In memoriam

-DIA-

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:
Mara schreef:Ik bedacht, in vrij korte tijd 2 lege plaatsen op de kansel van Strijen.
En ik dacht van de week, dat de laatste 2 predikanten die in de Oud Ger.Gem. te Ede gestaan hebben, kort na elkaar gestorven zijn.
Na ds. van der Poel kwam ds. Pronk. toen de scheuring en daarna (Schaapsweg) ds. Goudriaan.

En het klopt wel, want ds. Goudriaan is nog maar kort geleden overleden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Desiree schreef:Ja, ik las het. Misschien ga ik naar de rouwdienst anders stuur ik een kaart.
Het is besloten, las ik. Maar de rouwdienst wordt live uitgezonden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Desiree schreef:Ja, ik las het. Misschien ga ik naar de rouwdienst anders stuur ik een kaart.
Waar is die mee te luisteren?
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
Waar is die mee te luisteren?
Alsjeblieft DIA
http://kerkdienstgemist.nl/assets/77#.V2uwo_mLS71
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Het was een "mooie" rouwdienst!
Aangrijpend, verdrietig maar ook zeer troostvol!
Ik moet de hele tijd denken aan:
"Sprekende nadat hij gestorven is"
Ik zie het ook als een groot voorrecht dat ik ruim 20 jr onder zijn prediking heb mogen verkeren!
En een grote verantwoording!

Als u/ jij de dienst nog niet hebt geluisterd;
Het is zeer de moeite waard om de dienst na te luisteren!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Terri

Bericht door Terri »

Heel bijzondere ervaring.
Had hem al heel lang niet meer gehoord en was even in de war tijdens deze rouwdienst...
Zoon sprekend z'n vader, letterlijk en figuurlijk.
Even had ik zoiets..hebben ze een bandje van ds M Pronk opgezet......
Ook de manier van de woorden uitspreken, de pauzes, enz.

Maar dat is natuurlijk niets nieuws, want ook ik kan inmiddels de stemmen van m'n zonen vaak niet uit elkaar houden, vooral over de telefoon. :love
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Het was wel een wat andere dienst als wij hier gewend zijn. Het was echt een kerkdienst met votum en groet. Bij ons is een rouwdienst geen kerkdienst, zoals een huwelijksbevestiging dat wel is.
Verder viel het me op dat het vanuit een kerk van de Gereformeerde Gemeenten werd gehouden. Weet iemand of dat de wens van ds. Pronk was?
helma

Bericht door helma »

Ik denk dat de kerkkeus vooral praktisch was. Inderdaad lijkt de stem ontzettend veel op de stem van Ds. Pronk. Helaas kon ik er niet bij zijn, ben wel wezen condoleren gister.
Bruna

Bericht door Bruna »

helma schreef:Ik denk dat de kerkkeus vooral praktisch was. Inderdaad lijkt de stem ontzettend veel op de stem van Ds. Pronk. Helaas kon ik er niet bij zijn, ben wel wezen condoleren gister.
Misschien zijn zoon ds. Pronk uit sirjansland PKN GB
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Martijn

Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door Martijn »

Bruna schreef:
helma schreef:Ik denk dat de kerkkeus vooral praktisch was. Inderdaad lijkt de stem ontzettend veel op de stem van Ds. Pronk. Helaas kon ik er niet bij zijn, ben wel wezen condoleren gister.
Misschien zijn zoon ds. Pronk uit sirjansland PKN GB
Als ik dat zo hoor gaat het inderdaad om zijn zoon Johan Pronk.
Desiree

Bericht door Desiree »

Ik heb ook geluisterd. Zag het op de site. Ja, was ontroerend. Wat een zegen als zo je laatste dienst mag zijn.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Desiree

Bericht door Desiree »

Dat is lief zeg. Voor jou een hele reis.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

helma

Bericht door helma »

Ik kon gelukkig meerijden.
huisman

Bericht door huisman »

Elie Wiesel is overleden. Hij is op 87-jarige leeftijd overleden. Wiesel overleefde de Holocaust en schreef daarover een aantal boeken. In 1986 ontving hij de Nobelprijs voor de Vrede.

Wiesel werd geboren in Oost-Europa, als kind van orthodoxe joden van Hongaarse afkomst. Het gezin werd in 1944 gedeporteerd naar Auschwitz-Birkenau. Wiesel kreeg er het registratienummer A-7713 op zijn arm getatoeëerd.

Wiesels vader en moeder en een zus kwamen om, maar hijzelf overleefde Auschwitz en ook Buchenwald.

Zijn boek "Nacht" is indrukwekkend en heeft op mij en onuitwisbare indruk gemaakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:Elie Wiesel is overleden. Hij is op 87-jarige leeftijd overleden. Wiesel overleefde de Holocaust en schreef daarover een aantal boeken. In 1986 ontving hij de Nobelprijs voor de Vrede.

Wiesel werd geboren in Oost-Europa, als kind van orthodoxe joden van Hongaarse afkomst. Het gezin werd in 1944 gedeporteerd naar Auschwitz-Birkenau. Wiesel kreeg er het registratienummer A-7713 op zijn arm getatoeëerd.

Wiesels vader en moeder en een zus kwamen om, maar hijzelf overleefde Auschwitz en ook Buchenwald.

Zijn boek "Nacht" is indrukwekkend en heeft op mij en onuitwisbare indruk gemaakt.
Ik heb weleens een lang interview met hem gezien, bijzondere persoonlijkheid. Ik vind dit één van de meest indrukwekkende oorlogsromans.
Ik heb het in één adem uitgelezen, kon er niet mee stoppen.
Plaats reactie