wss wilde hij verschil zeggenTiberius schreef:Welk probleem?Marnix schreef:Helemaal mee eens. Er is een probleem tussen zorgen en mopperen...

wss wilde hij verschil zeggenTiberius schreef:Welk probleem?Marnix schreef:Helemaal mee eens. Er is een probleem tussen zorgen en mopperen...
Gian schreef:Klagen of mopperen kan idd wel heel verschillend zijn. Gemopper omdat de wachtrij bij de Aldi lang is, of klagen vanwege bijv. een lichamelijke aandoening.
Waarom een mens zo snel klaagt? Het is denk ik ook een beetje mode. Dan denk ik ook aan mijn topic over individualisme. Als het de mensen niet in hun eigen straatje gaat dan gaan ze klagen. Tijd om na te denken is er haast niet bij.vogeltje schreef:Mag een christen mopperen en klagen, zeuren ( over het weer, over een planning die over de kop gaat, over niet kunnen slapen, over je enige rustmoment dat in het water valt, over de mevrouw die voordringt in de winkel, over...)
Natuurlijk vinden ook christenen dingen moeilijk enzo. Of komen ergens niet uit. Maar hoe uit je dat dan?
Je doet net of je ze met een vergrootglas moet zoeken..-DIA- schreef:Ik ken ware christenen. Ja, ze zijn er gelukkig nog..
Tsja, het zegt misschien iets over het kringetje waarin hij verkeert.BJD schreef:Je doet net of je ze met een vergrootglas moet zoeken..-DIA- schreef:Ik ken ware christenen. Ja, ze zijn er gelukkig nog..
Geen wonder, "zal ik nog WAAR geloof vinden wanneer Ik terugkom"....sprak Jezus...BJD schreef:Je doet net of je ze met een vergrootglas moet zoeken..-DIA- schreef:Ik ken ware christenen. Ja, ze zijn er gelukkig nog..
Op zich mee eens maar ieder waar Christen is niet altijd blijmoedig.Joannah schreef: DIA heeft gelijk denk ik, aan deze blijmoedigheid zijn ware christenen te herkennen....Geen wonder, "zal ik nog WAAR geloof vinden wanneer Ik terugkom"....sprak Jezus...BJD schreef:Je doet net of je ze met een vergrootglas moet zoeken..-DIA- schreef:Ik ken ware christenen. Ja, ze zijn er gelukkig nog..
DIA heeft gelijk denk ik, aan deze blijmoedigheid zijn ware christenen te herkennen....
Als er één mens is die weet heeft van strijd dan is het een christen.huisman schreef:Op zich mee eens maar ieder waar Christen is niet altijd blijmoedig.Joannah schreef: DIA heeft gelijk denk ik, aan deze blijmoedigheid zijn ware christenen te herkennen....Geen wonder, "zal ik nog WAAR geloof vinden wanneer Ik terugkom"....sprak Jezus...BJD schreef:Je doet net of je ze met een vergrootglas moet zoeken..-DIA- schreef:Ik ken ware christenen. Ja, ze zijn er gelukkig nog..
DIA heeft gelijk denk ik, aan deze blijmoedigheid zijn ware christenen te herkennen....
Zie de psalmdichters b.v Asaf in Psalm 73 David in Psalm 51 (Geef mij weder de vreugde Uws heils) en Psalm 130
Heman in Psalm 88 Jeremia in zijn klaagliederen Elia in zijn moedeloosheid enz. enz.
Door onze inwonende en overblijvende zonden zal er hier nooit volmaakte blijdschap zijn.
van harte hoop ik dat je het dikgedrukte vanuit je eigen bevinding mag zeggen!-DIA- schreef:
Als er één mens is die weet heeft van strijd dan is het een christen.
Dat is ook waar.
Maar de hoogste blijdschap die een christen mag kennen, zal de wereld
nooit kennen.
In in hun hoogste aanvechtingen mogen ze toch weten dat ze niet alleen
staan, hoe hoog de nood ik moge gaan.
En het is waar, op zo'n moment zal de duivel ook niet stil zitten om de ziel
van Gods kind te benauwen.
Als het geloof in oefening is... dat zeg ik er wel bij.henriët schreef:van harte hoop ik dat je het dikgedrukte vanuit je eigen bevinding mag zeggen!-DIA- schreef:
Dat is ook waar.
nooit kennen.
Nee, dat is niet zo opmerkelijk. Vanaf Genesis 3 zijn mensen (ik incluis) doorgaans vooral diep ontdekt aan de zonden van een ander. (Citaat ds. J.T. Doornenbal)-DIA- schreef:Als het geloof in oefening is... dat zeg ik er wel bij.henriët schreef:van harte hoop ik dat je het dikgedrukte vanuit je eigen bevinding mag zeggen!-DIA- schreef:
Dat is ook waar.
nooit kennen.
De duivel moet je ook niet onderschatten, al is hij een overwonnen vijand.
Maar het komt er niet alleen voor mij op aan, maar voor een ieder, te mogen weten
dat ik niet mijn, maar mijns getrouwen Zaligmakers eigen ben.
Vaak kijken we naar anderen, en kijken we onszelf voorbij.
Ook in de kerk lijken er soms mensen te zijn die blijbaar voor anderen luisteren.
Opemrkelijk hè?
Wat een prachtig ontdekkend Doornenbals citaat. Ik zou er aan toe willen voegen dat wij ook elkaars dwalingenLuther schreef:Nee, dat is niet zo opmerkelijk. Vanaf Genesis 3 zijn mensen (ik incluis) doorgaans vooral diep ontdekt aan de zonden van een ander. (Citaat ds. J.T. Doornenbal)-DIA- schreef:Als het geloof in oefening is... dat zeg ik er wel bij.henriët schreef:van harte hoop ik dat je het dikgedrukte vanuit je eigen bevinding mag zeggen!-DIA- schreef:
Dat is ook waar.
nooit kennen.
De duivel moet je ook niet onderschatten, al is hij een overwonnen vijand.
Maar het komt er niet alleen voor mij op aan, maar voor een ieder, te mogen weten
dat ik niet mijn, maar mijns getrouwen Zaligmakers eigen ben.
Vaak kijken we naar anderen, en kijken we onszelf voorbij.
Ook in de kerk lijken er soms mensen te zijn die blijbaar voor anderen luisteren.
Opemrkelijk hè?