Tiberius schreef:"We" moeten er niet naar streven; het is de taak van de ouderlingen. Wanneer je vindt dat ze die taak niet goed uitvoeren, moeten "we" hen daar in liefde op wijzen.
Om eerlijk te zijn vind ik het geen pas geven om dergelijke zaken hier op een openbaar forum bij de voortduur weer te benoemen. Zowel de predikant als de ouderlingen kunnen zich hier niet verdedigen, terwijl er toch een bepaald beeld geschapen wordt, dat m.i. in ieder geval gedeeltelijk onjuist is.
Mogelijk kan de predikant het Woord in jullie gemeente niet kwijt, omdat er zoveel onderhuidse kritiek is?
Wat ik zeg, stel ik in zijn algemeenheid. Wat jij daarachter leest, moet je zelf weten, maar het staat er niet.
In de tweede plaats is het heel griezelig als je zulke dingen niet in het openbaar zou mogen benoemen. Het is de typische doofpotmentaliteit, waarmee je de ene groep mensen voortdurend de hand boven het hoofd houdt, en waarmee je de andere groepe mensen voortdurend het bos instuurt: Wegwezen, zeur niet, zal wel aan jou liggen. Door jouw onderhuidse kritiek kan de predikant zijn Woord niet kwijt.

Enz, enz.
Jongere schreef:Maar wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen, met die 'ideaalsituatie'? Dat we er niet naar moeten streven? Of dat we het niet mogen noemen?
Dat je hier als 'gewoon' gemeentelid heel weinig mee kunt.