Proef ik hier een verheerlijking van het vacant zijn?johannes123 schreef:Mag je geen fan zijn van een gemeente? en wat boeit het als een gemeente vacant is? dan kan je er ineens geen fan van zijn?sirdanilot schreef:Johannes, warom zo'n ontzettend grote fan van GerGem Dirksland? De gemeente is volgens mij nog vacant ook...
meeste vacante gergem gemeenten hebben iedere zondag wel 1 keer een dominee! dus vraag me af waar je beter mee af ben een eigen dominee en verder niemand anders horen of alle dominees van je kerkverband horen...?
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeente
- Niet meer zo actief -
Vroeger zeiden 'de ouden' (overigens een Schriftuurlijke term):Mannetje schreef:Proef ik hier een verheerlijking van het vacant zijn?johannes123 schreef:Mag je geen fan zijn van een gemeente? en wat boeit het als een gemeente vacant is? dan kan je er ineens geen fan van zijn?sirdanilot schreef:Johannes, warom zo'n ontzettend grote fan van GerGem Dirksland? De gemeente is volgens mij nog vacant ook...
meeste vacante gergem gemeenten hebben iedere zondag wel 1 keer een dominee! dus vraag me af waar je beter mee af ben een eigen dominee en verder niemand anders horen of alle dominees van je kerkverband horen...?
Je kunt beter OM een predikant verlegen zijn, dan MET een predikant.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Proef ik nu opnieuw een verheerlijking van het vacant zijn?
Ik begrijp dat het moeilijk kan zijn als het niet goed gaat met de predikant... Ik ken uit de omgeving daar meerdere verhalen over.
Maar in de kern van de zaak is het erg als een gemeente geen eigen predikant heeft.
Ik begrijp dat het moeilijk kan zijn als het niet goed gaat met de predikant... Ik ken uit de omgeving daar meerdere verhalen over.
Maar in de kern van de zaak is het erg als een gemeente geen eigen predikant heeft.
- Niet meer zo actief -
Johannes, ik ben lid van die gemeente. Er zijn dit jaar al 2 kinderen gedoopt meen ik, nu inmiddels 3 kinderen geboren die nog niet gedoopt zijn. Er zijn inmiddels 6 leden overleden dit jaar en een aantal vertrokken. Het geboortecijfer is best laag, inderdaad.johannes123 schreef:ik lees de kerkbode van de classis Tholen dus betrouwbare bron
Ik snap werkelijk niet waar jij je informatie vandaan hebt. Het klopt echt van geen kanten.
Bij mij kun je dat toch niet horen?Mannetje schreef:Proef ik nu opnieuw een verheerlijking van het vacant zijn?
Een leesdienst is en blijft een noodoplossing.
Maar ik zeg wel: Beter een goede leesdienst dan een halve waarheid.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Ik hoor weer van andere kanten (uit dirksland) dat het nu weer goed gaatAnker schreef:Johannes, ik ben lid van die gemeente. Er zijn dit jaar al 2 kinderen gedoopt meen ik, nu inmiddels 3 kinderen geboren die nog niet gedoopt zijn. Er zijn inmiddels 6 leden overleden dit jaar en een aantal vertrokken. Het geboortecijfer is best laag, inderdaad.johannes123 schreef:ik lees de kerkbode van de classis Tholen dus betrouwbare bron
Ik snap werkelijk niet waar jij je informatie vandaan hebt. Het klopt echt van geen kanten.
Weet je wie daar predikant moet worden: ds. C van Krimpen uit Yerseke of ds. A. T. Huijser uit Sliedrecht!!! Groeit de gemeente weer als kool!!
johannes123 schreef:Ik hoor weer van andere kanten (uit dirksland) dat het nu weer goed gaatAnker schreef:Johannes, ik ben lid van die gemeente. Er zijn dit jaar al 2 kinderen gedoopt meen ik, nu inmiddels 3 kinderen geboren die nog niet gedoopt zijn. Er zijn inmiddels 6 leden overleden dit jaar en een aantal vertrokken. Het geboortecijfer is best laag, inderdaad.johannes123 schreef:ik lees de kerkbode van de classis Tholen dus betrouwbare bron
Weet je wie daar predikant moet worden: ds. C van Krimpen uit Yerseke of ds. A. T. Huijser uit Sliedrecht!!! Groeit de gemeente weer als kool!!

Dat zou dan een bijzonder slecht teken zijn. Domineesgroei is doorgaans de minst stabiele groei.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet goed gaat of zo. Maar je verhalen hier kloppen niet, daar reageer ik op.johannes123 schreef:Ik hoor weer van andere kanten (uit dirksland) dat het nu weer goed gaatAnker schreef:Johannes, ik ben lid van die gemeente. Er zijn dit jaar al 2 kinderen gedoopt meen ik, nu inmiddels 3 kinderen geboren die nog niet gedoopt zijn. Er zijn inmiddels 6 leden overleden dit jaar en een aantal vertrokken. Het geboortecijfer is best laag, inderdaad.johannes123 schreef:ik lees de kerkbode van de classis Tholen dus betrouwbare bron
En van die dominees is natuurlijk rarigheid. We hebben nu een ander tweetal.
-
Haha oke! Ja de kandidaten denk.ik?! Zijn ook goed hoor!Anker schreef:Je hoort mij niet zeggen dat het niet goed gaat of zo. Maar je verhalen hier kloppen niet, daar reageer ik op.johannes123 schreef:Ik hoor weer van andere kanten (uit dirksland) dat het nu weer goed gaatAnker schreef:Johannes, ik ben lid van die gemeente. Er zijn dit jaar al 2 kinderen gedoopt meen ik, nu inmiddels 3 kinderen geboren die nog niet gedoopt zijn. Er zijn inmiddels 6 leden overleden dit jaar en een aantal vertrokken. Het geboortecijfer is best laag, inderdaad.johannes123 schreef:ik lees de kerkbode van de classis Tholen dus betrouwbare bron
En van die dominees is natuurlijk rarigheid. We hebben nu een ander tweetal.
Hebben die zulke grote gezinnen dan?johannes123 schreef:Weet je wie daar predikant moet worden: ds. C van Krimpen uit Yerseke of ds. A. T. Huijser uit Sliedrecht!!! Groeit de gemeente weer als kool!!
-
Nee, predikers die het woord zuiver brengen en waar je ala het moet twee uur onbevamgen naar kan luisteren en je het jammer vindt dat ze amen zeggenrefo schreef:Hebben die zulke grote gezinnen dan?johannes123 schreef:Weet je wie daar predikant moet worden: ds. C van Krimpen uit Yerseke of ds. A. T. Huijser uit Sliedrecht!!! Groeit de gemeente weer als kool!!
Nou, bij ds Huijser zal niet iederen dat zeggen, schat ik in. De manier van preken is prettig, maar dat is geen garantie voor zuiverheid.johannes123 schreef:Nee, predikers die het woord zuiver brengen en waar je ala het moet twee uur onbevamgen naar kan luisteren en je het jammer vindt dat ze amen zeggenrefo schreef:Hebben die zulke grote gezinnen dan?johannes123 schreef:Weet je wie daar predikant moet worden: ds. C van Krimpen uit Yerseke of ds. A. T. Huijser uit Sliedrecht!!! Groeit de gemeente weer als kool!!
-
refo schreef:Nou, bij ds Huijser zal niet iederen dat zeggen, schat ik in. De manier van preken is prettig, maar dat is geen garantie voor zuiverheid.johannes123 schreef:Nee, predikers die het woord zuiver brengen en waar je ala het moet twee uur onbevamgen naar kan luisteren en je het jammer vindt dat ze amen zeggenrefo schreef:Hebben die zulke grote gezinnen dan?johannes123 schreef:Weet je wie daar predikant moet worden: ds. C van Krimpen uit Yerseke of ds. A. T. Huijser uit Sliedrecht!!! Groeit de gemeente weer als kool!!
Jouw dominee? Wat bedoel je met garantie geen zuiverheid?
Huijser is door en door zuiver bevindelijk schriftuurlijk!!
Misschien is dat bevindelijk-Schriftuurlijk het probleem?
Zo, ben jij voorzitter van z'n fanclub of zo?johannes123 schreef: Jouw dominee? Wat bedoel je met garantie geen zuiverheid?
Huijser is door en door zuiver bevindelijk schriftuurlijk!!
's Kijken wanneer het tot de mods doordringt dat je twee lettertjes bent vergeten.
~~Soli Deo Gloria~~