De zegeningen van Europa

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Panny »

Ad Anker schreef:Wil iemand mij in jij en Janneke taal uitleggen of die brexit nu goed of niet goed is. Of zie ik je morgen Wim? ;)
Ik denk dat vooral internationale bedrijven ervan balen. Veel regels en verdragen gelden voor heel de EU. Dat is een groot voordeel.
Engeland wordt een stuk minder interessant voor internationale bedrijven. Die zullen hun hoofdkantoren dan sneller in een stad als Amsterdam willen plaatsen dan in Londen. En dat zal gevolgen hebben voor de werkeloosheid.

De Pond wordt waarschijnlijk minder waard -> het leven wordt duurder.
Ik hoorde ook al van iemand die bloemen naar vooral Engeland exporteert zijn producten voor de Engelsen duurder worden. En hij dit waarschijnlijk gaat merken in lagere omzet.

Kortom voor het bedrijfsleven levert een Brexit niets goeds op.
Voor het referendum hadden veel grote bedrijven zich ook al uitgesproken tegen een Brexit.
Ook vakbonden waren tegen een Brexit.

En ik betwijfel of het dus voor de gewone man die voor de Brexit gestemd heeft echt beter wordt.
Ik zou niet weten wat. Misschien iets minder immigranten of asielzoekers? Maar dat is ook niet helemaal afhankelijk van de EU.
De regering kan buiten de EU besluiten een zelfde aantal asielzoekers op te nemen.

Wat ik vooral schokkend vind is dat de meerderheid van de 60plussers voor de Brexit gestemd hebben terwijl een meerderheid van de 40minners tegen een brexit waren.
Veel jonge mensen hebben dus het idee dat de oudere generatie, die ook veel geprofiteerd hebben van de welvaart de afgelopen jaren nu even aan hun toekomst schade aan brengen.
Ook in een internationale stad als Londen was er een ruime meerderheid tegen een Brexit.

Ik vind 52% ook wel een hele krappe meerderheid voor zo'n ingrijpende wijziging. Eigenlijk had het nog alle kanten op kunnen gaan.

Momenteel zitten de EU gewoon even in een moeilijke tijd. Denk aan de kredietcrisis waardoor veel steun gegeven moest worden aan bijvoorbeeld Griekenland en momenteel veel vluchtelingen (wat eigenlijk zelfs een extern veroorzaakt probleem is).
Tja dat zijn gewoon dingen die even niet zo leuk zijn maar waar we wel doorheen moeten.
Maar zoveel merkt de gewone burger er ook weer niet van.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

Panny schreef:
alexv schreef:Het komt eigenlijk hier op neer dat de tegenstanders van de EU het zat zijn dat de EU de wetten van het land zelf overruled. Een goed voorbeeld is dat de EU uiteindelijk bepaald hoeveel vluchtelingen opgenomen MOETEN worden.
Nee hoor, de EU legt dat niet zomaar even van bovenaf op.
Dit zijn zaken waar de landen gezamenlijk met elkaar over onderhandeld hebben en afspraken gemaakt.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ugees.html

Hoog tijd om jezelf eens beter te informeren. De EU is een gedrocht dat zo snel mogenlijk moet worden afgebroken. Hopenlijk ontsnappen de Britten nu ook aan TTIP.
Wim Anker
Berichten: 3978
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

En @Panny is een goed luisteraar naar de D66 elite. :bobo
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Panny »

Wim Anker schreef:En @Panny is een goed luisteraar naar de D66 elite. :bobo
En jij bent een goed luisteraar naar de PVV populisten. :bobo

(en ik ben helemaal geen fan van D66)

Volgens mij is mijn reactie best feitelijk. En anders hoor ik gewoon graag argumenten. Dan kan ik er nog wat van leren ook. :)
Wim Anker
Berichten: 3978
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

Panny schreef:
Wim Anker schreef:En @Panny is een goed luisteraar naar de D66 elite. :bobo
En jij bent een goed luisteraar naar de PVV populisten. :bobo
(en ik ben helemaal geen fan van D66)
Toen de Britten tegen de Euro stemden werd ook voorspeld dat geen Euro de leegloop van London City zou worden. Maar dat gebeurde niet. Dat is geen pvv retoriek maar feit.

Kijk even nieuwsuur terug van vandaag. Let vooral op Sophie in' t Veld en huiver. De EU heeft nu nog maar 1 doel, Engeland kapot maken. Dat is de ware aard van Brussel. Knielt!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door refo »

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. De markt gaat zijn werk weer doen.
Het pond wordt goedkoper, dat is goed voor UK. Hun spullen worden goedkoper. Dat gaat daar meer werk opleveren. Daar komt het allemaal wel goed.
De rest van EU voert maar 10% uit naar Engeland, terwijl Engeland 75% naar die rest exporteert. Een econoom op BNR rekende aldus uit hoe dom een Brexit zou zijn voor de Britten. De man kan moelijk rekenen. 10 is kleiner dan 75, maar bij procenten gaat dat anders.
Als het pond nog verder daalt, blijven de exporten er gewoon.

Bloemen uit Nederland worden voor Engeland duurder, bijvoorbeeld. Dat klopt, maar dat is toch altijd al een grillige handel. Het ene jaar zijn de prijzen hoger dan een ander jaar. Ze zullen lagere prijzen in euro willen.

En verder is het de vraag wat de EU gaat doen. Als ze het de Britten te makkelijk maken krijgen andere landen misschien ook zin om de plaat te poetsen. Rutte zal blij zijn dat hij nog maar zes dagen de baas is.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

Panny schreef:
Wim Anker schreef:En @Panny is een goed luisteraar naar de D66 elite. :bobo
En jij bent een goed luisteraar naar de PVV populisten. :bobo

(en ik ben helemaal geen fan van D66)

Volgens mij is mijn reactie best feitelijk. En anders hoor ik gewoon graag argumenten. Dan kan ik er nog wat van leren ook. :)

Hoe vervelend het ook is je bent gewoon flink beinvloed door de EU propaganda machine. Hier is een opjectieve link die gewoon wat feitelijkheden geeft waarom de tegenstanders uit de Eu willen.http://www.vox.com/2016/6/22/11992106/brexit-arguments

Ik zou je aanraden om op youtube de discussies die gevoerd zijn te beluisteren en je eigen conclusie te trekken. Groenland is destijds uit de EU getreden en ze doen het gewoon goed. Internationale handel trekt zich niets aan van ideologie het gaat over geld. En dat alleen telt.

Kijk maar naar de schijnheilige sancties voor Rusland. De handel gaat gewoon door alleen meer stiekum.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door refo »

Panny schreef: Momenteel zitten de EU gewoon even in een moeilijke tijd. Denk aan de kredietcrisis waardoor veel steun gegeven moest worden aan bijvoorbeeld Griekenland en momenteel veel vluchtelingen (wat eigenlijk zelfs een extern veroorzaakt probleem is).
Tja dat zijn gewoon dingen die even niet zo leuk zijn maar waar we wel doorheen moeten.
Maar zoveel merkt de gewone burger er ook weer niet van.
De EU zit niet 'even' in een moeilijke tijd. De EU zit in een crisis zonder einde. Er 'moest' (OVT) niet veel steun aan Griekenland gegeven worden. Het is OTT: moet. De steun is eindeloos, omdat de Grieken gewoon de afgelopen 2000 jaar geen belasting hebben betaald, zelfs niet aan het Romeinse rijk! Met de verschillende bevolkingsaarden houdt de EU geen rekening. De Grieken moeten uit de Euro, net als de Italianen, maar daar geldt weer andere chemie.

De EU snapt er nix van. De ECB koopt jaarlijks een biljoen euro aan slechte leningen op. Daardoor is de rente bizar laag of negatief. Wie 5 jaar geldt leent aan Nederland betaalt 0,25% rente! Ook wie 3 jaar aan Italië leent is geld kwijt. Weliswaar maar 0,01%, maar toch.
In Amerika doet de FED hetzelfde, maar daar wordt tenminste nog een 2% betaald. Ze snappen in ieder geval dat er rente moet zijn.
Want een negatieve rente is wel leuk voor de ministers van financiën, maar niet voor de burgers. De pensioenen gaan daardoor helemaal naar de Filistijnen. Om maar wat te noemen.
Voor huizenkopers is het natuurlijk wel leuk, momenteel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

Weinig tot geen historisch besef op dit forum. Ik ben absoluut geen EU fan maar een desintegratie van de EU zou zeer slecht zijn.
Dan heb ik het niet over de economie maar over vrede en veiligheid binnen Europa . Na twee grote oorlogen in de twintigste eeuw binnen Europa heeft de EU gezorgd voor stabiliteit en vrede.

Ik vind daarom deze dag een zwarte dag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

alexv schreef:
Panny schreef:
Wim Anker schreef:En @Panny is een goed luisteraar naar de D66 elite. :bobo
En jij bent een goed luisteraar naar de PVV populisten. :bobo

(en ik ben helemaal geen fan van D66)

Volgens mij is mijn reactie best feitelijk. En anders hoor ik gewoon graag argumenten. Dan kan ik er nog wat van leren ook. :)

Hoe vervelend het ook is je bent gewoon flink beinvloed door de EU propaganda machine. Hier is een opjectieve link die gewoon wat feitelijkheden geeft waarom de tegenstanders uit de Eu willen.http://www.vox.com/2016/6/22/11992106/brexit-arguments

Ik zou je aanraden om op youtube de discussies die gevoerd zijn te beluisteren en je eigen conclusie te trekken. Groenland is destijds uit de EU getreden en ze doen het gewoon goed. Internationale handel trekt zich niets aan van ideologie het gaat over geld. En dat alleen telt.

Kijk maar naar de schijnheilige sancties voor Rusland. De handel gaat gewoon door alleen meer stiekum.
Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

huisman schreef:
alexv schreef:
Panny schreef:
Wim Anker schreef:En @Panny is een goed luisteraar naar de D66 elite. :bobo
En jij bent een goed luisteraar naar de PVV populisten. :bobo

(en ik ben helemaal geen fan van D66)

Volgens mij is mijn reactie best feitelijk. En anders hoor ik gewoon graag argumenten. Dan kan ik er nog wat van leren ook. :)

Hoe vervelend het ook is je bent gewoon flink beinvloed door de EU propaganda machine. Hier is een opjectieve link die gewoon wat feitelijkheden geeft waarom de tegenstanders uit de Eu willen.http://www.vox.com/2016/6/22/11992106/brexit-arguments

Ik zou je aanraden om op youtube de discussies die gevoerd zijn te beluisteren en je eigen conclusie te trekken. Groenland is destijds uit de EU getreden en ze doen het gewoon goed. Internationale handel trekt zich niets aan van ideologie het gaat over geld. En dat alleen telt.

Kijk maar naar de schijnheilige sancties voor Rusland. De handel gaat gewoon door alleen meer stiekum.
Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen.
Ach ja, Huisman ik weet dat jij liever je Goebeliaanse krantje leest maar ik geef deze link alleen om de heersende argumenten. De argumenten die je daar leest worden over het algemeen door de voorstanders aangedragen. Heeft niets met Vox te maken.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Leerling »

eilander schreef:Een mooi topic om je onderschrift eens toe te lichten, @Leerling.
Zeker niet, gezien de manier van reageren hier. Vergelijken met Nazi-Duitsland vind ik vrij ver gaan. Daarnaast de scheld-'argumenten', bijvoorbeeld door huisman, alexv en Anker, W.. daar bedank ik dus zeer hartelijk voor.

Vroeger zeiden de ouden: twee onderwerpen zijn not done op een verjaardag; Kerk en Politiek.
Nu: Ik neig ernaar om de wijze woorden over te nemen, maar ook door te trekken naar forums.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Wim Anker
Berichten: 3978
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:Weinig tot geen historisch besef op dit forum. Ik ben absoluut geen EU fan maar een desintegratie van de EU zou zeer slecht zijn.
Dan heb ik het niet over de economie maar over vrede en veiligheid binnen Europa . Na twee grote oorlogen in de twintigste eeuw binnen Europa heeft de EU gezorgd voor stabiliteit en vrede.

Ik vind daarom deze dag een zwarte dag.
De de vrede en veiligheid de afgelopen decennia door de EU zou komen is niet te bewijzen. Het is ook onlogisch. De NAVO komt eerder in aanmerking. De EU in de huidige vorm zal tot oorlog leiden. Hou het bij het voormalige EEG principe.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:
huisman schreef:Weinig tot geen historisch besef op dit forum. Ik ben absoluut geen EU fan maar een desintegratie van de EU zou zeer slecht zijn.
Dan heb ik het niet over de economie maar over vrede en veiligheid binnen Europa . Na twee grote oorlogen in de twintigste eeuw binnen Europa heeft de EU gezorgd voor stabiliteit en vrede.

Ik vind daarom deze dag een zwarte dag.
De de vrede en veiligheid de afgelopen decennia door de EU zou komen is niet te bewijzen. Het is ook onlogisch. De NAVO komt eerder in aanmerking. De EU in de huidige vorm zal tot oorlog leiden. Hou het bij het voormalige EEG principe.
Natuurlijk heeft ook de NAVO bijgedragen maar de NAVO kon alleen bestaan vanwege de eenheid binnen Europa.
De geschiedenis van de twintigste eeuw heeft geleerd dat een Duits-Frans en Engelse alliantie nodig is voor de binnen-europese veiligheid.
Er zit in Rusland een "gevaarlijk" leider aan de knoppen en wie weet komt in de USA een nog gevaarlijker maniac aan de leiding. Als het vriendje van de objectieve nieuwszender VOX :bobo Trump de verkiezingen wint is niets meer zeker. Dan zou een sterk en eensgezind Europa een zegen kunnen zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3978
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

Frankrijk en Duitsland hebben een plan. Benieuwd wat daarin staat over Straatsburg en Brussel.

De EU is een illusie en iedereen die denkt "dat het sterk of eensgezind kan zijn of worden" is een illusionist. En juist dat fantasiedenken leidt tot de opkomst van populisme.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 25 jun 2016, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie