Kleine vreugden

Lourens

Re: kleine vreugden

Bericht door Lourens »

Mijn zoon heeft zijn laatste toets met een 7,8 af kunnen sluiten en nu genoeg punten om door te gaan naar 2e jaar van het HBO.

Toch wel een opluchting.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Je hebt gelijk, maar muggenziften is ook een vak! ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

Orchidee schreef:schijnt trouwens genetisch bepaald te zijn hebben we afgelopen week gehoord :fi
Ik dacht dat dit algemeen bekend is. Wordt altijd in campagnes benoemd en bij elke huisarts hangt bijna wel zo'n poster of folder.
Mijn opa en oma en 5 tantes en ooms hebben allemaal diabetes met insuline. Dus mijn moeder kan er vanuit gaan dat ze het ook krijgt tenzij ze altijd goed op haar gewicht en leefgewoonte let, maar dat is nog geen garantie.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

vlinder schreef:
Orchidee schreef:schijnt trouwens genetisch bepaald te zijn hebben we afgelopen week gehoord :fi
Ik dacht dat dit algemeen bekend is. Wordt altijd in campagnes benoemd en bij elke huisarts hangt bijna wel zo'n poster of folder.
Mijn opa en oma en 5 tantes en ooms hebben allemaal diabetes met insuline. Dus mijn moeder kan er vanuit gaan dat ze het ook krijgt tenzij ze altijd goed op haar gewicht en leefgewoonte let, maar dat is nog geen garantie.
Snappen doe ik het nog niet helemaal, want zowel aan mijn/zijn vaders als moeders kant komt het niet voor, en is ook niemand in het verleden geweest.
Wij zijn met z'n zessen, hij is de jongste, de enigste, de magerste, net niet TE mager,heel gezond altijd geweest...dus voor ons best wel apart, ik heb ook een broer die ouder is dan hem, ontzettend overgewicht,en die huppelt tot nu toe nog vrolijk "gezond" rond ;)
Dus wij zitten toch met vraagtekens :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Vanmiddag op kraamvisite geweest, heerlijk...de 5e, helemaal gezond! ( zover je nu kan zien dan hé) ...de oudste is 17, en als je ziet hoe dat hele gezin vol vreugde is van dit nieuwe wonder, prachtig!, vond het fijn om even te delen in die grote vreugde :super
Aty

Bericht door Aty »

Een fijn gesprekje. Dat is echt iets om blij te worden.
henriët

Bericht door henriët »

Aty schreef:Een fijn gesprekje. Dat is echt iets om blij te worden.
Fijn!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Aty

Bericht door Aty »

Dat het zomaar heel gezellig is, terwijl het buiten keihard regent!
henriët

Bericht door henriët »

Aty schreef:Dat het zomaar heel gezellig is, terwijl het buiten keihard regent!
:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ben een beetje ziek, dus zit van narigheid maar een Jane Austen-dvd'tje te kijken. De ondertiteling is verzorgd door een genie: 'Finally his physician insisted on calling us to him' wordt: 'Uiteindelijk besloot zijn arts ons te bellen'. Jaja, in 1806 :) Dat levert toch weer een grijns op. :D
albion

Bericht door albion »

Zita schreef:Ben een beetje ziek, dus zit van narigheid maar een Jane Austen-dvd'tje te kijken. De ondertiteling is verzorgd door een genie: 'Finally his physician insisted on calling us to him' wordt: 'Uiteindelijk besloot zijn arts ons te bellen'. Jaja, in 1806 :) Dat levert toch weer een grijns op. :D
:humhihi :humhihi

Je wilt toch niet zeggen dat die film in 1806 gemaakt is? Twee grijnzen! Welke dvd is het? Pride+Prejudice of Emma of ..?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

albion schreef:
Zita schreef:Ben een beetje ziek, dus zit van narigheid maar een Jane Austen-dvd'tje te kijken. De ondertiteling is verzorgd door een genie: 'Finally his physician insisted on calling us to him' wordt: 'Uiteindelijk besloot zijn arts ons te bellen'. Jaja, in 1806 :) Dat levert toch weer een grijns op. :D

Je wilt toch niet zeggen dat die film in 1806 gemaakt is? Twee grijnzen! Welke dvd is het? Pride+Prejudice of Emma of ..?
Nee, het verhaal speelt zich af in 1806. :) De film is uit 2007. Het is Mansfield Park, niet om door te komen zo saai, terwijl het boek superleuk is (wel een beetje dik, misschien dat het na bladzijde 200 ook wel saai gaat worden).
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
albion schreef:

Nee, het verhaal speelt zich af in 1806. :) De film is uit 2007. Het is Mansfield Park, niet om door te komen zo saai, terwijl het boek superleuk is (wel een beetje dik, misschien dat het na bladzijde 200 ook wel saai gaat worden).
En dan komt de dokter, in een koets....hmm, aderlating maar. Of natte omwikkelingen.
Geneeskunde was zo eenvoudig :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
albion schreef:

En dan komt de dokter, in een koets....hmm, aderlating maar. Of natte omwikkelingen.
Geneeskunde was zo eenvoudig :hum
In dit geval bloedzuigers 8| Maar hij knapt intussen al aardig op. :)
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:

In dit geval bloedzuigers 8| Maar hij knapt intussen al aardig op. :)
DAT wordt nog steeds gedaan he ! Moet er niet aan denken, dat geknabbel aan mijn zwerende wond :nonnon :deg
O nee, terwijl ik dit schrijf geloof ik dat het maden zijn :? :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie