Reliwijzer: Doe de test.

Lecram

Bericht door Lecram »

Het maakt ze duidelijk niet uit wat je gelooft. Ligt jouw voorkeur bij het Hindoeisme? Dan moet je daar en daar zijn. In plaats van te wijzen op de enige Naam onder de hemelen gegeven.......
refo

Bericht door refo »

Niemand gefilterd internet?
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Wazige vragen, en voor m'n gevoel nogal wat vragen tegen m'n geweten in beantwoord, simpel omdat de juiste antwoorden er niet bij zaten.

Eerste: Protestantisme
Tweede: Islam
Derde: Jodendom

Mwa, kan er mee door :P

Deze test moet je gewoon met een dikke korrel zout nemen.
Oorspronkelijk gepost door refo
Niemand gefilterd internet?
Ja
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Het beste raakvlak voor mij zou zijn Maria Katholicisme( nou ja mijn naam zit er in ieder geval in)
Maar protestant en islam heeft ook wel raakvlakken, wat zal ik es doen?

'k hou het maar gewoon bij wat ik al was.
Christen.
Mannine hebben we toch veel gemeen, ook ik had dezelfde uitkomst, maar vond het waardeloze vragen, heb bij veel vragen bij gebrek aan beter het minst slechte uitgekozen, bv. bij het schaap de sloot gekozen wetende dat mijn auto goed is ik allrisk ben verzekerd en er meestal nog wel ruimte tussen schaap en sloot is.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Echt een slechte test ja. Vaak zat het antwoord wat ik zou willen geven er niet tussen. En vond ik alle antwoorden niet goed. Bijvoorbeeld bij die vraag over het vliegtuig. Daar heb ik ook maar ingevuld dat ik behoefte aan een monteur heb... Maar tegelijkertijd zou ik bidden. Maar dat stond er niet bij...

Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: katholicisme.
De volgende religies en stromingen hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: jodendom en protestantisme.
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik had als advies van de reliwijzer: islam. En raakvlakken waren er met katholicisme en jodendom.....

tja.... echt super is die test niet....
:stu
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Mannine hebben we toch veel gemeen, ook ik had dezelfde uitkomst, maar vond het waardeloze vragen, heb bij veel vragen bij gebrek aan beter het minst slechte uitgekozen, bv. bij het schaap de sloot gekozen wetende dat mijn auto goed is ik allrisk ben verzekerd en er meestal nog wel ruimte tussen schaap en sloot is.
Bij aanrijding met dieren vervalt je no-claim niet, als je de sloot in rijdt wel ;)
Egbert

Bericht door Egbert »

He he na 3 keer invullen ben ik toch protestant, ik heb zo'n vermoeden dat het aan de barbeque ligt.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
strik

Bericht door strik »

Oorspronkelijk gepost door lo-rucháma
Jippie... protestants... raakvlakken humanisme en katholicisme.

En dat terwijl ik meer behoefte had aan een monteur dan aan een gebed. Het schaap aan flarden reed (maar twijfelde bij een koe) en degene die voor mij in wilde voegen met het ritsen vervloekte...

Ojo!! :ha
SNAP JE HET NU?:i
strik

Bericht door strik »

Het enige punt van discussie kan zijn dat de antwoorden van de vragen leiden tot een bepaalde uitslag. Daarvoor heb je nogal een database nodig om alle kruisverbanden te maken. Toch is dat mogelijk, zeker als deze test goed is uitgewerkt.

Ik vind de vragen, zeker met de meerkeuze antwoorden erg goed gevonden. Het gaat er namelijk om dat je op relatief eenvoudige vragen slechts de keuze hebt uit gewetensantwoorden, en bij niemand van wat voor denominatie ook zul je tussen die meerkeuzeantwoorden het juiste vinden.

Waar het hier om gaat is dat je uit de antwoorden een voor jou pragmatische mogelijkheid kiest. Het is nooit de bedoeling dat jullie of mijn antwoord er tussen zit, het zijn namelijk alleen maar 'kwade' antwoorden, en je moet vanuit het geweten van jouw keuze of opvoeding het minst kwade kiezen.

Als de database goed is opgebouwd, dan zijn de antwoorden gekoppeld aan de sterkste cultuureigenschappen van de verschillende religies.

Dat bij mij de islam en het jodendom (en niet alleen bij mij las ik) als eerste religies naar voren komen, is waarschijnlijk logisch, omdat een aantal vragen wijzen naar de eigen verantwoordelijkheid voor keuzes en besluiten. En dat is iets dat in het Rooms katholicisme en ook in het protestantisme veel minder tot de cultuur behoort. Dat ik uiteindelijk uitkom bij de islam was niet helemaal (helemaal niet) mijn bedoeling, maar je moet de uitslag dan ook meer zien als een prikkel om eens na te denken over het goede en minder goede van andere godsdiensten.

En dat is uitstekend gelukt, getuige de discussie hier op het forum.

Dus, mijn algemene conclusie: een uitstekende enquete, met prikkelende vragen en dito antwoorden. Dus, dames en heren, niet altijd de bekende weg verwachten, maar je ook eens laten prikkelen door het onbekende.
Frost

Bericht door Frost »

Oorspronkelijk gepost door lo-rucháma
En dat terwijl ik meer behoefte had aan een monteur dan aan een gebed. Het schaap aan flarden reed (maar twijfelde bij een koe) en degene die voor mij in wilde voegen met het ritsen vervloekte...
ik ook maar ik word meteen uitgemaakt voor humanist.

stomste vraag: "Als er een Hiernamaals zou bestaan, etc" met 'Nee, dood is dood' als mogelijk antwoord... :t
Plaats reactie