Vriend van je kind op Hyves

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door wim »

Marnix schreef:Tja, ik heb mijn ouders ook op Facebook :)
Mijn vader ook: op hyves, facebook, twitter en wellicht nog meer. En ook niet op refoforum vanwege de forumregels.
Zodra je het huis uit bent, denken je ouders zich alles te kunnen permitteren. :jongle
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door memento »

wim schreef:
Marnix schreef:Tja, ik heb mijn ouders ook op Facebook :)
Mijn vader ook: op hyves, facebook, twitter en wellicht nog meer. En ook niet op refoforum vanwege de forumregels.
Zodra je het huis uit bent, denken je ouders zich alles te kunnen permitteren. :jongle
Die ouders van tegenwoordig... :haha
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door wim »

Gijs83 schreef:Is het wel verstandig om zo jong al op hyves te beginnen. Een dominee noemde onlangs een leeftijd van 14 jaar niet eerder. Waarom wel/juist niet zo vroeg beginnen :quoi
14 jaar is echt veel te laat om van 'begeleide confrontatie' te kunnen spreken. Op die leeftijd zijn de controlemogelijkheden veel kleiner. M.i. kun je juist beter beginnen op een relatief onschuldige leeftijd. Dan kun je als ouders nog veel invloed uitoefenen. Probeer dat maar eens bij een 14 jarige. In veel gevallen is dat onbegonnen werk.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door caprice »

Bijenkorven? Ik dacht dat het beroep van imker een noodlijdend bestaan had?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Gijs83 »

vlinder schreef:Waarom preekt jullie dominee over zaken die niet in de Bijbel staan? Zou de Heere-Jezus of Paulus een leeftijd genoemd hebben over dit soort zaken? Iedereen moet dat voor zichzelf weten. Ben jij niet een beetje te oud voor de JV? Zoiets mag toch iedereen voor zich uit maken?

En ik heb mijn vader ook op hyves, maar ik spreek hem daar bijna nooit, kom niet op zijn hyves en ik denk zomaar dat hij niet vaak op de mijne komt. Bij mijn jongere broers en zusjes ligt dat anders. Daar kijkt hij vaker. En als kind kun je je netjes gedragen, maar als ik soms lees wat vrienden aan mijn broers krabbelen denk ik..... :oO
Lees ff goed! 'Een' dominee, stond er en niet 'mijn' dominee. OK, het was er wel 1 van de Ger.Gem., maar de naam ga ik maar niet noemen. Ik ben voor begeleide confrontatie, maar om ze zo jong op hyves te zetten...
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Lourens »

caprice schreef:Bijenkorven? Ik dacht dat het beroep van imker een noodlijdend bestaan had?
Die vat ik even niet?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door wim »

fluitje schreef:
caprice schreef:Bijenkorven? Ik dacht dat het beroep van imker een noodlijdend bestaan had?
Die vat ik even niet?
Een (bee)hive is een bijenkorf. De naam hyves is daarop gebaseerd.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door jakobmarin »

Gijs83 schreef:Is het wel verstandig om zo jong al op hyves te beginnen. Een dominee noemde onlangs een leeftijd van 14 jaar niet eerder. Waarom wel/juist niet zo vroeg beginnen :quoi
Zouden er ook dominees op Hyves zijn met alle catechisanten als zijn vrienden? :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door Bert Mulder »

jakobmarin schreef:
Gijs83 schreef:Is het wel verstandig om zo jong al op hyves te beginnen. Een dominee noemde onlangs een leeftijd van 14 jaar niet eerder. Waarom wel/juist niet zo vroeg beginnen :quoi
Zouden er ook dominees op Hyves zijn met alle catechisanten als zijn vrienden? :)
Weet niet van Hyves...

Wel weet ik dat er diverse predikanten zich op facebook begeven, met catechisanten, oa, als vrienden....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door vlinder »

En ik weet ook van predikanten (in spe) die googelen en zoeken op hyves naar accounten van catechisanten. O, dat jochie is lid van ADHD hyve. Ik dacht al wat zit tie toch voorbeeldig stil... :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:
wim schreef:
Marnix schreef:Tja, ik heb mijn ouders ook op Facebook :)
Mijn vader ook: op hyves, facebook, twitter en wellicht nog meer. En ook niet op refoforum vanwege de forumregels.
Zodra je het huis uit bent, denken je ouders zich alles te kunnen permitteren. :jongle
Die ouders van tegenwoordig... :haha
:humhihi :humhihi hoe herkenbaar...

ik werd vandaag door mijn moeder per mail uitgenodigd voor de groep "mijn kinderen" via windows live messenger.... (zoiets)..
eigenlijk weet ik nog helemaal niet wat dat precies is... zij wel blijkbaar :bobo . Dus ik zal het ook maar eens gaan ontdekken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door refo »

Voor grote mensen is er LinkedIn.

Op hyves heb ik maar 20 vrienden. Op LinkedIn 100.

Overigens las ik onlangs dat deze netwerken de mail gaan vervangen. Het voordeel is dat je iemand eerst moet toelaten als contact en dat hij of zij je dan pas wat kan vertellen. Als je het zat bent kun je het contact verbreken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door wim »

refo schreef:Voor grote mensen is er LinkedIn.
Veel 'grote' mensen zie je ook op facebook.

Je ziet al die sociale media nu naar elkaar toegroeien. Vanwege het succes van twitter, komt de focus ook steeds meer op de korte berichtjes te liggen en/of op integratie met twitter.
Ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen. Ik denk dat we het meest gebaat zijn bij standaarden voor sociale media (net als bij email). Maar dat zal nog wel even op zich laten wachten.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door vlinder »

Ik had mijn hyvesaccount opgeheven. Na een tijdje bleek dat ik gewoon sommige mensen niet meer kon contacten omdat ze een nieuw mobiel nummer hadden of ik had het mailadres niet. Nu toch maar weer een hyvesaccount. Ik ben wel direct wat minder scheutig met vage vrienden te accepteren.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vriend van je kind op Hyves

Bericht door refo »

vlinder schreef:Ik had mijn hyvesaccount opgeheven. Na een tijdje bleek dat ik gewoon sommige mensen niet meer kon contacten omdat ze een nieuw mobiel nummer hadden of ik had het mailadres niet. Nu toch maar weer een hyvesaccount. Ik ben wel direct wat minder scheutig met vage vrienden te accepteren.
Ja. Ontvrienden is bijna het woord van 2009 geworden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie