Graag gedaan. Ik ben blij dat ik het eindelijk helder heb weten te maken.Tiberius schreef:
Deze laatste posting is inderdaad wel verhelderend: iemand die het "uithoudt onder" althans "genoeg heeft aan" de schriftuurlijk-bevindelijke prediking, daar is toch wel iets mis mee.
Dat is inderdaad de kern, waar ik steeds naar vroeg: de prediking binnen de rechterkant van de gereformeerde gezindte deugt niet en daarvoor zijn er een handjevol stichtingen in het leven geroepen.
Dank je.
JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!
Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!
Afgewezen signaleerde nog een ander punt aan in dat artikel, namelijk over de gebreken: lauwheid, achterdocht en kritiek in de bestaande kerken.
Hoe kunnen we dat verbeteren?
Daarover verder in een nieuw topic zodat we hier on-topic kunnen blijven.
Hoe kunnen we dat verbeteren?
Daarover verder in een nieuw topic zodat we hier on-topic kunnen blijven.
Het grote probleem is van onze jongeren is dat ze aangesproken willen worden en dat ze een boodschap zoeken dat de Heere Jezus ook hun zoekt en wat er bij de Heere Jezus te krijgen is.
De jeugd wordt moe van allerlei voorwaarden die ze vaak horen. Ze worden zo vaak op hunzelf teruggeworpen in de prediking.
Christus wordt hun niet voor ogen geschilderd en aangeboden.
Alles is zo beschrijvend, zo arm vaak, zo dogmatisch!
En als het niet in de eigen gemeente wordt gehoord gaat men het elders zoeken.
Dus.......Laurens Kroon, gaat hierover eens in gesprek met de predikanten.
De jeugd wordt moe van allerlei voorwaarden die ze vaak horen. Ze worden zo vaak op hunzelf teruggeworpen in de prediking.
Christus wordt hun niet voor ogen geschilderd en aangeboden.
Alles is zo beschrijvend, zo arm vaak, zo dogmatisch!
En als het niet in de eigen gemeente wordt gehoord gaat men het elders zoeken.
Dus.......Laurens Kroon, gaat hierover eens in gesprek met de predikanten.
Predikanten zijn ambassadeurs van hun Koning. Maar in plaats van onvoorwaardelijke overgave te eisen en daarvoor in ruil vrede te bieden beginnen met zich te verontschuldigen: ja, wij kunnen u de zaligheid ook niet geven. O nee? Hebben ze dan zo'n gebrekkig mandaat van hun Zender?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zolang een kerkverband een kerverband is, hebben ze geen recht om anderen te bekritiseren.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Want?Gian schreef:Zolang een kerkverband een kerverband is, hebben ze geen recht om anderen te bekritiseren.
Dus ze mogen ook niet waarschuwen tegen de Gay Pride (om maar iets te noemen)?
Veel preken zijn ook meer een soort evangelisatietoespraken, en hebben voornamelijk als inhoud: u/jij kunt nog zalig worden, niemand is te slecht om tot Christus te gaan.
Erg waar natuurlijk...
Erg waar natuurlijk...
Tiberius schreef:Want?Gian schreef:Zolang een kerkverband een kerverband is, hebben ze geen recht om anderen te bekritiseren.
Dus ze mogen ook niet waarschuwen tegen de Gay Pride (om maar iets te noemen)?

Wat is dat nou weer voor vergelijking..
Maar idd, liever een homo dan een farizeer.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian schreef:Tiberius schreef:Want?Gian schreef:Zolang een kerkverband een kerverband is, hebben ze geen recht om anderen te bekritiseren.
Dus ze mogen ook niet waarschuwen tegen de Gay Pride (om maar iets te noemen)?![]()

Je mag ze van mij allebei wel hebben.Gian schreef:Tiberius schreef:Want?Gian schreef:Zolang een kerkverband een kerverband is, hebben ze geen recht om anderen te bekritiseren.
Dus ze mogen ook niet waarschuwen tegen de Gay Pride (om maar iets te noemen)?![]()

Maar dat is wel de consequentie van je one-liner.
Ik heb nu dit topic zo goed mogelijk proberen te lezen en ik heb één vraag:
Kan iemand puur bijbelse dwalingen aanwijzen binnen de HC en Jijdaar?
Ik merk steeds meer dat Gods Woord ondergeschikt raakt aan gewoonten, tradities en cultuur.
Beseffen wij wel dat héél veel reformatorische problemen alleen Nederlandse problemen zijn?
En ik hoop van harte dat niemand hier geloofd dat er alleen maar Nederlanders in de hemel zullen komen.
Of denken we misschien dat wij er via een ander weg komen dan een Surinamer?
Ik merk steeds meer dat Gods Woord ondergeschikt raakt aan gewoonten, tradities en cultuur.
Beseffen wij wel dat héél veel reformatorische problemen alleen Nederlandse problemen zijn?
En ik hoop van harte dat niemand hier geloofd dat er alleen maar Nederlanders in de hemel zullen komen.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Ariene schreef:...
hé, wat vreselijk fijn dat je er weer bent!!!!!

Hoe komt een Surinamer volgens jou in de hemel?Ariene schreef:Ik heb nu dit topic zo goed mogelijk proberen te lezen en ik heb één vraag:
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wellicht kan je beter ingaan op de vraag.pierre27 schreef:Hoe komt een Surinamer volgens jou in de hemel?Ariene schreef:Ik heb nu dit topic zo goed mogelijk proberen te lezen en ik heb één vraag:
Dit was een vraag ter illustratie.
Ik was op vakantie in oostenrijk, wij bezoeken altijd 1x per zondag een evangelische of reform. kerk.
Wat ik toen nog duidelijker besefte is dat ze hier helemaal geen discussie hebben over statenvertaling Nieuwe vertaling, hoed of geen hoed, broek of rok. Maar wil dat zeggen dat daar dan geen kinderen van God zijn?
Maar wel doen we daar met de kerk van alle tijden en alle plaatsen belijdenis van ons geloof.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Het feit dat men daar niet discussieert over wel of geen hoed en oma's daar niet tegen hun kinderen zeggen dat ze niet in de hemel komen omdat ze een broek dragen geeft wel aan dat die mensen daar het beter begrepen hebben dan wij.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."