Raad de plaats oftwel waar is dit?
Re: Raad de plaats oftwel waar is dit?
De Terp - Leidschenveen
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Da's aan de andere kant van de A12. Bijna goed dus.Zosinus schreef:Den Haag Iepenburg?
Ja. Je mag de volgende doen.albion schreef:De Terp - Leidschenveen
driekwart jaar later en ik lees nu dit antwoord pas..Zonderling schreef:Henriët, dat is niet het goede antwoord.
De foto is vorig jaar hartje zomer genomen (dat zegt iets hoe de sneeuw geïnterpreteerd moet worden.)
En die jongen bij de hut is... een van mijn zoons, 12 jaar. (Maar dat terzijde.)
Z.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Tsja. Hij heeft nooit verteld waar het nou was!henriët schreef:driekwart jaar later en ik lees nu dit antwoord pas..Zonderling schreef:Henriët, dat is niet het goede antwoord.
De foto is vorig jaar hartje zomer genomen (dat zegt iets hoe de sneeuw geïnterpreteerd moet worden.)
En die jongen bij de hut is... een van mijn zoons, 12 jaar. (Maar dat terzijde.)
Z.
nee vandaar..Marco schreef:Tsja. Hij heeft nooit verteld waar het nou was!henriët schreef:driekwart jaar later en ik lees nu dit antwoord pas..Zonderling schreef:Henriët, dat is niet het goede antwoord.
Z.
dus daarom dacht ik.. toch nog even omhoog halen.
ik doe nog een gokje.
in de buurt van falera
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hij had al gezegd dat het Wallis was. Falera is Graubünden. Zal dus wel niet goed zijn.henriët schreef: nee vandaar..
dus daarom dacht ik.. toch nog even omhoog halen.
ik doe nog een gokje.
in de buurt van falera
-
O.k., hier dan de oplossing.Zonderling schreef:Het even geduurd, maar hier is dan de volgende foto.
Voor de Zwitserland-kenners onder ons. Waar is dit?
Ik hoop a.s. vrijdag en de vrijdag daarop te kijken of iemand het geraden heeft.
Op andere tijden reageer ik (vermoedelijk) niet.
Z.
De foto is genomen op een wandeling bij Zinal in het Val d'Anniviers (Wallis, Zwitserland).
Iets ten zuiden van de Roc de la Vache.
De bergen: Schalihorn (3975), Zinalrothorn (4221) en Besso (3668).
keurig. Nu mag jij...

Nederland is een mooi land.
Afwisselend.
Bos, heide, weiland, water, duinen, steden,
dorpen, smalle zandweggetjes, de limburgse heuvels,
de Veluwe, de Zeeuwse en Zuid-Hollandse kust,
Watertoren, kerken, molens, kastelen...
Zo veel is er te zien in een betrekkelijk klein land.
Maar kennen we Nederland?
Waar is dit?

Afwisselend.
Waar is dit?

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Palthetoren Haarle-DIA- schreef:Nederland is een mooi land.
Afwisselend.
Waar is dit?
(volgens mij was je nog niet aan de beurt, trouwens)
~~Soli Deo Gloria~~
Als je weer eens een dergelijk raadsel op wil geven, moet je even de foto naar een andere locatie kopiëren; nu kan je aan de URL zien, waar je (ongeveer) moet zoeken.-DIA- schreef:Waar is dit?

Ik heb geen flauw idee waar het is... maar aangezien het "de sprengenberg.jpg" heet google ik even op Sprengenberg. En dan kom ik er achter dat het in Haarle is. Ik heb geen flauw idee waar Haarle ligt. Maar ff op Google Maps zoeken en het blijkt bij Hellendoorn te liggen. En dat weet ik wel te vinden.
(Om even Tiberius opmerking dat je aan het adres van het plaatje zo kan achterhalen wat het is, ook al kom je er nooit
(Om even Tiberius opmerking dat je aan het adres van het plaatje zo kan achterhalen wat het is, ook al kom je er nooit

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."