Zucht, we gaan gewoon weer verder gooi de hele santakraam maar op 1 hoop. Versta jij de SV wel? Begrijp jij de kern van de boodschap van de SV?-DIA- schreef:Mara schreef:Dat kan niet iedereen denk ik.-DIA- schreef:Ik denk dat je dit het beste kan verstaan in smaadheid dragen om Christus' wil.Mara schreef:Ik vraag me dan af: wat is precies lijden ?
Je hebt mensen die "lijden" aan een ernstige ziekte, maar dat niet zo ervaren.
Lijden is toch als je lichamelijk of psychisch zoveel pijn hebt bijv, dat het ondraaglijk wordt ?
Sommige mensen vinden dat ik erge dingen meemaak, maar vind ik dat zelf ook zo ?
Het is een gewone Bijbelse uitdrukking. Als dit niet 'verstaan' wordt, waar zou men dan de wetenschap
aan ontlenen? Of is de NBV en de HSV al zo ingeburgerd dat de SV niet meer 'verstaan' wordt?
Verdrukking hoort erbij
Re: Verdrukking hoort erbij
Auto schreef:Zucht, we gaan gewoon weer verder gooi de hele santakraam maar op 1 hoop. Versta jij de SV wel? Begrijp jij de kern van de boodschap van de SV?-DIA- schreef:Mara schreef:Dat kan niet iedereen denk ik.-DIA- schreef:
Ik denk dat je dit het beste kan verstaan in smaadheid dragen om Christus' wil.
Het is een gewone Bijbelse uitdrukking. Als dit niet 'verstaan' wordt, waar zou men dan de wetenschap
aan ontlenen? Of is de NBV en de HSV al zo ingeburgerd dat de SV niet meer 'verstaan' wordt?
De natuurlijke mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Of wil het niet verstaan.-DIA- schreef:Auto schreef:
Zucht, we gaan gewoon weer verder gooi de hele santakraam maar op 1 hoop. Versta jij de SV wel? Begrijp jij de kern van de boodschap van de SV?
Mister schreef:Of wil het niet verstaan.-DIA- schreef:Auto schreef:
Zucht, we gaan gewoon weer verder gooi de hele santakraam maar op 1 hoop. Versta jij de SV wel? Begrijp jij de kern van de boodschap van de SV?
Nee, dat staat er niet. Het staat er als een algemeen vaststaand feit, en wie geen vreemdeling is gebleven van zijn eigen hart is zal dit beamen. Niet willen is wel waar, maar dat is een schuld, die helaas veel te weinig als schuld word beleeft.
Inderdaad een goede vraag. Ik heb er ook heel de tijd aan zitten denken...Luther schreef:Goede vraag! Ik zit de laatste tijd ook steeds meer te denken: misschien is het wel goed voor ons dat de christelijke politiek gedecimeerd is, en er mogelijk een Paars+-kabinet komt, dat we onze eigen scholen kwijt raken, etc. Het is immers een belofte: In de wereld zult gij verdrukking hebben...?JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek?
Met in het achterhoofd alle discussies over de verkiezingsuitslagen en de angst dat wij er als christenen er op achteruit zouden gaan. Hebben we wel rechten in de wereld? En geldt de uitspraak van onze Heere Jezus nog: ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten.
Je hebt wel gelijk, Luther...
De Heere Jezus heeft dat toen niet voor niets gezegd, dat we in de wereld verdrukking zullen hebben... (Maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen)Het is wel een belofte, ja...
Vroeg me altijd al af wat voor verdrukking dan...
Hier is voor mijn idee hier nog helemaal geen verdrukking - igg... niet zoals in Noord - Korea bijv.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Het is makkelijk gezegd, maar het ondervinden zal heel wat moeilijker of onmogelijk zijn.judith schreef:Inderdaad een goede vraag. Ik heb er ook heel de tijd aan zitten denken...Luther schreef:Goede vraag! Ik zit de laatste tijd ook steeds meer te denken: misschien is het wel goed voor ons dat de christelijke politiek gedecimeerd is, en er mogelijk een Paars+-kabinet komt, dat we onze eigen scholen kwijt raken, etc. Het is immers een belofte: In de wereld zult gij verdrukking hebben...?JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek?
Met in het achterhoofd alle discussies over de verkiezingsuitslagen en de angst dat wij er als christenen er op achteruit zouden gaan. Hebben we wel rechten in de wereld? En geldt de uitspraak van onze Heere Jezus nog: ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten.
De Heere Jezus heeft dat toen niet voor niets gezegd, dat we in de wereld verdrukking zullen hebben... (Maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen)Het is wel een belofte, ja...
Hier is voor mijn idee hier nog helemaal geen verdrukking - igg... niet zoals in Noord - Korea bijv.
Er staat niet voor niets in de Bijbel:
Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;
17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden vrouwen in die dagen!
20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik snap je niet echt, denk ik...albion schreef:Het is makkelijk gezegd, maar het ondervinden zal heel wat moeilijker of onmogelijk zijn.judith schreef:Inderdaad een goede vraag. Ik heb er ook heel de tijd aan zitten denken...Luther schreef:Goede vraag! Ik zit de laatste tijd ook steeds meer te denken: misschien is het wel goed voor ons dat de christelijke politiek gedecimeerd is, en er mogelijk een Paars+-kabinet komt, dat we onze eigen scholen kwijt raken, etc. Het is immers een belofte: In de wereld zult gij verdrukking hebben...?JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek?
Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Toch vraag ik me dat wel eens af. Er wordt heel wat afgediscussieerd over ware bekering en schijn en zijn, ook door 'natuurlijke mensen'. We lijken het prima te verstaan en te kunnen onderscheiden.-DIA- schreef:De natuurlijke mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn...
Jongere schreef:Toch vraag ik me dat wel eens af. Er wordt heel wat afgediscussieerd over ware bekering en schijn en zijn, ook door 'natuurlijke mensen'. We lijken het prima te verstaan en te kunnen onderscheiden.-DIA- schreef:De natuurlijke mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn...
Daar heb ik mij ook altijd over verbaasd dat mensen die zeggen dat ze onbekeerd zijn (Dus blind) zo duidelijk menen te weten noe een mens bekeerd wordt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Deze waarschuwingen zijn duidelijk gericht aan hen, die in Israel wonen, Mattheus had het hier tegen de Joden.Let goed op de Joodse kenmerken: “heilige plaats” (de herbouwde tempel!), “Jeruzalem”, “zij die in Judea zijn” en “sabbat”. Deze passage heeft geheel niets met de Gemeente van doen, maar alles met de Joden, die in hun land zijn teruggekeerd.albion schreef:Het is makkelijk gezegd, maar het ondervinden zal heel wat moeilijker of onmogelijk zijn.judith schreef:Inderdaad een goede vraag. Ik heb er ook heel de tijd aan zitten denken...Luther schreef:Goede vraag! Ik zit de laatste tijd ook steeds meer te denken: misschien is het wel goed voor ons dat de christelijke politiek gedecimeerd is, en er mogelijk een Paars+-kabinet komt, dat we onze eigen scholen kwijt raken, etc. Het is immers een belofte: In de wereld zult gij verdrukking hebben...?JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Beetje verdrukking is zo slecht nog niet.
Als we door de overheid allerlei dingen kwijt raken, komt het er meer op aan.
Minder tijd om je druk te maken over punten en komma's
dan is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je zondags naar de kerk gaat etc.
dan worden we misschien eens wat wakkergeschud.
Als we door de overheid allerlei dingen kwijt raken, komt het er meer op aan.
Minder tijd om je druk te maken over punten en komma's
dan is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je zondags naar de kerk gaat etc.
dan worden we misschien eens wat wakkergeschud.
Dat zag je toch in de oorlog ? (nou ja, niet letterlijk, ben zo oud nog niet ) maar de kerken stroomden vol.
Als er nu ernstige rampen gebeuren, (vuurwerkramp, 11 september, volendambrand, ernstige ziektes onder het vee) zie ik hier niets van.
Het lijkt eerder of de mens verhardt.
Bij de tsunami hoorde je veel mensen zeggen: nou, waarom deed God hier nu niets aan ?
Of de vliegtuigramp van Tripoli.
De meest lasterlijke dingen moest je lezen, ook van zgn theologen.
quote: ja God huilt ook hoor unquote
Net alsof God machteloos toekijkt op deze wereld.
Als er nu ernstige rampen gebeuren, (vuurwerkramp, 11 september, volendambrand, ernstige ziektes onder het vee) zie ik hier niets van.
Het lijkt eerder of de mens verhardt.
Bij de tsunami hoorde je veel mensen zeggen: nou, waarom deed God hier nu niets aan ?
Of de vliegtuigramp van Tripoli.
De meest lasterlijke dingen moest je lezen, ook van zgn theologen.
quote: ja God huilt ook hoor unquote
Net alsof God machteloos toekijkt op deze wereld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat is het net. Er zijn zoveel mensen die weten hoe het moet (de weg wel weten maar niet bewandelen), maar waar zijn zij die weten hoe het gaat (uit eigen ondervinding)?huisman schreef:Jongere schreef:Toch vraag ik me dat wel eens af. Er wordt heel wat afgediscussieerd over ware bekering en schijn en zijn, ook door 'natuurlijke mensen'. We lijken het prima te verstaan en te kunnen onderscheiden.-DIA- schreef:De natuurlijke mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn...
Daar heb ik mij ook altijd over verbaasd dat mensen die zeggen dat ze onbekeerd zijn (Dus blind) zo duidelijk menen te weten noe een mens bekeerd wordt.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat is waar... Bevinding ben ik hier nog niet tegengekomen. (in die zin zoals dat vanouds werd verstaan).caprice schreef:Dat is het net. Er zijn zoveel mensen die weten hoe het moet (de weg wel weten maar niet bewandelen), maar waar zijn zij die weten hoe het gaat (uit eigen ondervinding)?huisman schreef:Jongere schreef:Toch vraag ik me dat wel eens af. Er wordt heel wat afgediscussieerd over ware bekering en schijn en zijn, ook door 'natuurlijke mensen'. We lijken het prima te verstaan en te kunnen onderscheiden.-DIA- schreef:De natuurlijke mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn...
En juist bevinding maakt verbinding.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck