet waar het
in feite om gaat.
Ik kan niet anders dan denken dat het oordeel over de kerk in ons land zeer nabij is.
Het grootste oordeel is immers het oordeel der verharding. En daarop volgt zeker het
oordeel der verwoesting. Laten we vrezen! Want wat zal ons geworden als de Heere
Zie jij dan geen enkel lichtpuntje meer in de kerk van Nederland?
Zie je werkelijk nergens meer dat de Heere doorgaat met Zijn werk, dwars door alle verwarring en verdeeldheid heen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

ejvl schreef:Het is jammer dat er weer een nieuwe kerk moet komen.
Anderzijds, als je van mening bent dat de geloofsdoop zuiver is en je daarom kinderen niet wil laten dopen kun je onder censuur gezet worden bij menige kerk (wat ook gebeurd), waar moet je terecht als Refo Baptist?
Precies. En daarom moeten we daar helemaal niet zo dramatisch over doen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:
in feite om gaat.
Zie jij dan geen enkel lichtpuntje meer in de kerk van Nederland?
Zie je werkelijk nergens meer dat de Heere doorgaat met Zijn werk, dwars door alle verwarring en verdeeldheid heen?
Voor de Kerk hoeven we niet in te zitten.
De vraag is wel of de openbaring van de Kerk ook in Nederland blijft.
Vanzelf hoeven wij deze vraag niet te beantwoorden.
Maar dat het donker is kunnen we zien als we enig licht zien
Want het licht maar de duisternis openbaar.
Zoals wel meer is gezegd, we leert zien, leert is zijn
blindheid opmerken. Anders vragen we met de farizeeërs:
Zijn wij dan ook blind?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie