zaterdagavond besteding
Meestal bezoek aan kinderen, familie, kennissen e.a. Of wij gaan er heen of zij komen naar ons. Daar buiten nog zangavonden ,b,v, Heusden a.s. zaterdag.
Of gewoon heerlijk eens thuis lekker niets doen. je hoeft niet elke zaterdag weg.
Alleen omdat wij door de weeks bijna niet toekomen aan dergelijke zaken schiet voor ons alleen de zaterdagavond over.
De andere avonden zijn meestal al gevuld met werk of de bij te houden verjaardagen.
Of gewoon heerlijk eens thuis lekker niets doen. je hoeft niet elke zaterdag weg.
Alleen omdat wij door de weeks bijna niet toekomen aan dergelijke zaken schiet voor ons alleen de zaterdagavond over.
De andere avonden zijn meestal al gevuld met werk of de bij te houden verjaardagen.
Hoe oude koeien weer aktueel worden [met dank aan Gd2]. Weer een [gereformeerd] dorp in de [negatieve] aktualiteit en dat alleen om reden dat de kroegen langer open moeten. Dit volgens de toekomstige leiding van de kerken ter plaatse.Oorspronkelijk gepost door Els
kroegentocht
Wat is het raakvlak [nog steeds] van de aktualiteit met dit topic? De jeugd, in dit geval Staphorst [maar laat Staphorst de vertegenwoordiger zijn van vele andere Gereformeerde dorpen en plaatsen] verveelt zich en met name op de zaterdagavond. Gevolg men zoekt vertier en dat is gelukt. Grote vraag aan de jeugd is het waarom. Antwoord de kroegen gaan te vroeg dicht, er is geen goede aansluiting met de kerktijden [en laten we wel wezen ze hebben gelijk. Moeten ze vanaf zaterdag avond 23:30 tot zondagmorgen 09:30 naar bed, dat kan toch niet.]
Laat ik eens een prikkelende stelling opgooien. Laat [ook in de biblebelt] de kroegen gewoon open tot de laatste tijger de kroeg op z'n knieën heeft verlaten. Want wat maakt het nou uit of iemand tot 23:30 in de kroeg zit of tot pak 'em beet [in dit geval zondagmorgen] 03:30. De kerkgang wordt er niet minder door [afspraak is toch, naar de kroeg maar ook naar de kerk?] Het slaapje in de kerk hooguit wat intensiever, en later wordt men toch wel braaf [belijden] lid van de gemeente [letterlijk uitspraak] Dus wat is er op tegen? Is de zondagsheiliging gebaat bij het klokje van 00:00?
Zo maar wat gedachtenspinsels bij een oud thema en nieuwe aktualiteit. Een ieder pikke wat op.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Heb jij afgelopen nacht ook in de kroeg gezeten of zo?Oorspronkelijk gepost door EgbertHoe oude koeien weer aktueel worden [met dank aan Gd2]. Weer een [gereformeerd] dorp in de [negatieve] aktualiteit en dat alleen om reden dat de kroegen langer open moeten. Dit volgens de toekomstige leiding van de kerken ter plaatse.Oorspronkelijk gepost door Els
kroegentocht
Wat is het raakvlak [nog steeds] van de aktualiteit met dit topic? De jeugd, in dit geval Staphorst [maar laat Staphorst de vertegenwoordiger zijn van vele andere Gereformeerde dorpen en plaatsen] verveelt zich en met name op de zaterdagavond. Gevolg men zoekt vertier en dat is gelukt. Grote vraag aan de jeugd is het waarom. Antwoord de kroegen gaan te vroeg dicht, er is geen goede aansluiting met de kerktijden [en laten we wel wezen ze hebben gelijk. Moeten ze vanaf zaterdag avond 23:30 tot zondagmorgen 09:30 naar bed, dat kan toch niet.]
Laat ik eens een prikkelende stelling opgooien. Laat [ook in de biblebelt] de kroegen gewoon open tot de laatste tijger de kroeg op z'n knieën heeft verlaten. Want wat maakt het nou uit of iemand tot 23:30 in de kroeg zit of tot pak 'em beet [in dit geval zondagmorgen] 03:30. De kerkgang wordt er niet minder door [afspraak is toch, naar de kroeg maar ook naar de kerk?] Het slaapje in de kerk hooguit wat intensiever, en later wordt men toch wel braaf [belijden] lid van de gemeente [letterlijk uitspraak] Dus wat is er op tegen? Is de zondagsheiliging gebaat bij het klokje van 00:00?
Zo maar wat gedachtenspinsels bij een oud thema en nieuwe aktualiteit. Een ieder pikke wat op.
Ik heb wel eens betere spinsels uit jouw gedachten zien voortkomen, namelijk aan het begin van deze topic.
Meestal houden we de zaterdagavond heel rustig. Eerst deden we nogal eens bezoekjes op zaterdagavond. Want ja door de week komt het er vaak niet van. Maar daar zijn we vanaf gestapt. Gewoon omdat het heel druk is en erg onrustig. Ik moet zeggen dat sinds we ons houden aan een rustige zaterdagavond de zondag veel rustiger/fijner is. Het lijkt inderdaad of je anders zondags de jacht van de week nog in je hebt en dat je die op een rustige avond toch wel kwijt raakt.
