Het punt is nu juist dat doorstromen niet (meer) gaat lukken in die wijken, evenmin als huren. Daarom trekken de mensen vervolgens weg.Luther schreef:Niet kopen, maar huren. Bovendien: als je als stel begint, kun je prima in een flatje starten hoor, ook als er één of twee kinderen zijn, gaat dat prima (zeg ik uit ervaring). Daarna kun je doorstromen.Wim Anker schreef:Ik heb daar inderdaad niets mee. Dat is ook een presentatie van de kerk, maar een presentatie van het gebouw. v.w.b.t deze expat gedachte heb ik eerder zo iets: Als de wijk/buurt doordeweeks niet goed genoeg is om daar te leven, verplaats dan de kerk ook maar.eilander schreef:Ik las gisteren nog van dr. W. Aalders die op latere leeftijd wel in Bussum ging wonen maar toch wilde blijven kerken in Amsterdam. Zijn motivatie was: we moeten als kerk present blijven in de wereld en dus in de grote steden.
Ik heb hier niet zoveel mee, maar zijn gedachte wil ik toch delen.
Maar ik ben benieuwd naar de reacties cq oplossingen van @Luther, @Jongere, @Zita enz. naar de praktische oplossingen voor het eerste probleem wat ik noemde. De Prijs.
Oh nee? HIO begint op 150.000 i.p.v. op 250.000 en geeft 277 resultaten i.p.v. 22. Link HIO Dat scheelt 1 ton oftewel, in dit geval, 40%.Luther schreef:De prijzen die je noemt, zijn in de omliggende gemeenten niet veel beter.
Het is natuurlijk prima dat je het niet met mee eens bent. Maar roeptoeteren dat de prijzen in omliggende gemeenten niet veel beter zijn dan in de genoemde wijk doet zo'n discussie geen goed.