Afgewezen schreef:Verder is het een uitzichtloze discussie: wie ervan overtuigd is, dat zondaren die nog niet tot Christus gekomen zijn, tóch zalig zijn, zal zich op geen enkele wijze laten overtuigen dat deze teksten anders gelezen moeten worden dan doorgaans gebeurt.
Voor wie vindt dat andere verklaringen ingewikkeld zijn e.d.: zie mijn onderschrift.
Wanneer jij op een bepaalde wijze een tekst leest, gebeurt dat doorgaans?
MarthaMartha schreef:ik vraag me steeds meer af welk voordeel mensen hebben bij de prediking en verdediging van leven zonder Christuskennis...
Wellicht is het een reactie op het christendom van onze dagen die Jezus altijd maar in de binnenzak hebben. Daarnaast is het de leer waaronder ik groot gebracht ben en gefundeerd is op Schrift en belijdenis, zoals genoegzaam aangetoond.
huisman schreef:Die dorstigen heeben nog geen levende ziel , ze zijn nog goddeloos en ongerechtvaardigd , ze moeten zich bekeren enz.
En Ander zet ze er al binnen , dat is pas lichte godsdienst.
@ Ander dit kun je toch niet volhouden dat Jes 55 gaat over zondaren die al levendgemaakt zijn.
Niet goed lezen naar wat ik al genoemd heb in beide topics en graag lezen wat je zelf wilt leidt tot het uiten van deze dwaze razernij. Ik kan het niet anders zien. Op deze manier wil ik de discussie niet voeren. Ik ben het van jou ook niet zo gewend, eigenlijk.