Programma PKN-dag

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Omdat ik geen lid ben van de PKN, maar er wel een beeld bij had van een aantal jaar geleden. Ik merk dat de PKN verder van mij vandaan staat als ik dacht. Vind je dat storend?
Hoe kan je dat nu zeggen? Je spreekt veralgemeniserend over een zeer diverse kerk. Ik ben lid van een Hervormde gemeente binnen de PKN waar me heel goed thuis voel. Gewoon omdat daar het Woord van God wordt verkondigd.
Misschien heeft Rhode wel langer Hervormd gekerkt als jij Lecram......

Je bent toch een nadenkend en kritisch persoon? Je mag ook gewoon kritisch aankijken tegen de PKN. Deed je bij de GG toch ook altijd???
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

We typisch dat zulke topics nu pas naar boven komen. Zulke bijeenkomsten waren er ook al in het pre-pkn tijdperk. We moeten niet net doen of dit allemaal nieuw is.

En waarom is er toen niet tegen geprotesteerd?
Voor mij is het wel nieuw.
Misschien omdat sommige mensen zich nu afvragen: is dit mijn kerk?
Waarom is dat niet afgevraagd in de pre-PKN tijd?
Dat zal ik je eens even uitleggen :-)
Dat is gewoon psychologie. Zolang je ergens IN zit, roep je niet zo hard, en zodra je postie onhoudbaar is geworden en je er UIT stapt, dan ga je pas roepen dat het allemaal niet deugt. Wanhoopsoffensief dus....er valt toch niks meer te verliezen. De herstelden gaan nu pas roepen, en keken wel uit om dat in het pre-PKN tijdperk te doen. Want misschien zou er nog een kansje zijn dat ze het zouden winnen en de hele boel tegen konden houden. Helaas is ze dat niet gelukt, en nu komen ze pas echt los met al hun kritiek. De kerk waar ze jarenlang zelf ingezeten hebben, deugt nu opeens niet meer, en er wordt opeens fout gepreekt en een foute leer verkondigd. Zo werkt dat......:-)
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

De kerk als cultureel buurthuis......
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Omdat ik geen lid ben van de PKN, maar er wel een beeld bij had van een aantal jaar geleden. Ik merk dat de PKN verder van mij vandaan staat als ik dacht. Vind je dat storend?
Hoe kan je dat nu zeggen? Je spreekt veralgemeniserend over een zeer diverse kerk. Ik ben lid van een Hervormde gemeente binnen de PKN waar me heel goed thuis voel. Gewoon omdat daar het Woord van God wordt verkondigd.

Je bent toch een nadenkend en kritisch persoon? Je mag ook gewoon kritisch aankijken tegen de PKN. Deed je bij de GG toch ook altijd???
Het gaat er niet om dat men kritisch is, maar wel als dat ongenuanceerd wordt. Als je daar mij op betrapt, moet je dat zegen zeggen.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door jacob
zwijmelend en schier overspelig naar het prachtige gezang van een man met 5 kinderen te staren.......

:)
:cool: pssssssssssssssst Jacob... MWS was er vorigjaar en t zal zeker wel weer n jaartje of 7 duren eer de de beste man weder keert naar ons Nederland :P
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Het trieste van de PKN is ze het lef niet hebben om in te staan voor de eigen boodschap :(
We zijn een kerk die de Bijbel hebben! Alom door de hele wereld geprezen als een magnificient boek. Vol met wijsheid. En natuurlijk bovenal met het evangelie.

En wat gaan we doen op zo'n dag....?
Moslim-kunst bekijken, naar hindoes luisteren.....
Dat je respect hebt voor deze mensen ala, dat je vind dat we van hen kunnen leren is tot daar aan toe. Maar mogen we in de kerk het evangelie verkondigen?

En het ergste is, hoe meer rechtzinnigen de kerk verlaten, hoe meer moslim kunst de over geblevenen moeten zien.

Dus de kritiek gaat wat mij betreft beide kanten op. Als gg, ggin, ogg, gv, nhkihv en wat er ook is gewoon in de hervormde kerk waren gebleven had het er nu zeer waarschijnlijk heel anders uit gezien.

Als alle goede mensen het bedrijf verlaten moet je niet raar opkijken als het bedrijf failliet gaat.

Ik baal van ons, wij stupide christenen in dit land.
Met elkaar maken we er een zooitje van.
Wat hier gebeurd is diep diep diep triest, op zo'n zogenaamde PKN dag (lijkt meer een hindoe-moslim dag)

maar de schuld licht bij ons allemaal :(
Ik dacht dat dePKN helemaal goed was Robert? uit deze posting blijk het dat het toch niet alles is, zoals je wilt doen laten voorkomen.
Eigenlijk begrijp ik deze posting van je niet
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Het trieste van de PKN is ze het lef niet hebben om in te staan voor de eigen boodschap :(
We zijn een kerk die de Bijbel hebben! Alom door de hele wereld geprezen als een magnificient boek. Vol met wijsheid. En natuurlijk bovenal met het evangelie.

En wat gaan we doen op zo'n dag....?
Moslim-kunst bekijken, naar hindoes luisteren.....
Dat je respect hebt voor deze mensen ala, dat je vind dat we van hen kunnen leren is tot daar aan toe. Maar mogen we in de kerk het evangelie verkondigen?

En het ergste is, hoe meer rechtzinnigen de kerk verlaten, hoe meer moslim kunst de over geblevenen moeten zien.

Dus de kritiek gaat wat mij betreft beide kanten op. Als gg, ggin, ogg, gv, nhkihv en wat er ook is gewoon in de hervormde kerk waren gebleven had het er nu zeer waarschijnlijk heel anders uit gezien.

Als alle goede mensen het bedrijf verlaten moet je niet raar opkijken als het bedrijf failliet gaat.

Ik baal van ons, wij stupide christenen in dit land.
Met elkaar maken we er een zooitje van.
Wat hier gebeurd is diep diep diep triest, op zo'n zogenaamde PKN dag (lijkt meer een hindoe-moslim dag)

maar de schuld licht bij ons allemaal :(
Een kandidaat vroeg het de zondag voor 1 mei nog aan ons: 'Kunt u hier aan meedoen in de PKN?'
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Het gaat er niet om dat men kritisch is, maar wel als dat ongenuanceerd wordt. Als je daar mij op betrapt, moet je dat zegen zeggen.
Ik wil je niet betrappen, maar ik proef bij je dat er geen negatief geluid over de PKN gehoord mag worden. Ik bedoel het niet persoonlijk, maar soms komt het wat gefrusteerd over (bij elk negatief geluid ga je stijgeren). Ook al ga je volledig voor de PKN, dan kan en mag je toch wel bepaalde misstanden benoemen?

Om even terug te gaan naar de kern. Als ander godsdiensten (Anti-christelijke godsdiensten) recht van spreken krijgen van de PKN, dan zijn ze toch een eind afgedwaald??? Ik zou niet weten waarom jij hier enthousiast van zou worden?!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik dacht dat dePKN helemaal goed was Robert? uit deze posting blijk het dat het toch niet alles is, zoals je wilt doen laten voorkomen.
Eigenlijk begrijp ik deze posting van je niet
Jelle: leer lezen.
ga daarna mijn postings lezen.
Ga daarna commentaar op mij geven.

Wat walchelijk dat je nu net doet alsof ik altijd voor de PKN ben opgekomen. Je speelt een uiterst smerig spelletje op deze manier. Ik wordt hier echt ziek van.
Je zit gewoon discussies te manipuleren, te verdraaien en te corrumperen.

ik heb absoluut geen respect voor de manier waarop jij de PKN discussies voert. En dikke vette duim omlaag.
limosa

Bericht door limosa »

deze discussie lijkt een beetje op die over de EO-jongeren-dagen . . .

Toch wel verbazend dat er zijn die dit blijkbaar niet verwacht hadden van de PKN. Maar let op: dit is slechts een flauw begin van wat er nog komen gaat. Als je pluriform wilt zijn kun je niet volhouden dat je dat alleen binnen de muren van je eigen kerk bent. Eerst aarzelend maar later meer en meer en zonder gêne zullen deze bewegingen plaatsvinden. Banden met RKK waren er al, nu gaat men dan richting moslim-hindoe maar straks ook richting alle andere mogelijke belevingen van enige vorm van godsdienst.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zulke akties kun je in de toekomst veel meer verwachten. En veel, heel veel mensen lopen gewillig mee. Dat is het ergste van alles nog.

Ik snap niet dat een rechtgeaarde Hervorme hier achter kan staan. Die moeten toch de tranen in de broek springen als je zulke dingen hoort.

En dat sommigen niets verkeerds over de PKN kunnen horen komt denk ik omdat ze nog in de "verliefdheidsfase" zitten.
Jelle

Bericht door Jelle »

Robert ik dacht dat je dominee wilde worden binnen de PKN?
Zoals nu de PKN-dag gehouden wordt op 12 juni geeft toch duidelijk aan wat je van de PKN kan verwachten, zoals Limosa ook al schreef.

Daarom reageer ik op jou stukje dat je het niet eens bent met deze dag betreffende het boedisme enz.
Had je dan zelf anders verwacht? en daarom bevreemd mij jou reactie.
Plaats reactie