Kinderpraat

Auto

Bericht door Auto »

Mijn zoontje een paar weken terug in de kerk. Dominee zegt in zijn preek "Matthew Henry heeft het zo verwoord"; op dat moment begint mijn zoontje aan mijn mouw te trekken en niet zo zachtzinnig ook en trekt me naar hem toe en roept in mijn oor. Hoe kan dat nou, dominee kent Henri (Henri is een vriendje uit zijn klas), ik schiet bijna in de lach en zeg ssssssst tegen hem. 5 minuten later zegt dominee weer iets met een verwijzing naar dezelfde Henry. Ik zie in mijn ooghoek dat mijn zoontje gaat staan en gelukkig voordat hij het hardop tegen de dominee zeidat hij Henri ook kent kon ik hem terugtrekken en vlug tegen hem fluisteren dat dominee het over een hele andere Henry heeft. Thuis heb ik hem het boek over Matthew Henry laten zien met een afbeelding. Hij was aardig teleurgesteld. (Ik moet zeggen dat hij hierdoor veel van die preek heeft gehoord) en dat hij 's middags weer heel goed op zat te letten of Henri weer voorbij zou komen.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Auto schreef:Mijn zoontje een paar weken terug in de kerk. Dominee zegt in zijn preek "Matthew Henry heeft het zo verwoord"; op dat moment begint mijn zoontje aan mijn mouw te trekken en niet zo zachtzinnig ook en trekt me naar hem toe en roept in mijn oor. Hoe kan dat nou, dominee kent Henri (Henri is een vriendje uit zijn klas), ik schiet bijna in de lach en zeg ssssssst tegen hem. 5 minuten later zegt dominee weer iets met een verwijzing naar dezelfde Henry. Ik zie in mijn ooghoek dat mijn zoontje gaat staan en gelukkig voordat hij het hardop tegen de dominee zeidat hij Henri ook kent kon ik hem terugtrekken en vlug tegen hem fluisteren dat dominee het over een hele andere Henry heeft. Thuis heb ik hem het boek over Matthew Henry laten zien met een afbeelding. Hij was aardig teleurgesteld. (Ik moet zeggen dat hij hierdoor veel van die preek heeft gehoord) en dat hij 's middags weer heel goed op zat te letten of Henri weer voorbij zou komen.
't was toch fantastisch geweest als jouw zoontje hardop had geroepen: Hee, Henry ken ik ook!!

Maak jij een goeie indruk met je opvoeding...
BJD

Bericht door BJD »

Ik ben drager bij een begrafenisondernemer bij ons in het dorp, zo ook afgelopen zaterdag.

Hoort mijn zoontje, 4 jaar, de zondag erna de naam van de overledene over de kerktelefoon komen in verband met voorbede voor de familie. Zegt ie:"Die heeft pappa toch dood gemaakt? ".

Nou ...eh...
helma

Bericht door helma »

vorige week was onze melk op
even gauw een van de kinderen naar de buren gestuurd. komt ze terug: ze hadden alleen houdbare melk.

Mijn dochter van 6 drinkt langzaam haar glas leeg.Als ze het lege glas neerzet zegt ze: "Onthoudbare melk smaakt echt heel anders"
judith

Bericht door judith »

helma schreef:vorige week was onze melk op
even gauw een van de kinderen naar de buren gestuurd. komt ze terug: ze hadden alleen houdbare melk.

Mijn dochter van 6 drinkt langzaam haar glas leeg.Als ze het lege glas neerzet zegt ze: "Onthoudbare melk smaakt echt heel anders"
Echt lief :P
Unionist

Bericht door Unionist »

Mijn vrouw is juf op een peuterspeelzaal. De kinderen komen uit het zuidelijke deel van Apeldoorn, waaronder de Vogelbuurt.

Eén van die kinderen zit in de kring en kijkt naar buiten. Ineens begint hij te juichen: Kijk juf, een Eksterweg-vogel!!
judith

Bericht door judith »

Unionist schreef:Mijn vrouw is juf op een peuterspeelzaal. De kinderen komen uit het zuidelijke deel van Apeldoorn, waaronder de Vogelbuurt.

Eén van die kinderen zit in de kring en kijkt naar buiten. Ineens begint hij te juichen: Kijk juf, een Eksterweg-vogel!!
Grappig zijn kinderen... :P
Soof

Bericht door Soof »

Op mijn werk fietste een jochie van 4 door de tuin. Hij zong luidkeels steeds hetzelfde zinnetje van een liedje: Weet je dat er een Heiland is?

Ik even later toen hij stil was: (naam), Weet je dat er een heiland is? Hij: Wat?? Ik: Weet je dat er een heiland is? Hij veert overeind van zijn fiets, en vraagd sensatiebelust: Waar??????
Voice

Bericht door Voice »

Pas liep ik een onbekende omgeving en ik ben nogal klein van stuk.
Een kind zei tegen haar moeder: "Kijk mam...een "klein" groot mens". :lol: :lol:
helma

Bericht door helma »

Mijn dochtertje van 6 klimt iedere keer op de schutting om met haar vriendinnetje te praten; het 5 jarige dochtertje van de buren.
Maar aangezien de schutting nogal wankelt had ik haar al een paar keer gewaarschuwd.
Gister klom ze er weer op. Ik brul: als je er niet gauw afgaat kun je naar bed!
Hoor ik vanuit de tuin van de buren het meisje roepen:
"Als je moeder lelijk doet Els, kom je maar bij ons hoor!"
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Pas wat jonge kinderen tegen elkaar horen zeggen: "als je nu niet komt dan luister je naar de duivel hoor! Ik wil heel veel uit de Bijbel horen voorlezen dus ik luister naar de Heere".....
Daphne

Bericht door Daphne »

helma schreef: Hoor ik vanuit de tuin van de buren het meisje roepen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: en is je dochter gebleven of verblijft ze momenteel bij de buren? :o
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Daphne schreef:
helma schreef: Hoor ik vanuit de tuin van de buren het meisje roepen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: en is je dochter gebleven of verblijft ze momenteel bij de buren? :o
:lol:
Unionist

Bericht door Unionist »

Onze jongste van 6 kwam pas met devolgende verrassende mededeling uit school: Bij die en die thuis lezen ze de Paulus. Dat komt omdat het christenen zijn.

Het was hem blijkbaar nooit opgevallen dat wij óók de Paulus lezen... :oops:
Soof

Bericht door Soof »

Hihi, grappig topic blijft het!

Het nog ongeboren broertje of zusje van mn nichtje heet volgens haar: Pippeloen :D
Plaats reactie