Geestelijke herkenning

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
nee dat bedoel ik niet - het is een cyclisch gebeuren. Maar in het begin gaat wel de ellende vooraf aan de verlossing en die gaat op zijn beurt vooraf aan de dankbaarheid. Waar moet je anders dankbaar voor zijn? En hoe moet je verlost zijn als je je ellende niet gezien hebt? Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node. Er moet plaatsgemaakt worden.
Dat bedoel ik, en dat is een kernnotie van het gereformeerde belijden, waar tegenwoordig steeds meer aan geknabbeld wordt. Dus als dat ontbreekt is er wmb helaas geen geestelijke herkenning.
Wat denk jij, zouden er in de HNHK zijn die dit niet onderschrijven?? Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van......

Als dit je uitleg van geestelijke herkennig is, dan kunnen we morgen samen, niet dan?

Of heb ik het mis mensen? Heb ik geen goed beeld van de HNHK?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
nee dat bedoel ik niet - het is een cyclisch gebeuren. Maar in het begin gaat wel de ellende vooraf aan de verlossing en die gaat op zijn beurt vooraf aan de dankbaarheid. Waar moet je anders dankbaar voor zijn? En hoe moet je verlost zijn als je je ellende niet gezien hebt? Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node. Er moet plaatsgemaakt worden.
Dat bedoel ik, en dat is een kernnotie van het gereformeerde belijden, waar tegenwoordig steeds meer aan geknabbeld wordt. Dus als dat ontbreekt is er wmb helaas geen geestelijke herkenning.
Wat denk jij, zouden er in de HNHK zijn die dit niet onderschrijven?? Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van......

Als dit je uitleg van geestelijke herkennig is, dan kunnen we morgen samen, niet dan?

Of heb ik het mis mensen? Heb ik geen goed beeld van de HNHK?
Ik schat dat 50% van de predikanten van de HNHK dit onderschrijft.
En 70% vd gemeenteleden.
jacob

Bericht door jacob »

nou volgens mij is dat een beetje negatief.

het zijn er veel meer denk
Orckie

Bericht door Orckie »

Je moet er goed om denken dat mensen zoals ds. A. Simons hebben laten blijken hier niet zo veel van te moeten hebben, evenals de organisatoren van SRA, en dientegevolge een aantal van hun sprekers.
jacob

Bericht door jacob »

Ds Simons blijft in de PKN.

Is die afvallige ook weer afgeschreven
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
De HNHK heeft een site met predikantenlijst. Daar kunnen de liefhebbers van deze discussie (ik niet) gaan vinken...
Alsof ik die allemaal ken.
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
De HNHK heeft een site met predikantenlijst. Daar kunnen de liefhebbers van deze discussie (ik niet) gaan vinken...
Dat is mijn discussie niet.
Ik wil het graag inhoudelijk houden.
Heel af en toe zul je dan misschien toch een naam moeten noemen om het concreet te houden; maar alleen als het eerlijke en te traceren, openbare informatie betreft.
jacob

Bericht door jacob »

nou noem er is een dan?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Je moet er goed om denken dat mensen zoals ds. A. Simons hebben laten blijken hier niet zo veel van te moeten hebben, evenals de organisatoren van SRA, en dientegevolge een aantal van hun sprekers.
Is dat echt waar Orckie? Ik heb 'm afgelopen dinsdagavond niet in die trant horen praten hoor.

Waar heeft ds Simons laten blijken niet zo veel te moeten hebben van de orde van E-V-D? Binnen deze discussie is het denk ik belangrijk dat we erg secuur zijn, omdat de hele SRA al heel vaak bij het afval is gezet.
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
Orckie,

Degenen die ondanks alle ellende toch hervormd gebleven zijn in de HNHK hebben juist hiermee duidelijk gepleit voor een exclusieve handhaving van de 3 FvE waarvan ook de HC deel uitmaakt.

Je bewering dat 50% van de predikanten de orde van evd niet onderschrijft onderbouw je totaal niet. Dat vind ik niet netjes van je.

Ook de opmerkingen over ds. Simons en de SRA kloppen niet. Ds. Simons ontkent niet dat God gewoonlijk eerst door de wet van zonde overtuigd alvorens het geloof te schenken; hij weert zich alleen zeer sterk tegen het benoemen van deze overtuiging als een halve levendmaking of iets zaligmakends!

Dat is wel iets heel anders vriend. Kijk wel uit dat je geen mensen beschadigt zonder onderbouwing.
omdat adrianus het niet zal zeggen zeg in het bij deze maar

ORCKIE in je mand.

en ga af

okay ik ga weer aan het werk
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Heel af en toe zul je dan misschien toch een naam moeten noemen om het concreet te houden; maar alleen als het eerlijke en te traceren, openbare informatie betreft.
Ah, dat was nu net mijn vraag. Verduidelijk dat eens mbt ds Simons aub? Dat heeft mijn oprechte belangstelling.
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie