Plaats van de vrouw ( uit bijbels oogpunt)

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Oorspronkelijk gepost door SGpeetje
Ik las dat de SGP-Gouda over dit onderwerp een discussie-avond belegd.

Anno 2004 werkt de halve vrouwelijke goegemeente en brengen hun kinderen bij opa en oma.

Of ze brengen de kinderen naar de creche of in een veel erger geval gaan ze nog naar naschoolse opvang.

Wat vinden jullie; Behoort een vrouw alleen voor haar egzin te zorgen en heeft de vader daar ook een grote taak in. Of dient de Vader naast zijn vadertaak tevens kostwinner te zijn en is het voor een vrouw bestemd om helemaal voor haar gezin te gaan, thuis te zijn als de kinderen uit school komen en zich te beperken tot de moedertaak / zorgtaak ?

wat zegt de bijbel hierover? In spreuken 31 lezen we toch ook dat een vrouw handel drijft?

Wat vinden jullie van werkende moeders? ( en luie vaders??)

laten we er eens lekker breed over uitmeten.

Ik vind het heel erg als ik al moeder zijnde mijn kinderen naar een opvang zou brengen op naar opa en oma, om zelf lekker vrolijk te kunnen blijven werken.
Kinderen komen voort uit de liefde tussen man en vrouw en is een geschenk van God. Als vader en moeder ben je dus verantwoordelijk voor je kinderen, wij zullen zelf de kinderen op moeten voeden, dat beloof je toch ook bij de doop? Ik heb er geen moeite mee als het kindje op school zit en de vrouw gaat dan weer werken, wel zou ik er voor zorgen dat ik op tijden wanneer de kinderen thuis zijn, zelf ook thuis ben!! Kinderen hebben dat nodig, gezellig als ze thuis komen uit school hun verhaaltje te kunnen vertellen tegen mams en als paps uit zn werk komt kunnen ze daar tegen kletsen of spelen of wat dan ook!!
Nee ik zou niet gaan werken zolang mijn kinderen thuis zijn, wij willen ze zelf opvoeden en niet de baby/peuter juffrouw op de chreche
Dit is ook onze visie, vandaar dat mijn vrouw niet werkt nu we 3 kinderen hebben in de leeftijd van half jaar t/m 5 .

Ook met de onregelmatige diensten die ik heb zou het zeker niet bevordelijk zijn voor het gezinsleven.

Wat vinden jullie overigens van de situatie dat een moeder van 3 kinderen alleen nachtdiensten in de weekenden draait als de man thuis is?

Een schoonzus van ons doet dat, en zodoiende zit haar man om het weekend alleen met de kinderen, en ligt mammie overdag op bed te slapen.

gezelliiiiiiiigggggg
Belachelijk. Normaal gesproken zeker tegen zondagswerk en als het in hun straatje past... dan kan t allemaal. En sowieso lijkt het me niet dat je dan zorgdraagt voor een tophuwelijk.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Adryan

Bericht door Adryan »

Mag ik me afvragen of het inderdaad voor de hoge nood gebeurt of om onder de mensen te zijn? Ik wil niemand aanvallen en van de vrouwen die werken en kinderen hebben hoop ik een serieus antwoord te krijgen? Maar moeten we niet serieus de reden opgeven?

Om wat te doen te hebben naast de kinderen om contact met anderen te blijven houden. dit kan ook via vrijwillgerswerk. En het vrijwillgerswerk gaat kapot aan de werkende vrouwen. In het vrijwillgerswerk zijn grote te korten en daar zit veel werk bij wat ook hoort tot de christelijke liefde. Tot het gemeente zijn met elkaar. Zeker als ik denk aan stichtingen als kerkelijke thuishulp.

Maar moeten we niet eerlijk zeggen dat vrouwen blijven werken voor het geld? Wat extra verdienen?

Moet er niet gezegd worden dat vrouwen wel wat al te gemakkelijk meegaan in de emancipatiedrang? Zit er ook geen emancipatiegedachte achter werkende vrouwen en thuisblijvende mannen?

Is het zo een rare gedachte om te zeggen dat als je het doet voor de grote nood dat je gewoon voor niks komt werken? Dan doe je het inderdaad niet voor het geld. Of is deze laatste gedachte wat kort door de bocht?

En een laatste vraag die ik serieus wil stellen is hoe dit zich verhoudt tot het huwelijksformulier. Ik kon het zo snel niet digitaal vinden. Maar zoek hem zelf maar op.

Wegens tijdgebrek antwoord ik wat kort. Ik wil niemand beschuldigen of aanvallen of beledigen, maar ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik kan mij voorstellen dat vrouwen ook willen werken. Er zijn veel hoogopgeleide (jonge) vrouwen die zich ook willen nuttig maken door te werken.

Het zou jammer zijn wanneer vrouwen die jarenlang geïnvesteerd hebben in een studie voor dat specifieke vakgebied verloren zouden zijn.

Mochten werkende vrouwen kinderen krijgen dat moeten ze zelf in overleg met hun partner daar maar een oplossing voor vinden.

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om in samen met mijn vriendin in deeltijd te werken als wij eenmaal getrouwd zijn.
Mijn vriendin doet een traineeship, en dat doe je niet om daar na je trouwen of na het krijgen van kinderen al mee te stoppen.