Al bij al ben ik dus inderdaad voor een voorbereidende zaterdagavond. Maar dat wil niet zeggen dat je door de weeks maar raak kan leven. Dat staat uiteraard geheel los van deze discussie.
Al bij al ben ik dus inderdaad voor een voorbereidende zaterdagavond. Maar dat wil niet zeggen dat je door de weeks maar raak kan leven. Dat staat uiteraard geheel los van deze discussie.
en luister je dan bijvoorbeeld een preek (van prekenweb bijvoorbeeld) op zaterdagavond?Oorspronkelijk gepost door Adryan
Meestal houden we de zaterdagavond heel rustig. Eerst deden we nogal eens bezoekjes op zaterdagavond. Want ja door de week komt het er vaak niet van. Maar daar zijn we vanaf gestapt. Gewoon omdat het heel druk is en erg onrustig. Ik moet zeggen dat sinds we ons houden aan een rustige zaterdagavond de zondag veel rustiger/fijner is. Het lijkt inderdaad of je anders zondags de jacht van de week nog in je hebt en dat je die op een rustige avond toch wel kwijt raakt.
Voortschrijdend inzicht noemen ze dat, ofwel schuivende panelen [ooit een verkiezingsslogan van het CDA].Oorspronkelijk gepost door PimHeb jij afgelopen nacht ook in de kroeg gezeten of zo?Oorspronkelijk gepost door EgbertHoe oude koeien weer aktueel worden [met dank aan Gd2]. Weer een [gereformeerd] dorp in de [negatieve] aktualiteit en dat alleen om reden dat de kroegen langer open moeten. Dit volgens de toekomstige leiding van de kerken ter plaatse.Oorspronkelijk gepost door Els
kroegentocht
Ik heb wel eens betere spinsels uit jouw gedachten zien voortkomen, namelijk aan het begin van deze topic.
Nee geintje, ik hoop dat men de achterliggende gedachte van mij begrijpt. Natuurlijk wil ik geen kroegen open tot ....... Ik wil ze dicht! Gewoon helemaal, niks zaterdag avond tot 23:30. Zou God [bij wijze van spreken] goedkeurend knikken als Hij [met eerbied gezegd] zou zien dat alle kroegen om 23:58 dicht zijn en Zijn schaapjes om 23:59 keurig thuis zijn? In het verleden zijn er verongelukt die perse om 24:00 thuis moesten zijn en te laat vertrokken uit de kroeg. Dan zeg ik, ga lekker door en kom evt. bezopen maar veilig thuis.
Het oorspronkelijke verhaal was langer maar ik heb een gedeelte weggehaald maar hoop dat dit hier of ergens anders nog eens te sprake komt.
Maar goed de kroegen open, tot de kerk opent was de stellling.
[Aangepast op 18/5/04 door Egbert]
Oorspronkelijk gepost door Adryan
Dit stukje verklaart misschien je stelling, maar niet waarom je erover wilt discussieren.Oorspronkelijk gepost door EgbertOorspronkelijk gepost door Adryan

Zo gek hoeft het nu ook weer niet. Ik ben van mening dat iedereen voor zichzelf moet weten hoelaat/vroeg ie thuis komt. Ik ging vroeger ook veel uit, maar was wel altijd omstreeks 0.00 uur thuis.Maar goed de kroegen open, tot de kerk opent was de stellling.
En het voordoen alsof ieder cafebezoek gepaard moet gaan met giga hoeveelheden drank is onterecht vind ik. Ik zie er geen kwaad in om bv 's zomers lekker op zaterdagavond op het terras te zitten.
Meestal lees ik. Soms een preke of andere "theologie"-boeken. SB is ook een geliefd blad om op ZA te lezen. Met andere woorden een beetje dezelfde soort boeken die ik op op Zondag zou lezen.Oorspronkelijk gepost door jacob
en luister je dan bijvoorbeeld een preek (van prekenweb bijvoorbeeld) op zaterdagavond?
Ten diepste zit bij mij natuurlijk het feit dwars dat er, in de onder ons, als degelijk bekend staande plaatsen geen of bijna geen jeugdwerk is.Oorspronkelijk gepost door lo-ruchamaWaarom hierover discussieren?Oorspronkelijk gepost door Egbert
Maar goed de kroegen open, tot de kerk opent was de stellling.
Citaat: Alssema wil de komende tijd met de
bewoners van het huis aan de Oude Rijksweg
in gesprek gaan en ook met omwonenden.
„Een gesprek met de jeugd is lastig, omdat
ik moeilijk met hen in contact kan komen.
We hebben hier in Staphorst namelijk geen
georganiseerd jeugdwerk. Via de kerken
kan ik het ook nog proberen, maar het
verenigings- en catechisatieseizoen is
al afgelopen.â€