leegloop van predikanten bij chr. gerf. kerk?

Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

limosa schreef:We willen op dit forum geen discussies over ambtdragers met naam en toenaam. Spreek steeds met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.

In dit topic is wat dat betreft de grens allang bereikt. Stop dus met op zo'n manier ambtsdragers te bespreken. Anders zullen we deze topic moeten sluiten.

groeten,
http://www.refoforum.nl
lijkt me duidelijk.. wat er hier allemaal gezegt is over bepaalde Ds is niet netjes meer te noemen.. Dat we elkaar maar mogen opdragen in gebed.. ook als het om ambtdragers gaat,

M. v. Grt, AJ
Yael

Bericht door Yael »

het is fijner als je de dingen bij de naam noemt, en zegt wie en wat je precies bedoeld?
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Yael schreef:het is fijner als je de dingen bij de naam noemt, en zegt wie en wat je precies bedoeld?
Als het gaat over: respect voor ambtsdragers en kerkverbanden; en je kijkt deze topic even door; Dan is het toch duidelijk?

die discussie over Ds E.H.(om zn naam dan maar te noemen) is al vaak genoeg gevoerd.. er blijven idd twee kampen. Waar ik dan voor pleit om de regels van refoforum in acht te slaan: respect voor ambtsdragers en kerkverbanden. en daarnaast ook respect voor elkaar en dat in biddend op zien.

M.v.Grt, AJ
Yael

Bericht door Yael »

Aha nee ik dacht dat je een forummer persoonlijk bedoelde.
deze discussie was al heel oud ik had hem naar boven gehaald om te vertellen dat het weer ''goed'' gaat in Alphen.
Geprezen zij God!
Ondanks dat merkte ik toch dat als het er op aankomt de wonden nog niet genezen zijn...

maar goed, jij veel zegen onder ds Hakvoort! :wink:
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Yael schreef:Aha nee ik dacht dat je een forummer persoonlijk bedoelde.
deze discussie was al heel oud ik had hem naar boven gehaald om te vertellen dat het weer ''goed'' gaat in Alphen.
Geprezen zij God!
Ondanks dat merkte ik toch dat als het er op aankomt de wonden nog niet genezen zijn...

maar goed, jij veel zegen onder ds Hakvoort! :wink:
:)
lokje

Bericht door lokje »

Sinds enige weken blijkt dat de liefde tussen de Gereformeerde Gemeente van Genemuiden en ds. Hakvoort bekoeld is. Uit de preekberichten uit het RD blijkt dat hij niet meer in deze gemeente voor gaat en volgens Genemuidenaren is het niet meer de vraag of de ds. weg moet alleen nog wanneer. Een trieste zaak...
Eppie

Bericht door Eppie »

lokje schreef:Sinds enige weken blijkt dat de liefde tussen de Gereformeerde Gemeente van Genemuiden en ds. Hakvoort bekoeld is. Uit de preekberichten uit het RD blijkt dat hij niet meer in deze gemeente voor gaat en volgens Genemuidenaren is het niet meer de vraag of de ds. weg moet alleen nog wanneer. Een trieste zaak...
dat zouden dan toch tenminste 3 frequente posters van refoforum moeten weten.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

lokje schreef:Sinds enige weken blijkt dat de liefde tussen de Gereformeerde Gemeente van Genemuiden en ds. Hakvoort bekoeld is. Uit de preekberichten uit het RD blijkt dat hij niet meer in deze gemeente voor gaat en volgens Genemuidenaren is het niet meer de vraag of de ds. weg moet alleen nog wanneer. Een trieste zaak...
Triest! Met in het achterhoofd dat genoemde predikant bij de chr. geref. kerk is vertrokken onder minder prettige omstandigheden......
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Sinds enige weken blijkt dat de liefde tussen de Gereformeerde Gemeente van Genemuiden en ds. Hakvoort bekoeld is. Uit de preekberichten uit het RD blijkt dat hij niet meer in deze gemeente voor gaat en volgens Genemuidenaren is het niet meer de vraag of de ds. weg moet alleen nog wanneer. Een trieste zaak...
Heeft iemand hier meer info over?

Volgens de Saambinder stond hij op 15 januari gewoon nog in Genemuiden, 2x. Op 8 januari staat er helemaal niets vermeldt, de Oudejaarsavonddienst heeft hij gewoon nog gedaan volgens de Saambinder, ook eerste kerstdag heeft hij gepreekt, en tweede kerstdag is ds. Tanis in Genemuiden voorgegaan.

Afgelopen zondag stond ds. Hakvoort in Dordrecht. Er zijn enige vraagtekens, maar het ziet er niet heel raar uit ofzo...
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 23 jan 2006, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik weet helemaal van niets.
Meer wishfull thinking van bepaalde personen misschien?

Ik zie dat de GG niet meer bij de preekbeurten staan op refdag.nl, maar dat is niet ongewoon. Je moet de preekbeurten digitaal of via telefoon doorgeven en de GG in Genemuiden is wat dat betreft niet kampioen in consequentheid. Ze vergeten het eenvoudig weg wel eens.

Ik zou van Lokje graag via PB wat meer info willen hebben hoe ze tot deze conclussie is gekomen.
Eppie

Bericht door Eppie »

Kaw schreef:Ik weet helemaal van niets.
Meer wishfull thinking van bepaalde personen misschien?

Ik zie dat de GG niet meer bij de preekbeurten staan op refdag.nl, maar dat is niet ongewoon. Je moet de preekbeurten digitaal of via telefoon doorgeven en de GG in Genemuiden is wat dat betreft niet kampioen in consequentheid. Ze vergeten het eenvoudig weg wel eens.

Ik zou van Lokje graag via PB wat meer info willen hebben hoe ze tot deze conclussie is gekomen.

Ik denk dat lokje maar via deze weg met detailleerde informatie moet komen want ondanks dat deze jongen zijn wortels in Gnm heeft liggen heeft hij er niets van gehoord. En dat ds. Tanis met kerst heeft gepreekt was een wisseldienst met kampen dacht ik, wat trouwens zeer toe te juichen is. Het lijkt mij verstandig nadere informatie af te wachten en tot die tijd geen reakties zoals breekijzer die geeft, want dat helpt niet om de zaak duidelijker te krijgen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Je moet idd niet te snel conclusies trekken uit de Kerkdienstenpagina van het RD.

Ik sla ze altijd op mijn harde schijf op (om ze ook op zondag tot mijn beschikking te hebben) en heb de laatste stuk of wat even nagekeken: Meestal staat hij alleen bij weekdiensten vermeld (o.a. Nijkerk). Afgelopen zondag was hij in Dordrecht, vier weken daarvoor in Rhenen en Wageningen. Dat waren zijn vrije zondagen, denk ik. Tussendoor komt hij helemaal niet in het rijtje voor, dus óf hij preekt helemaal niet (wat vreemd is want doordeweeks preekt hij wel) óf Genemuiden geeft de preekbeurten niet door (niet vremd, want b.v. Rotterdam-IJsselmonde doet dat ook niet).

Er moeten dus meer bronnen zijn om de alarmbellen te laten rinkelen.
refo

Bericht door refo »

In Gouda hebben we ook voor de 2e keer leesdienst volgende week. Moet ik daar ook wat achter zoeken?
lakeij

Bericht door lakeij »

Laster. Ds. heeft om strikt persoonlijke redenen en in goed overleg met de kerkenraad een aantal vrije zondagen extra gevraagd en gekregen. Niets meer en niets minder!
Unionist

Bericht door Unionist »

Duidelijk, maar volgens mij zijn er geen beschuldigingen geuit, dus "laster" lijkt me een wat erg groot woord. "Speculaties" zou misschien beter op zijn plaats zijn.
Gesloten