Oorspronkelijk gepost door Maninne
Nou jah, dus ik kan me nog niet eens als lid aanmelden????
Als je dat 'inne' ff weglaat op je aanmelding kom je er wel door. De vereniging moet staan in de oude tradities, dus vrouwen tellen niet mee en mannen hebben lang haar en lange baarden.
Hahahhaaaa.
Hartelijke groet,
Pim.
Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Of niemand er om vraagt weet ik niet. Niet expliciet maar impliciet misschien?
Kijk naar de jongeren-avonden SRA en SRB en wat er nog meer zal zijn, de perikelen rond Blauwendraad en Van der Zwaag (wordt toch van alles over geschreven en gezegd), de verdeeldheid in kerkelijk Nederland, de bedreigingen van de buitenwereld op onze gezindte in de vorm van nieuwe technologie, medische ontwikkelingen, maatschappelijke ontwikkelingen, etc. etc.
Enerzijds zie de beweging van (vooral) jeugd die elkaar opzoekt, anderzijds zie je de bedreigingen. Juist in de komende decennia hebben degenen die deel uitmaken van de rechterflank elkaar nodig. Om die ontmoeting en als het goed gaat samenwerking mogelijk te maken is een platform nodig. Zoals de SGP in de politiek de rechterflank afdekt, de NPV in de medische hoek, de RMU in de hoek van arbeidsrelaties en ondernemen, zo zou er ook op religieus gebied en meer algemeen een vereniging mogelijk moeten zijn. Een platform waarin al die zaken integraal met de Bijbelse insteek (en die van drie formulieren en oudvaders) doordacht worden door het daarin geinteresseerde deel van het grondvlak.
Maar 't is niet meer dan gedachtenvorming. Misschien stellen we vast dat de haalbaarheid 0,0 is. Oké, dan weten we dat voor dit moment. Maar dat ik het nu na twee jaar weer oprakel komt omdat het mijn overtuiging is dat zo'n club een functie zou kunnen hebben. Sterker nog, de wereld staat in brand, de positie van de kerk verslechterd, zo'n club had er al jaren moeten zijn. We hebben elkaar nodig om op de lange termijn staande te blijven.
Oorspronkelijk gepost door limosa
Insteek in deze gedachtenvorming is een vereniging binnen de kaders van de Bijbel in de Statenvertaling en de drie formulieren. Doelgroep die ik voor me zie bestaat uit GG, GGiN, OGG, OGGiN, (inclusief allerlei varianten binnen en buiten verband) de voortzetting van de NHK, de rechterflank van de CGK, en wat dies meer zij (thuislezers ofzo).
Helaas voldoe ik niet aan de doelgroep.
En ik denk dat England en Rens ook niet voldoen.
Oorspronkelijk gepost door limosa
Insteek in deze gedachtenvorming is een vereniging binnen de kaders van de Bijbel in de Statenvertaling en de drie formulieren. Doelgroep die ik voor me zie bestaat uit GG, GGiN, OGG, OGGiN, (inclusief allerlei varianten binnen en buiten verband) de voortzetting van de NHK, de rechterflank van de CGK, en wat dies meer zij (thuislezers ofzo).
Helaas voldoe ik niet aan de doelgroep.
En ik denk dat England en Rens ook niet voldoen.
Wie is de doelgroep precies?
Rens kerkt bij de Ger.Gem. dus dat zou geen bezwaar zijn, England onderschrijft volgens mij ook de drie formulieren en de dordtse leerregels, ze is in ieder geval de ger.gem. en onze grondbeginselen erg toegenegen. Dus dat is denk ik ook geen bezwaar, maar waarom beantwoordt jij niet aan de doelgroep Gerrie?
Mijn eerste indruk bij het lijstje kerken is, dat RK en baptisten er niet bij staan en ik denk dat Limosa bedoelt dat de Hervormden, die meegaan met PKN er ook niet bijhoren.
Maar ja, dat moet Limosa maar duidelijk maken.
En misschien is het al voldoende als je een paar keer per jaar naar de genoemde kerken toe gaat, en dan zou ik wel bij de doelgroep horen.
England moet dan maar een paar keer per jaar naar Nederland komen om een stevige GerGem preek te horen, en Rens gaat al naar de GerGem.
Ik hoor graag nog eens een keer hoe het Rens daar bevalt (in een andere topic?).