Ik kan persoonlijk ook geen bijbels kader vinden dat het werken door vrouwen afraadt of verbiedt.
Madtice

Bericht door Madtice »

Mijn vriendin/to be vrouw wordt waarschijnlijk verloskundige. Dat is een dusdanig intensieve baan dat ik huisman wordt. En uiteraard houden babietjes zich niet aan de zondagrust, dus zal er ook op zondag gewerkt worden. Is dit dan niet goed volgens de SGP of begrijp ik dat verkeerd?
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Veel meiden leren tot ze bijna ingenieur zijn, krijgen ze verkering en voordat ze goed en wel aan de bak zijn komen er kindertjes.
Kan je toch beter gelijk gaan werken, of is dat kortzichtig?
Komen er toch geen kinderen waar ze op gehoopt hadden.....
Kan je alsnog verder studeren (en werken).
Barryvrouw

Veel meiden leren tot ze bijna ingenieur zijn, krijgen ze verkering en voordat ze goed en wel aan de bak zijn komen er kindertjes.
Kan je toch beter gelijk gaan werken, of is dat kortzichtig?
Komen er toch geen kinderen waar ze op gehoopt hadden.....
Kan je alsnog verder studeren (en werken).
Volgens mij is dat kortzichtig...
Barryvrouw

Mogen mannen in deze topic mee discussieren?????
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Mogen mannen in deze topic mee discussieren?????
Mag jij mee discussieren?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

vrouwen zonder kinderen kunnen prima werken.
Met kinderen hoogstens half-time, hoewel dat ook bedenkelijk is.
De vrouw is er biologisch en psychologisch helemaal op toegesneden om kinderen te baren en op te voeden.
Daar is zij goed in - laat ze dat dan ook doen!
De rest - dat kunnen mannen ook wel, of zelfs nog beter.

[Aangepast op 20/4/04 door Orckie]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
De vrouw is er biologisch en psychologisch helemaal op toegesneden om kinderen te baren en op te voeden.

Ik dacht dat we dit niveau van discussie losmaken wel overstegen waren. Dit is wel erg doorzichtig. Kijk maar uit dat je de kinderen niet naar bed moet gaan brengen van je vrouw!!
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Ik dacht dat we dit niveau van discussie losmaken wel overstegen waren. Dit is wel erg doorzichtig. Kijk maar uit dat je de kinderen niet naar bed moet gaan brengen van je vrouw!!
De kinderen heb ik al op bed gebracht, daarom mag ik nu een beetje OSW'en van mijn vrouw...

:D :D :D
:)
Orckie

Bericht door Orckie »

Overigens meen ik mijn posting over de plaats van de vrouw wel degelijk.

Alleen denken velen dan automatisch dat je dan geringschattend denkt of doet over de mogelijkheden van de vrouw.
Dat is nu juist niet zo.
Ik zou willen pleiten voor een grootscheepse campagne van regeringswege waarin kinderen baren en bakeren (grootbrengen, opvoeden) door de vrouw als een zeer waardevol en prijzenswaardig goed gezien wordt. Ook het huishouden besturen, overigens, vrouwen zijn daarmee de motor van de economie.
Er is niets mooiers dan er zijn voor je kinderen en ze proberen wat mee te geven bij het groter worden. Ze troosten als ze verdrietig zijn, en met ze lachen als ze onbekommerd blij en onnozel zijn.

Ik wou dat ik een reformatorische vrouw was.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Overigens meen ik mijn posting over de plaats van de vrouw wel degelijk.

Alleen denken velen dan automatisch dat je dan geringschattend denkt of doet over de mogelijkheden van de vrouw.
Dat is nu juist niet zo.
Ik zou willen pleiten voor een grootscheepse campagne van regeringswege waarin kinderen baren en bakeren (grootbrengen, opvoeden) door de vrouw als een zeer waardevol en prijzenswaardig goed gezien wordt. Ook het huishouden besturen, overigens, vrouwen zijn daarmee de motor van de economie.
Er is niets mooiers dan er zijn voor je kinderen en ze proberen wat mee te geven bij het groter worden. Ze troosten als ze verdrietig zijn, en met ze lachen als ze onbekommerd blij en onnozel zijn.

Ik wou dat ik een reformatorische vrouw was.

Fijn als je vrouw zo'n leuk leven heeft, ik ontmoet er wel eens die anders tegen dat baren en die dagelijkse sleur aankijken.....
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Fijn als je vrouw zo'n leuk leven heeft, ik ontmoet er wel eens die anders tegen dat baren en die dagelijkse sleur aankijken.....

Ja maar, als je betaald werk buitenshuis doet is dat toch ook al gauw een sleur?
In de IT-sector werken of accountant zijn of zo: lijkt me dodelijk saai.
Uiteraard is aan een lopende band werken nog erger...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ja maar, als je betaald werk buitenshuis doet is dat toch ook al gauw een sleur?
In de IT-sector werken of accountant zijn of zo: lijkt me dodelijk saai.
Uiteraard is aan een lopende band werken nog erger...
Als iemand zijn/haar werk saai vindt moet hij/zij snel iets anders gaan doen. Huisvrouw/moeder ben je 24uur per dag elke dag. Je hebt zelfs geen weekend. Onderschat het niet.....
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie