Ik lees helemaal geen voorbeelden. Als je kritiek hebt (en dat heb je redelijk vaak naar de "behoudende kant"), dan is het fijn als je het ook onderbouwd met concrete zaken in plaats van allerlei onverifieerbare opmerkingen in het algemeen.Orchidee schreef:DAT beweer ik niet!
Je leest er nu iets in wat ik niet zeg!
Ik geef het als voorbeeld...
Artikel 23 in de media
- J.C. Philpot
Re: RE: Re: Artikel 23 in de media
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Re: RE: Re: Artikel 23 in de media
Je post in een topic over artikel 23. Waarom dan dit voorbeeld? Is dat wel een heldere vraag?Orchidee schreef:DAT beweer ik niet!Ad Anker schreef:Is op grond van de disussie over huwelijk/seksualiteit waar het hier over gaat ook een extreme en mindere extreme omgang met de identiteit? Worden in dit verband ook bijbelteksten uit hun verband gehaald?Orchidee schreef:Er is niets extreems aan een identiteitsverklaring, ik persoonlijk heb nooit iets hoeven tekenen voordat mijn kinderen naar een reformatorische middelbare school gingen.
Wat soms wél extreem is: hoe er met de indentiteit word omgegaan!
Net zoals sommigen bijbelteksten uit hun verband halen...
Én: bij het ene wel de vinger op de zere plek leggen, bij een andere indentiteitsregel alles aan de laars lappen.
Dat kan en mag niet!
Verder kan ik het niet uitleggen, het ontbreekt mij om op een goede, duidelijke manier dit onder woorden te brengen.
Velen zullen begrijpen wat ik ermee bedoel.
Je leest er nu iets in wat ik niet zeg!
Ik geef het als voorbeeld...
Re: Artikel 23 in de media
Ik bedoel het goed maar het komt zo naar m'n strot uit, dus zal ik wat vaker op m'n handen gaan zitten

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Maar wat bedoel je dan precies?Orchidee schreef:Ik bedoel het goed maar het komt zo naar m'n strot uit, dus zal ik wat vaker op m'n handen gaan zitten
Omdat we zwartwerken (zomaar een voorbeeld) in onze gezindte accepteren moeten we niet zeuren over homoseksualiteit ofzo?
Ik denk dat Orchidee ( ik vul het even voor je in, geef maar aan of het klopt
) dat je in de huidige seculiere samenleving steeds bewuster moet zijn hoe je zaken formuleert. Het gaat ook grotendeels om de beeldvorming. Ik ben nooit naar een refo school geweest, maar kan nog enigszins plaatsen wat men ermee bedoelt. Iemand die geen enkele connectie heeft met deze gezindte begrijpt dit helemaal niet.
Daarnaast blijven veel mensen steken in de zin 'je mag het wel zijn, maar niet doen' zonder verdere uitleg te geven.
En ik denk dat op de gemiddelde refo school nog veel werk te verzetten is om het klimaat te verbeteren voor 'anders-denkenden op dit vlak. Hetgeen ik van dichtbij gezien heb, wordt snel de dialoog gestopt en de mond gesnoerd met verwijzing naar de identiteit.

Daarnaast blijven veel mensen steken in de zin 'je mag het wel zijn, maar niet doen' zonder verdere uitleg te geven.
En ik denk dat op de gemiddelde refo school nog veel werk te verzetten is om het klimaat te verbeteren voor 'anders-denkenden op dit vlak. Hetgeen ik van dichtbij gezien heb, wordt snel de dialoog gestopt en de mond gesnoerd met verwijzing naar de identiteit.
Precies @merel, daar kan ik me in vinden! 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Lilian1975
wat is er in de VGS verklaring of in indenteitsverklaring verkeerd geformuleerd? Zou je dat precies aan kunnen geven?merel schreef:Ik denk dat Orchidee ( ik vul het even voor je in, geef maar aan of het klopt) dat je in de huidige seculiere samenleving steeds bewuster moet zijn hoe je zaken formuleert. Het gaat ook grotendeels om de beeldvorming. Ik ben nooit naar een refo school geweest, maar kan nog enigszins plaatsen wat men ermee bedoelt. Iemand die geen enkele connectie heeft met deze gezindte begrijpt dit helemaal niet.
Geen flauw idee, maar blijkbaar is het voor de seculiere samenleving niet duidelijk wat ermee bedoelt wordt en zo gooi je je eigen glazen in.
Kijk, en dat vind ik nu roeptoeteren. Met een onderbuikgevoel zaken willen duiden zonder dat je ook maar enigszins kan concreet maken wat je bedoelt. Jullie beeldvorming komt exact overeen met wat de wereld ziet. En dat ligt niet aan de gezindte, dat ligt aan jullie onwetendheid en onwelwillendheid. De gezindte is echt wel gegroeid in het verwoorden van hun mening over identiteitsgevoelige onderwerpen.
Het is tegenwoordig heel normaal, deze week heel actueel, dat D66-ers vermoorden van kinderen heel normaal vinden. Het geloof in de maakbaarheid en zelfbeschikking is veel meer geaccepteerd dan het geloof in onze Schepper, die genadig ons een ingeschapen en geopenbaarde wet heeft gegeven als regel om te leven.
Helaas is dat hier ook al zichtbaar. Commentaar op onze gezindte is zo makkelijk.
Het is tegenwoordig heel normaal, deze week heel actueel, dat D66-ers vermoorden van kinderen heel normaal vinden. Het geloof in de maakbaarheid en zelfbeschikking is veel meer geaccepteerd dan het geloof in onze Schepper, die genadig ons een ingeschapen en geopenbaarde wet heeft gegeven als regel om te leven.
Helaas is dat hier ook al zichtbaar. Commentaar op onze gezindte is zo makkelijk.
- J.C. Philpot
Ik denk dat het heel duidelijk is, en dat dat nu juist het probleem is voor de samenleving.merel schreef:Geen flauw idee, maar blijkbaar is het voor de seculiere samenleving niet duidelijk wat ermee bedoelt wordt en zo gooi je je eigen glazen in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Dat klopt, maar het is toch de samenleving waar we mee van doen hebben. De tijd dat mensen zich in hun eigen zuil konden terugtrekken is voorbij.J.C. Philpot schreef:Ik denk dat het heel duidelijk is, en dat dat nu juist het probleem is voor de samenleving.merel schreef:Geen flauw idee, maar blijkbaar is het voor de seculiere samenleving niet duidelijk wat ermee bedoelt wordt en zo gooi je je eigen glazen in.
@ ad anker
Dat is geen roeptoeteren, maar ook een minister van Onderwijs die dit blijkbaar onvoldoende duidelijk naar voren kan brengen. Elke refo weet wat hij bedoelt, maar de seculiere samenleving niet. Dat betekent dat iemand als van der Staaij en Segers veel duidelijker moeten zijn in hun communicatie
Laatst gewijzigd door merel op 13 nov 2020, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen
Hou dan ook je wijsgerige mond dicht alsjeblieft. Ik kan echt witheet worden om zo'n ongenuanceerd standpunt. Ik vind het misselijkmakend. Bah!merel schreef:Geen flauw idee, maar blijkbaar is het voor de seculiere samenleving niet duidelijk wat ermee bedoelt wordt en zo gooi je je eigen glazen in.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Welke wijsgerige mond? Omdat ik aangeef wat de samenleving vindt? Wie zegt dat dit mijn standpunt is?
Laatst gewijzigd door merel op 13 nov 2020, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan is het beter om rustig de Zeeuwse buitenlucht in te ademen en dan genuanceerd te reageren i.p.v. zo overdreven. "Wijsgerige mond", kom nou.Jantje schreef: Hou dan ook je wijsgerige mond dicht alsjeblieft. Ik kan echt witheet worden om zo'n ongenuanceerd standpunt. Ik vind het misselijkmakend. Bah!
Ik denk dat Jantje te veel pepernoten heeft gegeten.merel schreef:Welke wijsgierige mond? Omdat ik aangeef wat de samenleving vindt? Wie zegt dat dit mijn standpunt is?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?