Natuurrampen
Re: Natuurrampen
En de wereldbevolking is in die 40-50 jaar verdubbeld...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
En daaruit concludeer jij dat de natuurrampen daardoor toegenomen zijn?Marnix schreef:En de wereldbevolking is in die 40-50 jaar verdubbeld...
Nee, juist niet. Er werd gezegd dat ik de rampen van de afgelopen 40 jaar maar eens moest op zoeken en dan niet scrikken, maar zette vraagtekens bij of de frequentie is toegenomen, of dat er zoals Mara aangeeft door de betere nieuwsgeving meer rampen in het nieuws zijn gekomen en door de verdubbelde wereldbevolking het aantal doden veel hoger is dan vroeger.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tja, ik weet niet of je het opvallend mag noemen. Het staat allemaal al voorspeld. Het is voor mij een bevestiging dat de Bijbel waar is, dat God bestaat en daarbij zijn het voor mij de voetstappen van mijn Heere. Hij komt!!!!!refo schreef:Opvallend.
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.
En nu weer een aardbeving plus tsunami in Japan!
Tsunami bereikte Hawai inmiddels, maar richtte daar gelukkig niet veel schade aan. Het dodental loopt op. Nu al 300 maar er is ook een schip met 100 opvarenden zoek. Ik vraag me af, heeft dit iets met de aardbeving in Nw Zeeland te maken ? Zelfde barst in de aardkorst ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Johann Gottfried Walther
Er zijn meer natuurrampen dan het nieuws ons meld, er zijn zeker meer natuurrampen, alleen sommigen willen het niet zien.Marnix schreef:Nee, juist niet. Er werd gezegd dat ik de rampen van de afgelopen 40 jaar maar eens moest op zoeken en dan niet scrikken, maar zette vraagtekens bij of de frequentie is toegenomen, of dat er zoals Mara aangeeft door de betere nieuwsgeving meer rampen in het nieuws zijn gekomen en door de verdubbelde wereldbevolking het aantal doden veel hoger is dan vroeger.
Daarbij zijn de rampen erger, ook al merk ik dat er veel mensen ongevoelig voor worden.
Gods oordelen gaan over de aarde, en we mogen God danken dat wij er nog niet zoveel mee te maken hebben, en mag het ons maar op de plaats van verootmoediging brengen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dit soort dingen zou je kunnen onderbouwen denk ik. Ik heb het al eerder gezegd in 1918/1919 overleden tientallen miljoenen mensen aan de griep. De Tsunami in Zuid Oost Azie maakte honderdduizende slachtoffers. In Bam vielen ook heel veel doden. In Christchurch ging het om honderden mensen. In Japan is het nog niet duidelijk. Laten we gewoon altijd waakzaam zijn en ondertussen de feiten op orde houden.Johann Gottfried Walther schreef:Er zijn meer natuurrampen dan het nieuws ons meld, er zijn zeker meer natuurrampen, alleen sommigen willen het niet zien.Marnix schreef:Nee, juist niet. Er werd gezegd dat ik de rampen van de afgelopen 40 jaar maar eens moest op zoeken en dan niet scrikken, maar zette vraagtekens bij of de frequentie is toegenomen, of dat er zoals Mara aangeeft door de betere nieuwsgeving meer rampen in het nieuws zijn gekomen en door de verdubbelde wereldbevolking het aantal doden veel hoger is dan vroeger.
Daarbij zijn de rampen erger, ook al merk ik dat er veel mensen ongevoelig voor worden.
Gods oordelen gaan over de aarde, en we mogen God danken dat wij er nog niet zoveel mee te maken hebben, en mag het ons maar op de plaats van verootmoediging brengen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Er zijn zaken die profetisch veel meer gewicht in de schaal leggen dan natuurrampen of ziekten.
http://www.nu.nl/buitenland/2465795/lek ... actor.html
Door onze kennis wanen we ons steeds sterker en machtiger, maar anderzijds zijn we zo weerloos geworden dat een enkel spreken in de natuur grotere rampen teweeg kunnen brengen dan ooit.
Bijvoorbeeld, zijn we door de automatisering van zeer veel processen, van medische tot logistieke zaken, zeer afhankelijk geworden van electriciteit.
Ik weet dat we noodaggregaten kunnen inzetten, maar dat heeft ook z'n beperkingen.
Probeer je eens in te denken wat er gebeurt bij langdurige uitval van electriciteit.
Door onze kennis wanen we ons steeds sterker en machtiger, maar anderzijds zijn we zo weerloos geworden dat een enkel spreken in de natuur grotere rampen teweeg kunnen brengen dan ooit.
Bijvoorbeeld, zijn we door de automatisering van zeer veel processen, van medische tot logistieke zaken, zeer afhankelijk geworden van electriciteit.
Ik weet dat we noodaggregaten kunnen inzetten, maar dat heeft ook z'n beperkingen.
Probeer je eens in te denken wat er gebeurt bij langdurige uitval van electriciteit.
Wat bedoel je concreet, Gian?Gian schreef:Er zijn zaken die profetisch veel meer gewicht in de schaal leggen dan natuurrampen of ziekten.
Even grofweg; de ontwikkelingen in het MO, en dan met name Israel, de Filistijnen (Palestijnen) en de andere vijandige volken rondom. (Ps 83). Dit past precies in het eindtijdscenario van de Bijbel.jvdg schreef:Wat bedoel je concreet, Gian?Gian schreef:Er zijn zaken die profetisch veel meer gewicht in de schaal leggen dan natuurrampen of ziekten.
Niet de ongelovige Jood zal de belofte vervullen, maar Jezus zelf zal dat komen doen.