Kinderpraat
Mijn zoontje een paar weken terug in de kerk. Dominee zegt in zijn preek "Matthew Henry heeft het zo verwoord"; op dat moment begint mijn zoontje aan mijn mouw te trekken en niet zo zachtzinnig ook en trekt me naar hem toe en roept in mijn oor. Hoe kan dat nou, dominee kent Henri (Henri is een vriendje uit zijn klas), ik schiet bijna in de lach en zeg ssssssst tegen hem. 5 minuten later zegt dominee weer iets met een verwijzing naar dezelfde Henry. Ik zie in mijn ooghoek dat mijn zoontje gaat staan en gelukkig voordat hij het hardop tegen de dominee zeidat hij Henri ook kent kon ik hem terugtrekken en vlug tegen hem fluisteren dat dominee het over een hele andere Henry heeft. Thuis heb ik hem het boek over Matthew Henry laten zien met een afbeelding. Hij was aardig teleurgesteld. (Ik moet zeggen dat hij hierdoor veel van die preek heeft gehoord) en dat hij 's middags weer heel goed op zat te letten of Henri weer voorbij zou komen.
't was toch fantastisch geweest als jouw zoontje hardop had geroepen: Hee, Henry ken ik ook!!Auto schreef:Mijn zoontje een paar weken terug in de kerk. Dominee zegt in zijn preek "Matthew Henry heeft het zo verwoord"; op dat moment begint mijn zoontje aan mijn mouw te trekken en niet zo zachtzinnig ook en trekt me naar hem toe en roept in mijn oor. Hoe kan dat nou, dominee kent Henri (Henri is een vriendje uit zijn klas), ik schiet bijna in de lach en zeg ssssssst tegen hem. 5 minuten later zegt dominee weer iets met een verwijzing naar dezelfde Henry. Ik zie in mijn ooghoek dat mijn zoontje gaat staan en gelukkig voordat hij het hardop tegen de dominee zeidat hij Henri ook kent kon ik hem terugtrekken en vlug tegen hem fluisteren dat dominee het over een hele andere Henry heeft. Thuis heb ik hem het boek over Matthew Henry laten zien met een afbeelding. Hij was aardig teleurgesteld. (Ik moet zeggen dat hij hierdoor veel van die preek heeft gehoord) en dat hij 's middags weer heel goed op zat te letten of Henri weer voorbij zou komen.
Maak jij een goeie indruk met je opvoeding...
Op mijn werk fietste een jochie van 4 door de tuin. Hij zong luidkeels steeds hetzelfde zinnetje van een liedje: Weet je dat er een Heiland is?
Ik even later toen hij stil was: (naam), Weet je dat er een heiland is? Hij: Wat?? Ik: Weet je dat er een heiland is? Hij veert overeind van zijn fiets, en vraagd sensatiebelust: Waar??????
Ik even later toen hij stil was: (naam), Weet je dat er een heiland is? Hij: Wat?? Ik: Weet je dat er een heiland is? Hij veert overeind van zijn fiets, en vraagd sensatiebelust: Waar??????
Mijn dochtertje van 6 klimt iedere keer op de schutting om met haar vriendinnetje te praten; het 5 jarige dochtertje van de buren.
Maar aangezien de schutting nogal wankelt had ik haar al een paar keer gewaarschuwd.
Gister klom ze er weer op. Ik brul: als je er niet gauw afgaat kun je naar bed!
Hoor ik vanuit de tuin van de buren het meisje roepen:
"Als je moeder lelijk doet Els, kom je maar bij ons hoor!"
Maar aangezien de schutting nogal wankelt had ik haar al een paar keer gewaarschuwd.
Gister klom ze er weer op. Ik brul: als je er niet gauw afgaat kun je naar bed!
Hoor ik vanuit de tuin van de buren het meisje roepen:
"Als je moeder lelijk doet Els, kom je maar bij ons hoor!"
- Wilma van den Berg
- Wilma van den Berg