Outfit ambtsdragers (uit: ontwikkelingen HHK)

Simon0612

Re: Outfit ambtsdragers (uit: ontwikkelingen HHK)

Bericht door Simon0612 »

refo schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
refo schreef:Ik heb het filmpje even gescand. Voor de fijnproevers: de gewraakte wieler-outfit is zwart. En de (eveneens gewraakte) bidon is niet van Jumbo Visma.
Wat gebeurt er als jij 'Lotto Jumbo' intypt op Google?
423
Www.watbenjedan.nl probeer die eens :humhihi
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

refo schreef:Ik heb het filmpje even gescand. Voor de fijnproevers: de gewraakte wieler-outfit is zwart. En de (eveneens gewraakte) bidon is niet van Jumbo Visma.
Nee, tis er eentje van Lotto Jumbo (minuut 3:59).

Overigens volstrekt geen probleem dat een voormalig docent gym ook nu nog op de fiets zit.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

Ad Anker schreef:
Bogerman schreef:
Ad Anker schreef:
Bogerman schreef:Dan hebt u de diepte van wat ik heb bedoeld niet gevoeld. 
Leg dat eens uit?

Ik vind ook wat van de reportage en zou er zo niet voor kiezen. Anderzijds wil ik er echt geen oordeel over geven.

Onlangs las ik een boekbespreking door de hoofdredacteur van de Saambinder waarin iemand voor gek gezet werd. Ik vind dat vele malen verwerpelijker dan deze outfit.
Nee dat wil ik niet uitleggen. Ik heb hiervoor genoeg toegelicht. Die boekbespreking vond ik juist goed.
Dan zijn we het op onderdelen niet eens, Bogerman.

Ik heb nog wel een vraag: de baard van Bogerman, hoe kijk je daar tegenaan? Dat is een serieuze vraag hoor! Wim Anker noemde gisteren elders dat men zich tegenwoordig gladscheert als de schandknapen in de Romeinse tijd, maar zo'n baard is tegenwoordig weer aanstootgevend. Wat is jouw visie?
Een baard is iets dat de Heere heeft gegeven in de schepping. Daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar als je als ambtsdrager of gemeentelid weet dat je er anderen mee ergert, dan is het wijs om de baard niet te laten staan.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

Marco schreef:
Bogerman schreef:Ik zie dat er ook alweer gezegd is dat dit geneuzel is. Dan hebt u de diepte van wat ik heb bedoeld niet gevoeld. Dat dit niet meer aangevoeld wordt op een reformatorisch forum, is een bevestiging dat de dingen toch aan het veranderen zijn onder de jongere generatie.
Je neemt er dus aanstoot aan. Zie ook de opmerking van Erskinees:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... %3A37%20pm
Is fietskleding ook aanstootgevend als je buurman er mee rondfietst?
Ja, want ik denk dat de Heere ons kleding heeft gegeven als gevolg van de zonde, en het moet bedekken. Daar is bij fietskleding of korte broeken of zwemkleding geen sprake van.
Nasrani

Bericht door Nasrani »

Mistig schreef:
Nasrani schreef:Voor zover ik het kan beoordelen wordt er door mensen die lid zijn van een (O)GG(IN) kerkverband heftig geageerd tegen de outfit van deze predikant. Binnen de HHK heb je een deel die de hervormde traditie aanhouden waarbij er oa ruimte is voor dit soort zaken. Verschil in (sub)cultuur.
Ik begrijp de heftige reacties niet als je niks met deze predikant hebt te maken.
In het eerste gedeelte van het filmpje loopt hij er gewoon erg netjes bij. Daar hoor ik niemand over.
Deze man verdient respect en waardering door zijn ambt en niet vanwege zijn kleding. Ik lees best wel stevige uitspraken, zijn die minder erg dan de outfit van deze predikant als het gaat om Gods geboden?
Ik vind het te makkelijk om te stellen dat het juist de mensen uit de (O)GG(iN) zijn die heftig reageren. Er zijn er ook een behoorlijk aantal GG-leden die hier al gezegd hebben zich er niet druk over te willen maken en er in elk geval geen oordeel over te hebben. En hierbij sluit ik mezelf in, want ik vind dit echt een onzinnige discussie.
Daarom schrijf ik ook voor zover ik het kan beoordelen. En ik weet inderdaad dat er genoeg GG-leden zijn die zich er niet druk over maken. Ik bedoel de posters in dit topic die er een punt van maken.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Panny

Bericht door Panny »

Simon0612 schreef:Tegelijk met dit topic kunnen we ook het topic over eenwording wel sluiten. Gezien deze reacties is dat natuurlijk een sprookje. We kunnen hier lang of kort over discussiëren maar in bepaalde kerkverbanden is dit dus not done. En uiteraard weet betreffend predikant en het RD dat ook, dus jezelf in een filmpje zo profileren moet je echt willen en zal door een gedeelte van de achterban dan ook als provocerend worden gezien. Wat dat betreft verbaasd me de reactie van alle mensen die het geen probleem vinden.
Of juist een goede les in het respecteren van medechristenen.
We hoeven niet over alles hetzelfde te denken. We kunnen elkaar vrijlaten in middelmatige zaken.
Ik begrijp echt weinig van dit topic. Ik heb echt niet de behoefte om iemand te veroordelen om het feit dat hij/zij in sportkleding fietst, hardloopt, etc.
Je hebt het toch al druk genoeg met jezelf.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Bogerman schreef:Ja, want ik denk dat de Heere ons kleding heeft gegeven als gevolg van de zonde, en het moet bedekken. Daar is bij fietskleding of korte broeken of zwemkleding geen sprake van.
Dus je bent ook tegen korte broeken bij gym zoals op onze reformatorische scholen gebruikelijk is? En welke kleding moeten kinderen (leren) zwemmen? Want de eis van bedekkende kleding wordt in de Schrift niet verzwaard voor ambtsdragers, dus zou voor ieder kerklid moeten gelden.
gallio

Bericht door gallio »

Bogerman schreef:
Ad Anker schreef: ... Ik heb nog wel een vraag: de baard van Bogerman, hoe kijk je daar tegenaan? Dat is een serieuze vraag hoor! Wim Anker noemde gisteren elders dat men zich tegenwoordig gladscheert als de schandknapen in de Romeinse tijd, maar zo'n baard is tegenwoordig weer aanstootgevend. Wat is jouw visie?
Een baard is iets dat de Heere heeft gegeven in de schepping. Daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar als je als ambtsdrager of gemeentelid weet dat je er anderen mee ergert, dan is het wijs om de baard niet te laten staan.
En als je een ander ergert met het afscheren, wat moet je dan? Dat is ook een serieuze vraag.
Panny

Bericht door Panny »

Bogerman schreef:
Marco schreef:
Bogerman schreef:Ik zie dat er ook alweer gezegd is dat dit geneuzel is. Dan hebt u de diepte van wat ik heb bedoeld niet gevoeld. Dat dit niet meer aangevoeld wordt op een reformatorisch forum, is een bevestiging dat de dingen toch aan het veranderen zijn onder de jongere generatie.
Je neemt er dus aanstoot aan. Zie ook de opmerking van Erskinees:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... %3A37%20pm
Is fietskleding ook aanstootgevend als je buurman er mee rondfietst?
Ja, want ik denk dat de Heere ons kleding heeft gegeven als gevolg van de zonde, en het moet bedekken. Daar is bij fietskleding of korte broeken of zwemkleding geen sprake van.
Natuurlijk moet kleding bedekken. Maar de vraag is wat moet kleding bedekken? Moeten je handen bedekt zijn? Moeten je armen helemaal bedekt zijn? Mogen blote voeten? Moet het gezicht bedekt zijn?

Ik denk dat we allemaal wel weten waarvoor kleding nodig is. Het gaat om het niet opwekken van sexuele begeertes bij mensen die niet je partner zijn.
Dan vraag ik me af: wat is dan het verschil tussen een overhemd met korte mouwen en een broek met korte pijpen?
Verleidt een korte broek meer tot zonde? Ik kan me hier niets bij voorstellen.
En wat zeg je dan tegen Afrikaanse christenen die leven in een land waar het meestal behoorlijk wat warmer is dan hier...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

gallio schreef:
Bogerman schreef:
Ad Anker schreef: ... Ik heb nog wel een vraag: de baard van Bogerman, hoe kijk je daar tegenaan? Dat is een serieuze vraag hoor! Wim Anker noemde gisteren elders dat men zich tegenwoordig gladscheert als de schandknapen in de Romeinse tijd, maar zo'n baard is tegenwoordig weer aanstootgevend. Wat is jouw visie?
En als je een ander ergert met het afscheren, wat moet je dan? Dat is ook een serieuze vraag.
Dat gaat dus niet. Ik vermoed dat men dan zal zeggen 'erger de kleingelovigen niet'. Maar het punt is, het gaat bij degenen die overal een punt van maken vaak niet over gelovigen. Dus hoever moet je dan gaan. Ik vind dat een discussie waard.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Zeeuw schreef:
gallio schreef:
Bogerman schreef:
Dat gaat dus niet. Ik vermoed dat men dan zal zeggen 'erger de kleingelovigen niet'. Maar het punt is, het gaat bij degenen die overal een punt van maken vaak niet over gelovigen. Dus hoever moet je dan gaan. Ik vind dat een discussie waard.
Ergeren in de betekenis van in zonden laten vallen. Ik geloof er helemaal niets van dat iemand in zonde valt door mijn baard. Ik weet wel zeker dat het bijbels is om een baard te dragen. Het afscheren daarvan is ooit begonnen om homofolie te promoten. Frapant dat juist de mensen die altijd hameren op het onderscheid tussen man en vrouw en daarom een damesbroek verbieden als het gaat over het bijbelse onderscheid tussen man en vrouw, duidelijk zichtbaar door een baard, dit opeens tot zonde wordt verklaard. Laten we aub stoppen met al die menselijke regeltjes en wetjes. We moeten anderen geen juk opleggen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef: Ergeren in de betekenis van in zonden laten vallen. Ik geloof er helemaal niets van dat iemand in zonde valt door mijn baard. Ik weet wel zeker dat het bijbels is om een baard te dragen. Het afscheren daarvan is ooit begonnen om homofolie te promoten. Frapant dat juist de mensen die altijd hameren op het onderscheid tussen man en vrouw en daarom een damesbroek verbieden als het gaat over het bijbelse onderscheid tussen man en vrouw, duidelijk zichtbaar door een baard, dit opeens tot zonde wordt verklaard. Laten we aub stoppen met al die menselijke regeltjes en wetjes. We moeten anderen geen juk opleggen.
Misschien dat tie in de lach schiet? :-). Geintje, geen idee hoe die baard is. In mijn geval zorgt mijn gammele baardgroei zeker niet voor volle zalen.
Synodelid

Bericht door Synodelid »

Refoforum blinkt weer eens uit in ijdelheden. Laat dominee gewoon fietsen. Niets mis mee en nog gezond ook.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.3 5G met Tapatalk
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Een predikant is een dienaar van Gods Woord. Niet alleen zondags, maar zeker ook door de week is dat ook in zijn dagelijks leven te zien en te horen. Hij is namens God Zelf uitgezonden in de wijngaard. Daar hoort geen wereldgelijkvormigheid bij. Ik zag zelfs het merk van Jumbo-Visma op de bidon.
Met welke tas/krat doe jij boodschappen? Ik heb er hier eentje waarop Jumbo staat en een tas waarop Action staat. En?
Dit is zo typisch. Steeds meer slappe voorbeelden aandragen om je punt te maken. Ik heb een bidon waar Toyota op staat.
Schandalig.
U dient als gemeentelid deze merken stuk voor stuk af te plakken met zwarte of grijze tape.
Deze dient u na het aanbrengen nog regelmatig te controleren op scheuren en los laten.
Ik kan soms echt niet geloven wat ik lees.
Mag ik zo profaan zijn om aan te nemen dat bij u thuis zeker ook alle merken van uw elektrische apparaten ook nog eens volledig zichtbaar zijn voor bezoek en dergelijke?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Het is niet te hopen dat er onkerkelijken meelezen. Die zijn gelijk genezen van de kerk als er dit soort onzin discussies spelen.
Zo win je geen zielen.
Gesloten