Curatorium GG heeft vandaag één student aangen

Kislev

Bericht door Kislev »

Is het ook bekend hoeveel mensen er doorgaans toelating doen bij de gergem?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik zou het niet durven zeggen. Je hebt 2 rondes he, dus je kan het nooit berekenen. Men moet eerst een attest bij de plaatselijke kerkenraad aanvragen en daarna het gesprek bij het curatorium. Je weet niet hoeveel er al bij de plaatselijke kerkenraad afvallen.....

Het curatorium heeft 2 dagen zitting. Als je dan ca. 1 uur per persoon rekent (gesprek van half uur + evaluatie) dan heb je het denk ik over max. 15 personen. Maar met mijn informatie blijft het giswerk.

Pim.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Is het ook bekend hoeveel mensen er doorgaans toelating doen bij de gergem?
Dit jaar waren het er 9, dus 33,333333% is aangenomen ;)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dat is dus niet helemaal waar he! Er vallen er eerder al een aantal af bij de eerste schifting!

Pim.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Dat is dus niet helemaal waar he! Er vallen er eerder al een aantal af bij de eerste schifting!

Pim.
Je hebt helemaal gelijk :P
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Las vandaag dat kand. G. Pater uit Genemuiden een beroep naar Opheusden heeft aangenomen. Ik snap dat echt niet. Zoveel gemeenten zijn in de Gereformeerde Gemeenten vacant, en dan neemt hij juist een beroep aan naar ene weliswaar grote gemeente, maar wel naar een gemeente die al een predikant heeft!

Zoiets vat ik echt niet. Natuurlijk moet je echt wel geroepen worden, maar ja...op zo'n manier?
Egbert

Bericht door Egbert »

Over roeping e.d.wil ik niets zeggen maar opheusden is eengrote vrij behoudende gemeente en dat zal Pater wel trekken denk ik.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Refojongere

Er zijn toch wel meer vrij grote behoudende gemeenten of iets kleinere behoudende gemeenten die al heel lang vacant zijn? Rotterdam ofzo of een andere gemeente?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Las vandaag dat kand. G. Pater uit Genemuiden een beroep naar Opheusden heeft aangenomen. Ik snap dat echt niet. Zoveel gemeenten zijn in de Gereformeerde Gemeenten vacant, en dan neemt hij juist een beroep aan naar ene weliswaar grote gemeente, maar wel naar een gemeente die al een predikant heeft!

Zoiets vat ik echt niet. Natuurlijk moet je echt wel geroepen worden, maar ja...op zo'n manier?
Wie ben jij om daar een oordeel over te vellen en nog wel open en bloot op een forum??

Schaam je een beetje zeg!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Refojongere

Ik vel samen met Egbert absoluut geen oordeel over zijn roeping of persoon noch over Opheusden. Maar het verbaast me gewoon.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Er zijn toch wel meer vrij grote behoudende gemeenten of iets kleinere behoudende gemeenten die al heel lang vacant zijn? Rotterdam ofzo of een andere gemeente?
Rotterdam behoudend? Verkeerd voorbeeld. Tuurlijk zijn er nog wel andere grote behoudende gemeenten, maar ja er moet toch een keus gemaakt worden [of veronachtzaam ik nu de roeping?]

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Refojongere

Goed, ik ben niet thuis in jullie kerkverband. Wel weet ik dat er bijna geen enkele predikant naar Rotterdam is gekomen (terwijl het vroeger een behoorlijk bolwerk van de Geref. Gem. was).
Stel dat je als gemeente van, laat ik zeggen, 600 leden al 30 jaar vacant bent en je ziet dat Opheusden die al 30 jaar een predikant heeft alweer een dominee ERBIJ krijgt, nou ik zou er geen woorden voor kunnen vinden en heb heel veel respect voor gemeenten die al heel lang vacant zijn.
Kislev

Bericht door Kislev »

Tsja, zou ik student zijn bij de gergem zou ik me bij voorbaat al aangetrokken voelen tot Rotterdam. Veel studenten echter kijken met een schuin oog naar een Veluwse gemeente.

Het is overigens niet alleen een probleem dat veel gemeenten al heel lang vacant zijn maar ook dat in een classis heel weinig predikanten zitten (soms maar één) waardoor die predikant(en) een hoop werk te doen heeft.

[Aangepast op 7/7/03 door Kislev]
Egbert

Bericht door Egbert »

Hoofdoorzaak is natuurlijk het grote predikanten tekort. Verder [maar nou ga ik roddelen en zeg ik misschien onwaarheid, maar vergeef me bij voorbaat, en trouwens er is al veel overgezegd.] is de laatste jaren het behoudende gedeelte meer aanbod gekomen bij het curatorium, en die kiezen [worden gekozen] dus voor behouden gemeenten. Goed corrigeer en zet me maar terecht. Ik ga nu naar huis en zie jullie D.V. woensdagavond weer

[Aangepast op 7/7/03 door Egbert]

Matthijs

Bericht door Matthijs »

't Valt me altijd wel op, dat de (grote) ger.gemeentes in de veluwe bijna nooit of niet lang vacant zijn.

Ik ken de fam. Pater wel een beetje.. Maar goed, ik mag niet roddelen he;). Het zal ongetwijfeld wel een roeping zijn geweest. Anders ga je er niet naartoe lijkt mij..
Liever Turks dan Paaps
Plaats reactie