Zelf klinkt dit me ook vreemd in de oren... Ik ben gewend te spreken over "evangelist Krijgsman"...Anti-quoq schreef:vind ik het prima als in Terdege een interview gehouden wordt met evangelist Johan Krijgsman.
Beroepingswerk, deel 5
Laten we dominees geen Jan, Piet en Klaas noemen.
In een tijd van gezagsondermijning gaat het op deze manier dubbel hard. Door de Dominees bij titel en achternaam te noemen toon je respect voor het ambt ook al zijn het net zo goed verdorven schepselen als wij.
Bij de voornaam noemen moet niet een manier zijn om aan tegeven dat iedereen op een zelfde niveau staat. Voornamen zijn ter onderscheiding wie het betreft binnen een familie.
Maar laten we dan ook spreken van Ds. van der Groe en Ds. Comrie.
Dat maakt e.e.a. minder verwarrend.
In een tijd van gezagsondermijning gaat het op deze manier dubbel hard. Door de Dominees bij titel en achternaam te noemen toon je respect voor het ambt ook al zijn het net zo goed verdorven schepselen als wij.
Bij de voornaam noemen moet niet een manier zijn om aan tegeven dat iedereen op een zelfde niveau staat. Voornamen zijn ter onderscheiding wie het betreft binnen een familie.
-
Juist wel verwarrend.Oude Paden schreef:Laten we dominees geen Jan, Piet en Klaas noemen.
Want is het dan ook ds. Luther en ds. Augustinus??
Laten we alsjeblieft een beetje nuchter blijven.