Ark des Verbonds

Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Wilhelm »

Auto schreef:
Wilhelm schreef:
freek schreef:
Grace schreef:Interessant. Ik heb nog wel eens een versie gehoord en dat wordt nog stellig beweerd ook, dat de Ark verborgen is in de (verborgen) kelders van het Vaticaan...

Zie http://www.franklinterhorst.nl/Ark%20des%20Verbonds.htm

Wat denken jullie hier van?
Zo stellig wordt dat in dit artikel toch niet beweerd?

Ik vind dit soort verhalen trouwens wel méga-interessant.

Wel wat off-topic , maar zo vind ik het ook heel interessant wat er allemaal gaande is bij die groepering die alles ondergronds klaar heeft staan om zo de tempeldienst weer te hervatten.
Het wachten is alleen nog op de rode vaars...
Die is er ook al. Ze zijn er in geslaagd om de koe die de wet voorschrijft voor het offer te fokken. Een 1,5 jaar geleden is dat gepubliceerd. Op een joodse site staat vermeld hoe en wanneer.

Ok, ik dacht dat alle koeien tot nu toe toch allemaal afgekeurd waren? Waar is nu het wachten op dan ?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11439
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Mister »

Op de komst van de Messias.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Wilhelm »

Mister schreef:Op de komst van de Messias.

Ik heb eens gelezen dat de groep wacht op de rode vaars en dat dat het teken zou zijn om de tempeldienst te hervatten, los van de komst van de Messias.
Gebruikersavatar
Diogenes
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jan 2006, 23:41
Locatie: Synope

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Diogenes »

Terri schreef:Zou het eindigen van de offerdiensten en de afwezigheid van de ark nog enig verband hebben?
En net zo als de bouw van de 3e tempel als mogelijkheid wordt gezien, ook het vinden van de ark en van daaruit weer offers?
Daar is nogal wat ophef over uit kringen van 'Christenen voor Israel'. De vraag is dan wel hoe dit theologisch wordt onderbouwd.

Veel info van de kant van CvI beschouw ik voorzichtigheidshalve altijd als fake.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Jacobse »

De ark van het verbond is, sinds de verovering van Jerusalem door Nebukadnesar, verdwenen. Het heeft ook meegebracht, dat na de terugkeer uit de babylonische ballingschap, en de herbouw van de Tempel, zijnde de tweede Tempel derhalve, in het Heilige der Heiligen niets meer was. Zodat de Hogepriester daar wel eenmaal per jaar inging, maar niet meer zal hebben kunnen sprengen het bloed bij de ark van het verbond zoals plaatsvond in de eerste Tempel. In die tweede Tempel heeft de Hogepriester zodoende alleen maar kunnen bidden. Echter, op wat wij de Goede Vrijdag noemen, heeft de Grote Hogepriester, uit het geslacht van Juda gekomen, naar luid van de brief aan de Hebreeèn niet alleen op Golgotha maar gelijktijdig in het bijzonder in het Hemelse Heiligdom het offer gebracht, Zichzelf,tot verzoening der zonden.
Overigens, het boek Ezechièl spreekt duidelijk van het komen van een derde Tempel. Dat zal kennelijk zijn in de tijd dat De Messias, de Heere Jezus Christus, verschijnt in heerlijkheid.
Thomas
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4020
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Terri »

Jacobse schreef:De ark van het verbond is, sinds de verovering van Jerusalem door Nebukadnesar, verdwenen. Het heeft ook meegebracht, dat na de terugkeer uit de babylonische ballingschap, en de herbouw van de Tempel, zijnde de tweede Tempel derhalve, in het Heilige der Heiligen niets meer was. Zodat de Hogepriester daar wel eenmaal per jaar inging, maar niet meer zal hebben kunnen sprengen het bloed bij de ark van het verbond zoals plaatsvond in de eerste Tempel. In die tweede Tempel heeft de Hogepriester zodoende alleen maar kunnen bidden. Echter, op wat wij de Goede Vrijdag noemen, heeft de Grote Hogepriester, uit het geslacht van Juda gekomen, naar luid van de brief aan de Hebreeèn niet alleen op Golgotha maar gelijktijdig in het bijzonder in het Hemelse Heiligdom het offer gebracht, Zichzelf,tot verzoening der zonden.
Overigens, het boek Ezechièl spreekt duidelijk van het komen van een derde Tempel. Dat zal kennelijk zijn in de tijd dat De Messias, de Heere Jezus Christus, verschijnt in heerlijkheid.
Thomas

Wat er nu bij me opkomt; is er een flauwe afschaduwing van het werk van de Heere Jezus, Die eerst zichzelf offerde en nu voor ons bidt?
Ligt deze gedachte erin, of mag ik dat zo niet interpreteren.
Zou er dan een profetie in schuilen, voor wat komen ging?
Gebruikersavatar
Diogenes
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jan 2006, 23:41
Locatie: Synope

Re: Ark des Verbonds

Bericht door Diogenes »

Terri schreef:
Jacobse schreef:De ark van het verbond is, sinds de verovering van Jerusalem door Nebukadnesar, verdwenen. Het heeft ook meegebracht, dat na de terugkeer uit de babylonische ballingschap, en de herbouw van de Tempel, zijnde de tweede Tempel derhalve, in het Heilige der Heiligen niets meer was. Zodat de Hogepriester daar wel eenmaal per jaar inging, maar niet meer zal hebben kunnen sprengen het bloed bij de ark van het verbond zoals plaatsvond in de eerste Tempel. In die tweede Tempel heeft de Hogepriester zodoende alleen maar kunnen bidden. Echter, op wat wij de Goede Vrijdag noemen, heeft de Grote Hogepriester, uit het geslacht van Juda gekomen, naar luid van de brief aan de Hebreeèn niet alleen op Golgotha maar gelijktijdig in het bijzonder in het Hemelse Heiligdom het offer gebracht, Zichzelf,tot verzoening der zonden.
Overigens, het boek Ezechièl spreekt duidelijk van het komen van een derde Tempel. Dat zal kennelijk zijn in de tijd dat De Messias, de Heere Jezus Christus, verschijnt in heerlijkheid.
Thomas

Wat er nu bij me opkomt; is er een flauwe afschaduwing van het werk van de Heere Jezus, Die eerst zichzelf offerde en nu voor ons bidt?
Ligt deze gedachte erin, of mag ik dat zo niet interpreteren.
Zou er dan een profetie in schuilen, voor wat komen ging?
Misschien speelt deze profetie daarbij een rol:

Jer 3,16
Als gij u dan vermeerdert en vruchtbaar wordt in het land in die dagen, luidt het woord des HEREN, dan zal men niet meer spreken over de ark van het verbond des HEREN; zij zal niemand in de zin komen, men zal aan haar niet meer denken en haar niet zoeken, en zij zal niet weder gemaakt worden.
Plaats reactie