Nieuwe vormgeving Saambinder

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Arretje schreef:
Afgewezen schreef:Ik keek vandaag De Saambinder in (heb hem zelf niet, maar m'n moeder heeft 'm) en ik werd moe van de gezapigheid die het blaadje uitstraalt.
De Gereformeerde Gemeenten staan op zijn kop en in De Saambinder keuvelt men rustig verder...
Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
Afgewezen, wat had je er dan in willen lezen?
Ik kan me Afgewezen's teleurstelling wel voorstellen. Je vertrekt uit de GG omdat je 't daar niet kunt vinden, je vindt je draai niet in de PKN, keert terug naar de GG omdat het daar toch beter lijkt. En dan vallen sommige dingen opeens heel erg tegen.

Voor GG'ers die zelf nadenken zou 2007 wel eens een cruciaal jaar kunnen worden. Men kan niet aan de gang blijven met het kastje-naar-de-muur-want-kerkelijke-weg-spelletje: er zal toch eens kleur bekend moeten worden.

De stukken die Geledu deze week beschikbaar stelde waren zeer verhelderen. Al gelezen?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde dit:
geledu schreef:
geledu schreef:Gister gelezen :
De brochure :

"Het Kwaad zit nog dieper"
Iets over de diepere oorzaak van het Leergeschil in de Gereformeerde Gemeenten.

Geschreven door G. den Hertog Jr. in 1950

Deze brochure is toen geschreven naar aanleiding van de schorsing van Ds Kok .En de ophef omtrent het aanbod van genade,

Voor de geïnteresseerden : de brochure is op aanvraag per mail te ontvangen.
Ook gelezen : Verslag van de Vergadering met bezwaarde vrienden.
Met een rede van Ds Kok over deze zaken.

Verbaasd en verrast was ik over de vele reacties en aanvragen voor die eerste brochure.
Al diegene heb ik ook dit verslag toegezonden.

Mochten er nog anderen geinteresseerden zijn dan geld het bovenstaande "aanbod" nog steeds.
refo

Bericht door refo »

Rens schreef:
Arretje schreef:
Afgewezen schreef:Ik keek vandaag De Saambinder in (heb hem zelf niet, maar m'n moeder heeft 'm) en ik werd moe van de gezapigheid die het blaadje uitstraalt.
De Gereformeerde Gemeenten staan op zijn kop en in De Saambinder keuvelt men rustig verder...
de ene kiftpartij na de andere????
In je eentje kiften is wat lastig.

Het probleem met die kerkelijke bladen die regelmatig verschijnen: iedere week moet het weer vol. Dan krijg je - met alle respect voor redacteuren - wel eens dat de kwaliteit wat minder is. Als je vlak voor de deadlijn nog twee lege bladzijden hebt en je eigen voorraad is uitgeput, ben je als hoofdredacteur al blij als iemand überhaupt wit papier met letters heeft zwart willen maken.

De Saambinder heeft geprobeerd wat meer elan te brengen door een kleurtje. Om Sions Wil met een paar nieuwe schrijvers. Het eerste werkt niet echt. Het tweede maar tijdelijk.

Misschien wordt het eens tijd dat al die kerkelijke bladen bij elkaar kruipen. En er een soort kerkelijk geörienteerd weekblad komt. Met ieder z'n eigen ruimte en kolommen. En min of meer onafhankelijke redacteuren.

Ik weet al een naam: De Wachter om Sion Samen te Binden. Meteen een wens en hopelijk een profetie. Maar vermoedlijk een luchtkasteel.
helma

Bericht door helma »

refo schreef: Misschien wordt het eens tijd dat al die kerkelijke bladen bij elkaar kruipen. En er een soort kerkelijk geörienteerd weekblad komt. Met ieder z'n eigen ruimte en kolommen. En min of meer onafhankelijke redacteuren.

Ik weet al een naam: De Wachter om Sion Samen te Binden. Meteen een wens en hopelijk een profetie. Maar vermoedlijk een luchtkasteel.
Mag Bewaar het Pand wel op eigen houtje verder?
Of kan je die er ook nog tussen lassen? :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

Laat ze eerst alle bladen die binnen de GG verschijnen eens samenvoegen. We krijgen zowat elke week een blad in de kerk (met ingevouwen acceptgiro), het een nog kleuriger dan het andere. Als ze daar nou eens een fullcolour GerGem Magazine van maken, met ruimte voor elk deputaatschap. Dat laat je maandelijks verschijnen en het is ook nog eens een mooi visitekaartje. Zo'n blad laat je nog eens in de trein liggen of bij de tandarts. Kan het gelijk als evangelisatiefolder dienen.

Mooi toch?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Laat ze eerst alle bladen die binnen de GG verschijnen eens samenvoegen. We krijgen zowat elke week een blad in de kerk (met ingevouwen acceptgiro), het een nog kleuriger dan het andere. Als ze daar nou eens een fullcolour GerGem Magazine van maken, met ruimte voor elk deputaatschap. Dat laat je maandelijks verschijnen en het is ook nog eens een mooi visitekaartje. Zo'n blad laat je nog eens in de trein liggen of bij de tandarts. Kan het gelijk als evangelisatiefolder dienen.

Mooi toch?
Je bedoelt een soort Terdege maar dan rechtser en zwaarder?
Vincent

Bericht door Vincent »

Breekijzertje schreef:
Unionist schreef:Laat ze eerst alle bladen die binnen de GG verschijnen eens samenvoegen. We krijgen zowat elke week een blad in de kerk (met ingevouwen acceptgiro), het een nog kleuriger dan het andere. Als ze daar nou eens een fullcolour GerGem Magazine van maken, met ruimte voor elk deputaatschap. Dat laat je maandelijks verschijnen en het is ook nog eens een mooi visitekaartje. Zo'n blad laat je nog eens in de trein liggen of bij de tandarts. Kan het gelijk als evangelisatiefolder dienen.

Mooi toch?

Ik lees de Terdege en heb ook weleens de Saambinder ergens zien liggen, maar volgens mij is de Terdege zwaarder en ongeveer net zo rechts (ook hoog SGP-gehalte).
Rens

Bericht door Rens »

Vincent schreef:
Breekijzertje schreef:

Mooi toch?

Ik lees de Terdege en heb ook weleens de Saambinder ergens zien liggen, maar volgens mij is de Terdege zwaarder en ongeveer net zo rechts (ook hoog SGP-gehalte).
Veeg de GezinsGids ook niet uit.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Vincent

Bericht door Vincent »

Rens schreef:
Vincent schreef:
Breekijzertje schreef:

Mooi toch?

Veeg de GezinsGids ook niet uit.................
is net als Terdege ook zwaarder dan de Saambinder ja!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Hendrikus schreef:
Arretje schreef:
Ik kan me Afgewezen's teleurstelling wel voorstellen. Je vertrekt uit de GG omdat je 't daar niet kunt vinden, je vindt je draai niet in de PKN, keert terug naar de GG omdat het daar toch beter lijkt. En dan vallen sommige dingen opeens heel erg tegen.

Voor GG'ers die zelf nadenken zou 2007 wel eens een cruciaal jaar kunnen worden. Men kan niet aan de gang blijven met het kastje-naar-de-muur-want-kerkelijke-weg-spelletje: er zal toch eens kleur bekend moeten worden.

De stukken die Geledu deze week beschikbaar stelde waren zeer verhelderen. Al gelezen?
De mensen op dit forum zitten zo in hun eigen wereldje dat ze niet snappen dat deze dingen de meeste GerGemmers niet bezig houden. Maar ja, dat zal wel altijd het probleem van dit forum blijven. Een soort platform voor verontruste GerGemmers zouden we het beter kunnen noemen.

Ik heb overigens de Saambinder al weer uitgelezen voor deze week en kon nou niet zeggen dat de kwaliteit bijzonder slecht was.
Rens

Bericht door Rens »

Erasmiaan schreef: kon nou niet zeggen dat de kwaliteit bijzonder slecht was.
maar optimaal is dus weer iets ánders proef ik hier uit??
Moderatorbericht:
refo

Bericht door refo »

Rens schreef:
Wat de één gezapig noemt is voor de ander een feest van herkenning.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Rens schreef:
Een artikel van ds Moerkerken of ds Vogelaar lees ik altijd graag, deze dominee's schrijven bijzonder pakkende stukjes. Dat stond er deze keer niet in, maar enkele andere stukjes, die niets met refo's feest van herkenning te maken hebben maar toch leerzaam zijn.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 13 apr 2007, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef:
Rens schreef:
Wat de één gezapig noemt is voor de ander een feest van herkenning.
een féést ???? gezien de behandelde stukken, is er weinig feestelijks aan..........eerder sterk bezinnend.
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:De Gereformeerde Gemeenten staan op zijn kop en in De Saambinder keuvelt men rustig verder...
(Ik heb de Saambnider deze week nog niet ingezien, en Saambinders uit het verleden zullen wel geen garantie voor de toekomst zijn. Dus ik spreek een beetje in het verleden.)

Maar wat staat er precies op zijn kop in de GG?
Wat me wel verwondert, is dat er zoveel predikanten een beroep naar een andere gemeente hebben aangenomen. Statistisch gezien is dit wel een absoluut record. Maar dat is al enigszins oud nieuws, dacht ik.

Als je de brochures van Geledu bedoelt: die spelen al wat langer (ca. 60 jaar terug).

De kwestie Van der Zwaag loopt ook al weer enige tijd.

Kortom, Afgewezen, allemaal zaken voordat je je aanmeldde als GG-lid.
Gesloten